تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/18 - 14:54
کد خبر: 337831

دیدار دانشجویان دانشگاه دزفول با امام جمعه این شهرستان

در همین یکی دو هفته اخیر شاهد حمایت شما در لفافه؛ از کاندیدایی بودیم. انتخابات مسئله مهمی است که شما هم باید به نوبه خود مردم را روشن کنید منتهی امام جمعه؛ امام جمعه همه مردم است و نباید از شخص خاص حمایت کند. دغدغه شما را می‌پذیریم، ولی می‌توان با نگاه به معیار وا ملاک‌ها و تبیین آن‌ها برای مردم اعلام موضع نمود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های دزفول به مناسبت ۱۶ آذر با حجت الاسلام قاضی، امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حسین کالک‌بر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سما دزفول در این دیدار ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: پنجمین یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم و امنیت بیستم آذرماه در دانشگاه سما برگزار می‌شود.

کالک‌بر با انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها و ادارات دزفول در حوزه فرهنگی افزود: برخی از دستگاه‌ها آنگونه که برای برگزاری یک کنسرت تلاش می‌کنند برای برگزاری یادواره شهدا و سایر برنامه‌های فرهنگی همکاری نمی‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سما دزفول با انتقاد از پشتیبانی نکردن ادارات دزفول از دانشجویان اظهار کرد: متاسفانه هیچ نمادی از دانشجو در سطح شهر و پارک‌های دزفول نیست که انتظار می‌رود اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی امید به آینده را برای دانشجویان ضروری خواند و افزود: ایجاد اشتغال برای دانشجویان روحیه امید را در آن‌ها زنده می‌کند.

شهرویی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این دیدار گفت: امام جمعه رهبر معنوی و فرهنگی شهرستان است و برای به پرواز درآوردن فرهنگ و معنویت در جامعه نیازمند دو بال قوی است.

شهرویی افزود: دانشجو یک اهرم هوشمند و پرانرژی و بصیر و باطراوت است که میتواند یکی از این دوبال باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اضافه کرد: امام جمعه باید یک شورای دانشجویی در کنار خود داشته باشد و مرتب از آن مشاوره بگیرد و جلسه با آن‌ها برگزار کند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه جنبش‌ها یا مطالبه گری‌های دانشجویی معمولا به خاطر برخی مسائل جزئی و سنگ اندازی‌ها در نطفه خاموش میشوندو یا در سطوح بالاتر از راه‌های مختلف سعی میشود زمین زده شوند.

شهرویی بیان کرد: اگر امام جمعه محترم پیش قراول مطالبات دانشجویی شود و آن‌ها را هدایت کند و در راس این امور قرار گیرد دیگر کمتر مشاهده میکنیم که مطالبات زمین زده شوند.

وی در پایان ابراز کرد: روز دانشجو رنگ و بوی جشن گرفته درصورتی که نباید اینچنین باشد. این روز گره خورده با استکبار ستیزی. تصحیح این موضوع از سویی نیازمند ابلاغ از سوی امام جمعه است.

علیرضا احمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول نیز در این دیدار دانشجویی در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان دزفول گفت: باتوجه به اینکه باغ‌های اطراف دزفول محلی برای فساد شده و وضع خیابان‌ها از لحاظ حجاب قابل تحمل نمی‌باشد؛ شما چه اقدامی انجام داده اید، لطفا بیان کنید.

