تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/19 - 09:56
کد خبر: 337901

پایش محتوایی متن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

مطالبات فرهنگیان در اظهارات دانشجویان مقابل روحانی گفته شد؟

مطالبات فرهنگیان در اظهارات دانشجویان مقابل روحانی گفته شد؟

طرح رتبه بندی معلمان تنها نیرو‌های با دو سال سابقه خدمت را شامل می‌شود، متاسفانه بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان را شامل نمی‌شود. اگر منظور طرح کمک به معیشت است می‌بایست کمک به همگی باشد اگر نیت رتبه بندی مبتنی بر صلاحیت هاست.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزگذشته رئیس جمهور روحانی، میهمان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود تا پس از چند روز از برنامه های 16 آذر در یکی از دانشگاه های کم حاشیه سخنرانی کند. این مراسم برگزار شد و تشکل های دانشجویی که در این دانشگاه حضور دارند اقدام به اظهار نظر پیرامون مسائل مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان کردند. اما آیا مطالب گفته شده جزء مطالبات فرهنگیان بود. در ادامه بخش های مرتبط با مسائل دانشگاه فرهنگیان که توسط تشکل های دانشجویی ایراد شده، آمده است:

** نماینده شوراهای صنفی
1- طرح ایجاد ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در ۳۱ استان با مساحت صد هکتار به عنوان ایده روشن و در صورت اجرا پرثمر از جانب رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است.

2- طرح رتبه بندی معلمان تنها نیرو‌های با دو سال سابقه خدمت را شامل می‌شود، متاسفانه بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان را شامل نمی‌شود. اگر منظور طرح کمک به معیشت است می‌بایست کمک به همگی باشد اگر نیت رتبه بندی مبتنی بر صلاحیت هاست. صلاحیت بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نسبت به نیرو‌های موجود بیشتر است.

3- آقای روحانی زیرساخت‌های دانشگاه مناسب تربیت معلم تراز ایران ما نیست.

مطالبات فرهنگیان در اظهارات دانشجویان مقابل روحانی گفته شد؟

** نماینده نشریات دانشجویی
1- بنده با وجود کسب رتبه‌ی دو رقمی در کنکور سراسری سال ۹۵، علی رغم آن که می‌توانستم در بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌های مطرح کشور به تحصیل بپردازم، عرصه‌ی حیات بخش تعلیم و تربیت را برگزیدم، اما شاهد تفاوتی غیر منطقی میان این دانشگاه و سایر مراکز علمی بوده ام که بسیار آزار دهنده است. چه پاسخی وجود دارد که دانشگاه تهران و بهشتی در فراخوان استعداددرخشان مقطع ارشد خود فرهنگیان را مخاطب نمی‌داند؟ چه توجیهی وجود دارد که بنیاد ملی نخبگان هیچ نماینده‌ای برای سخنرانی در جلسات مهم و دیدار با رهبری از نخبگان دانشگاه شریف فرهنگیان انتخاب نمی‌کند؟ چرابه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اجازه تحصیل دررشته‌ای به جزرشته مقطع کارشناسی را نمی‌دهند؟

** نماینده جامعه اسلامی دانشجویان
نگاه دولت شما تبدیل شدن دانشگاه فرهنگیان به حیات خلوت وزارت آموزش و پرورش است. آقایان بگذارید دانشگاه نفس بکشد بگذارید تربیت معلم روی پا‌های خود بایستد. آری بعد از حکومت ۵۴ ماهه فردی که فلسفه تاسیس دانشگاه فرهنگیان را قبول نداشت و ویرانی‌های بسیاری برای دانشگاه به بار آورد حال این روز‌ها شاهد اتفاقات مثبتی در دوران مدیریتی جدید هستیم.

** نماینده تشکل اصلاح‌طلب
امروز مخاطبین شما یک مجموعه‌ای با ۹۸ واحد دانشگاهی که بیش از صد هزار دانشجو دارد هستند. امروز مخاطبین شما بیش از یک میلیون فرهنگی هستند. مخاطبان شما امروز بیش از ۱۴ میلیون خانواده‌ای هستند که به طور مستقیم با این قشر سر و کار دارند اگر به فکر فرزندانتان هستید، باید در تمامی امور از فرهنگیان استفاده بهینه بشود. اگر امروز در مسائل اجتماعی فرهنگی و اقتصادی مشکل داریم ناشی از همین عدم توجه به جوانان و مخصوصا فرهنگیان است.

** نماینده بسیج دانشجویی
 امروز در دانشگاهی هستید که به دلیل ظلم‌های متعدد جنابعالی و دولت محترمتان، بجای آنکه انرژی خود را صرف تربیت دانشجومعلمانی در تراز انقلاب بکند، صرف تلاش برای حیات خود و عبور از خیانت‌های مشاوران آشنایتان برای حذف این دانشگاه و عبور مشکلات ابتدایی زیرساختی آن می‌کند.

** نماینده کانون‌های فرهنگی
 حمایت از جذب نیروی مطلوب جهت تربیت و تقدیم معلمان به نظام آموزشی کشور؛ طی دو سال اخیر شاهد جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری بودیم آیا این نوع تربیت معلم که در سنین ۱۸ تا ۲۲ سالگی و با جذب جوانان نخبه در مقابل سوبرداشت از ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و جذب فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها در سنین ۳۰ و چند سال و حتی بالاتر پسندیده نیست. با دستاورد‌های شبانه روزی هم، چون غنا بخشیدن به اوقات فراغت با فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در خوابگاه‌ها جای خود را به صرف پذیرش فارغ التحصیلان جویای کار در آموزش و پرورش دهد و صد البته که جسم رنجور و فرسوده ساختمان دانشگاه فرهنگیان و تامین اساتید مجرب فرهنگی و برنامه ریزی مطلوب تربیتی باز هم نیاز به توجه ویژه به بودجه این دانشگاه دارد.

** نماینده انجمن‌های علمی
 جناب دکتر چرا در مورد بنیاد ملی نخبگان جایگاهی برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته نشده است؟ در حالی که بیش از ۵۰۰ نفر رتبه‌های کنکور دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند چرا نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها دیده نشده است؟ چرا در دانشگاه‌های مطرح کشور ظرفیتی برای دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد؟ این مشکلات حل شدنی است پیشنهاد می‌کنیم جلسات متعددی با نمایندگان و نخبگان دانشگاهیان فرهنگیان داشته باشید.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top