تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/12 - 17:11
کد خبر: 337040

۲۰۰ رئیس دانشگاه در کمیته تأیید صلاحیت، تأیید صلاحیت شدند

دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها گفت: در کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌های کشور بیش از ۲۰۰ نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور تایید صلاحیت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بابک نگاهداری دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها در آستانه سی و پنجمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از وظایف عمده و مستمر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بدو شکل‌گیری تا کنون بررسی و تأیید صلاحیت رؤسای پیشنهادی دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

نگاهداری ادامه داد: در جلسه ۷۶۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۵ خرداد ۹۴، بعد از پیشنهاد مشترک وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تصویب و تأیید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای با عنوان «کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها» ‌ برای انجام این وظیفه تشکیل شد.

وی افزود: اعضای این کمیته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (صرفاً درخصوص رؤسای استانی دانشگاه آزاد) هستند.

دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­ها گفت: تلاش این کمیته ایجاد زمینه لازم برای تسریع در فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور طبق بند «ب» ماده ۴ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری است.

نگاهداری با تأکید بر تشکیل مستمر جلسات کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها گفت: تاکنون ۳۵ جلسه کمیته مذکور با حضور تمامی اعضا برگزار شده و طی این جلسات؛ بررسی و تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور انجام شده است.

دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­ها نیز گفت: از تعداد رؤسای تأیید شده، ۱۱۲ نفر مربوط به دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۴۱ نفر مربوط به دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۴۹ نفر نیز مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top