احمدی افزود: در مورد مواضع شما در خطبه‌ها طی یکی دو هفته اخیر نکته‌ای مطرح شد که با توجه به نظرات ما و صاحب نظران امر این برداشت از صحبت‌های شما صورت می‌گرفت که شما در لفافه از شخص آقای آوایی حمایت کردید! این فرد همان فردی است که من باب عملکرد نادرستش در دوره‌های قبلی رد صلاحیت شده. با توجه به این موضع شما؛ به نظرتان این موضع شما؛ مسائل قومیتی را تشدید نمی‌کند؟!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول درباره مسائل دانشجویی دزفول گفت: با توجه به سخن امام راحلمان که فرمودند: «کلید سعادت جامعه دست دانشجو است»؛ دانشجو نزد شما جه جایگاهی دارد؟ آیا صحبت دانشجو نزد شما ارزشمند است؟ آیا از مشکلات دانشجویان مطلعید؟ آیا تا به حال برای یکبار هم که شده به خوابگاه‌های دانشجویی سرکشی گروه اید؟

کیانوش بدنکی، مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول نیز در این دیدار گفت: ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سه تن از شهیدان واقعه ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۳۲ که مصادف با ایام شهادت حضرت معصومه (س) است؛ به ذکر نکاتی می‌پردازم.

این فعال دانشجویی در ابتدای عرایض خود گفت: این را باید پذیرفت که ما اینجا آمده ایم تا نقد‌هایی صریح و بی پرده را با شما در میان بگذاریم. بنده به عنوان نماینده بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکیلات دانشجویی شهرستان دزفول نکاتی را در مورد مسائل مدیریتی؛ فرهنگی؛ سیاسی و مواضع شما؛ خطبه‌ها و نقش مردمی بودن شما در جامعه عرض می‌کنم.

بدنکی در خصوص مسائل مدیریتی این چنین ابراز کرد: ما شاهد بودیم که شما از توانمندی خاصی برخوردارید چرا که؛ شما قبل از اینکه امام جمعه دزفول بشوید؛ مسئول یکی از حوزه‌های علمیه‌های قم بوده اید و در آن شهر و بین این همه علما، فضلا و دانشمندان و محققین حوزه دینی طبیعتاً شخص توانمندی بوده اید که به این جایگاه فوق رسیده بودید.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول در ادامه با توجه به مسایل فرهنگی دزفول گفت: طبیعتا انتظار ما ما از امام جمعه و ستاد اقامه نماز بیش از سازمان تبلیغات؛ مسئولین فرهنگی شهرداری و مسئولین فرهنگی فرمانداری و تمامی نهاد‌های موازی است چرا که معتقدیم نهاد نماز جمعه، مجموعه مردم‌نهادی بوده که اداره آن به عموم مردم واگذار شده و امام جمعه از خود مردم است در مورد مسائل اوقاف در شهرستان دزفول نکته‌ای وجود دارد که برای عموم مردم سوال بوده و هست. تقاضای ما از شما شفافیت در این امر می‌باشد. نکند خدایی نکرده بودجه‌ای به شهرستان تخصیص داده شود و در پایان سال مالی به اداره متبوع در سطح استان تعدیل داده شود.

وی در رابطه با ارتباط امام جمعه با مساجد چنین عنوان کرد: در ۴ سال اخیر شما حضور شما در عموم مساجد کم رنگ بوده. طبیعتا انتظارات متقابل است که هم ما خدمت شما بیاییم و هم شما به مساجد شهرمان تشریف فرما شوید. مثال آن هم مسجد موسی بن جعفر که حقیقتا پایگاهی برای نیروسازی انقلاب است که در ۴ سال اخیر که بنده مسئول جلسه قرائت قرآن بوده ام شما را ندیده ام. این یک ضعف است که انشاالله در آینده برطرف شود.

بدنکی در رابطه با مواضع سیاسی در خطبه‌ها گفت: مسائل سیاسی مطرح شده توسط شما؛ پوشش رساته‌ای خوبی دارد (به مانند همه ائمه جمعه) و در جامعه بُرد خوبی می‌گیرد. بدین معنی که از کانال‌های خبری گرفته تا رادیو و تلویزیون و رسانه‌های جمعی و اجتماعی و سایت محور اخبار خطبه‌های شما را پوشش می‌دهند. موضوع فوق؛ زمینه آن را ایجاد می‌کند که شما نباید چیزی بگویید که جامعه را دچار دوقطبی‌های کاذب کند و خدای ناکرده مردم با در برابر مردم قرار دهد.

