تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/27 - 15:35
کد خبر: 338805

حمایت ویژه وزارت بهداشت از طرح های نوآورانه آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از حمایت ویژه این معاونت از طرح های نوآورانه آموزشی خبر داد و گفت: طرح های مصوب از گرنت های ویژه طرح های نوآورانه برخوردار شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت دکتر باقر لاریجانی با تبریک هفته پژوهش به تمامی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران کشور بر اهمیت پژوهش در توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی دهه های گذشته کشور ما پیشرفت علمی خوبی داشته و کسب رتبه اول در منطقه به لحاظ تولیدات علمی یکی از شاخص هایی است که گویای این پیشرفت است.

لاریجانی با اشاره به قرابت آموزش و پژوهش گفت: یکی از زیربناهای توسعه علمی کشورها توسعه آموزش عالی کشور است و در نظام سلامت چندین سال است که با اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ارتقای این حوزه و پاسخگویی به نیازهای جامعه را دنبال می کنیم.

وی بر اهمیت پژوهش پاسخگو اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی مستلزم ایجاد حرکتی علمی و توسعه پژوهش در آموزش بود و این امر با راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در سطحی گسترده آغاز شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با تاسیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی فرایندهای تحقیقات در این وادی نظام ­مند و در تار و پود آموزش و در تمامی دانشگاه­ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور رسوخ کرده­ است.

وی با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری مبتنی بر شواهد در برنامه ریزی هدفمند و منطقی، عنوان کرد: همزمان با توسعه پژوهش در آموزش، بحث تصمیم گیری مبتنی بر شواهد در حوزه آموزش علوم پزشکی نیز در این مرکز دنبال شد و هدف بهره برداری از نتایج پژوهش ها در مدیریت حوزه آموزش علوم پزشکی کشور بود.

لاریجانی افزود: برای هریک از مصوبات حوزه معاونت آموزشی و برنامه هایی که دنبال می شود ساعت ها کار کارشناسی و تحقیق وسط همکاران ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مرکز ملی تحقیقات راهبری آموزش علوم پزشکی با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت می گیرد.

وی از مشارکت تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پژوهش های مرتبط با برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: این مرکز در سال ۹۶ افتتاح شد و علیرغم این زمان اندک، تاکنون بیش از ۹۰۰ طرح پژوهشی در حوزه آموز علوم پزشکی توسط اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی ارسال شده که حدود ۴۰۰ طرح پذیرفته شده است.

لاریجانی اضافه کرد: باتوجه به واسپاری ماموریت های ویژه به مناطق آمایشی، در طی ۲ سال گذشته، حدود ۱۱۶ طرح نیز از مناطق آمایشی کشور دریافت شده و ۳۹ طرح ستادی نیز به این مرکز ارسال شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از حمایت ویژه این معاونت از طرح های نوآورانه آموزشی سخن گفت و اظهار داشت: در این مدت ۷۵ طرح نوآورانه آموزشی به مرکز ارسال شده و طرح های مصوب از گرنت های ویژه طرح های نوآورانه برخوردار شده اند.

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی، برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه پژوهش در آموزش و تصمیم گیری مبتنی بر شواهد سخن گفت و اظهار داشت: بیش از ۵۷۰ نفر تاکنون در این کارگاه ها شرکت کرده اند.

لاریجانی به پیشینه مراکز مطالعات و توسعه آموزش در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و برنامه هایی که در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، پیگیری شده، مراکز مطالعات دانشگاهها به عنوان مراجع پژوهش در آموزش فعال شده و موجبات جلب مشارکت تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در پژوهش های مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش را فراهم کرده اند و تعداد زیادی از پژوهش های حوزه آموزش مورد حمایت قرار گرفته است.

وی تصویب آیین نامه دانش پژوهی آموزشی را نیز یکی از اقدامات مهم برای توسعه فعالیت های نوآورانه آموزشی ذکر کرد و گفت: بر طبق این آیین نامه که به دانشگاهها ابلاغ شده، فعالیت های نوآورانه اعضای هیئت علمی دانشگاهها معادل سازی و در ارتقای ایشان محاسبه می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت هدف از این اقدام را جلب مشارکت بیشتر اعضای هیئت علمی در پژوهش های حوزه آموزش ذکر کرد و گفت: اعضای هیئت علمی به عنوان بدنه اصلی آموزش عالی سلامت می توانند نقش چشمگیری در ارتقای این حوزه داشته باشند و با شبکه گسترده ای که در کشور ایجاد شده در سال های آتی شاهد اثرات این اقدامات در نظام ارائه خدمات کشور خواهیم بود.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت بهره برداری از نتایج پژوهش ها در تصمیمات و سیاستگذاری ها گفت: امیدوارم با ارتقای پژوهش در کشور و ترجمان این نتایج در عرصه های مدیریتی، شاهد اعتلا و بالندگی بیش از پیش کشور باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top