وی در رابطه با موضع ایشان در خطبه‌های اخیر گفت: در همین یکی دو هفته اخیر شاهد حمایت شما در لفافه؛ از کاندیدایی بودیم. انتخابات مسئله مهمی است که شما هم باید به نوبه خود مردم را روشن کنید منتهی امام جمعه؛ امام جمعه همه مردم است و نباید از شخص خاص حمایت کند. دغدغه شما را می‌پذیریم، ولی می‌توان با نگاه به معیار وا ملاک‌ها و تبیین آن‌ها برای مردم اعلام موضع نمود. شما به عنوان امام جمعه شهر نباید صحبتی بکنید که فردا روز هزینه اش بیش از فایده آن باشد. در رابطه با صحبت‌های اخیر شما با افراد صاحب‌نظر در این زمینه صحبت کرده ایم و نکته را از صحبت‌های شما برداشت کرده اند و آن بوده که 《شما در نماز جمعه از شخصی حمایت کردید که در دوران مسئولیت خود نماز جمعه را؛ سیبل مقابل خود قرار داده بود》 این سیبل قراردان صرفا معطوف به دوران شما نبوده و ما در دوران آیت الله اراکی؛ حجت‌الاسلام تقوی و چه در زمان شخص شما هدف آن فرد تخریب نماز جمعه و شخص امام بوده است.

بدنکی در ادامه گفت: ما یادمان می‌رود که آقای فلان؛ در نشریات و شبنامه‌های خود باعث تشنج در شهر شد.

وی ادامه داد: «نباید یادتان برود که همان شخص در نشریات خود؛ به شما لقب شریح قاضی را داد» این نکته را فراموش کنیم!

وی گفت: چگونه شما از آقای فلانی حمایت می‌کنید که دیروز آنی بوده که نباید! البته امیدواریم که شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کرده که مجدداً شهر وارد تشنج و تشنج‌های قومی و قبیله‌ای نشود.

بدنکی در رابطه با مسائل دانشجویی گفت: باید به این امر اشاره کرد که نهاد نماز جمعه باید برای دانشجویان؛ ارزش آفرینی کند. اینگونه نباشد که صرف روز دانشجو؛ دانشجویان شما را ببیند.

وی خاطرنشان کرد: ما به توجه به احترام و جایگاهی که شما دارید خدمتتان رسیدیم و این احترام باید متقابل باشد. امیدواریم که این جلسات مداوم و متداوم باشند. فعالیت‌های فرهنگی شما و نظرات فرهنگی شما در دانشگاه اجرایی نمی‌شود چرا که در دانشگاه حضور ندارید؛ ما زمینه‌های ورود شما به دانشگاه را فراهم خواهیم کرد.

 

این فعال دانشجویی در رابطه با امیدآفرینی و تکیه بر جوانان گفت: به خاطر دارم که بعد از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون بیانیه گام دوم؛ در یادداشتی تحت عنوان خوشبینی و امید به آینده با تکیه بر انجام آن در روزنامه فرهیختگان یادداشتی نوشتم که بازتاب نسبتاً خوبی داشتم. ولی نقش جوانان و اعتماد به آن‌ها در شهر ما حس نمی‌شود که امید است اصلاح شود.

بدنکی خاطرنشان کرد: در رابطه با کارکرد تشکیلات‌های دانشجویی؛ باید عرض کنم که تشکل‌های دانشجویی مکان‌های برای رساندن حرف مردم و جامعه به حاکمیت طبیعت. بر این عقیده ایم که بین مردم و حاکمیت لایه‌های وجود دارد که یکی از این لایه‌ها که می‌توانند نقد‌ها و پیشنهادات عموم مردم را به کلیت حاکمیت منتقل بکنند. طبیعتا در این لایه؛ رسانه‌ها؛ تشکل‌های دانشجویی؛ تشکل‌های فرهنگی؛ جریانات سیاسی و ... هستند.

کیانوش بدنکی در پایان یادآور شد: نقش پدرمابانه خود را اجرا کنید و در مسیر یقینا ما حامی شما خواهیم بود.

خانم پناباد نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان گفت: سال گذشته به همت جمعی از دانشجویان انقلابی و دغدغه مند دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، انجمن اسلامی دانشجویان تاسیس شد که ذیل اتحادیه ی انجمن های  اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور هست . وظیفه ی خودمان را رشد  خودسازی برای قبول مسیولیت های آینده زندگی و حفظ فضای انقلابی در دانشگاه و ارتقای سطح فرهنگی و بینش سیاسی دانشجویان میدانیم .
انجمن اسلامی معتقد به اصول نظام و انقلاب و تابع ولایت فقیه است و  هیچ گرایشی به احزاب و جناح های سیاسی ندارد و دیدگاه مستقل از دوگانه ها و دوقطبی سازی های اصلاح طلبی و اصول گرایی دارد  و شان دانشجو را بالاتر از  پیاده نظام بودن احزاب و جریانات میداند .

پناباد ادامه داد:  استان خوزستان از جمله بی نظیرترین منابع ملی ایران در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی سیاسی و نصفی محسوب می شود . شهرستان دزفول به عنوان شهری که در زمینه های سیاست ، علم، صنعت، فرهنگ نقش ارزنده ای در تاریخ کشور داشته باید برای کشور الگو باشد. اما متاسفانه چیزی هست که دزفول به جای اینکه تاثیر گذار باشد بر فضای سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور ، تاثیر پذیر شده .این تنزل جایگاه نشات گرفته از عوامل زیادی همچون کسلیت نخبگان سیاسی و فرهنگی ، عدم وجود گفتمان و تبیین ان در شهرستان در میان جوانان انقلابی است.البته فتنه ی فتنه گران و فعاایت بعضی مغرضان در قالب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان قابل شهادت است . حجت الاسلام، مستحضر هستید یکی از وظایف مهم نماز جمعه زمینه سازی برای همدلی، یکبارچگی و تالیف قلوب می باشد . توانای نهادینه کردن عالی ترین و دشوارترین گفتمان ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور نیز یکی از شرایط لازم برای هر امام جمعه در کشور است . و صدای نماز جمعه نباید در میان دیوار های مصلا  باقی بماند و در کمتر از یک هفته از یاد ها برود.

 

وی همچنین گفت: مستحضر هستید که نماز جمعه و خطبه های آن می بایست آموزنده ، راهگشا و حاوی پاسخ به سوالات مختلف به ویژه جوانان باشد.
خطبه نماز جمعه باید مکانی برای پاسخ به شبهات مردم باشد .

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول سپس درباره راهگشا بودن نماز جمعه پیشنهاداتی داد و گفت:  باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به ائمه جمعه برای جلسه با جوانان دلسوز شهرستان ها به صورت هفتگی ، این مورد شدیدا حس میشود ..
باتوجه به حضور کمرنگ جوانان و دانشجویان و عدم توجه به نظرات آنان ارزشمند شهرستان که بعضا نظرتشان ارزش ملی دارد ، جای خالی این عزیزان در سخنرانی های بین الصلاتین و نه در سخنرانی های قبل از خطبه ی نماز جمعه نیاز است .
هر حرکت انقلابی یقینا هزینه ها و آورده هایی دارد ،مطمئنا با اجرای چنین پیشنهاداتی برخی از مردم با شنیدن سخنان انقلابی امام جمعه و دانشجویان انقلابی شهرستان از تریبون نماز جمعه مکدر میشود ، اما سابقه و شواهد نشان داده است که ریزش های این مسیر به مراتب کمتر از رویش ها خواهد بود.

او در پایان گفت: امید است که در پرتوعنایت حضرت حق و دعای امام عصر (عج) عاقبت همه ی ما سعادتمندی و شهادت در رکاب ولی نعمتمان باشد .
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top