تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/02 - 15:03
کد خبر: 339345

بنیاد حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از تشکیل بنیاد حامیان این دانشگاه خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت حامیان و خیرین برای ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، نشست روسای استانی و نمایندگان منتخب خیرین و حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای با  حضور ابراهیم صالحی عمران و معاونین حوزه ستادی در سازمان مرکزی برگزار شد.

صالحی عمران در این نشست با عنوان اینکه آموزش‌های مهارتی، مهمترین بخشی است که نیاز به توسعه دارد و توسعه آن یک نیاز ملی تلقی می‌شود افزود: معمولا کشورها به دلایل شغلی یا اقتصادی یا حرفه‌ای به دنبال توسعه آموزش‌های مهارتی هستند ولی گرایش به آموزش‌های مهارتی دلایل مهم تری، بطور مثال در مورد مسائل امنیتی و آسایش اجتماعی جامعه دارا است.

وی گفت باید مسوولین آموزش‌های مهارتی را سرمایه‌گذاری ملی تلقی کنند چراکه با عنایت به تجربیات بین المللی و مراجعه به مطالعات و پژوهش های علمی‌ صورت گرفته، در بحث توانمندسازی و ارتقاء اجتماعی آحاد ملت موثر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: حمایت از آموزش‌های مهارتی یک وظیفه اجتماعی است. در کشورهای توسعه یافته، جامعه خیرین بصورت هوشمندانه و دقیق بخشی از منابع مالی‌شان را صرف کارهای خیریه و اجتماعی می‌کنند. در کشورهای اروپایی زیاد به چشم می‌خورد که نه فقط طبقات مرفه جامعه، بلکه انسان‌های معمولی هم بخشی از اوقات فراغت‌شان را صرف مسئولیت‌های عام‌المنفعه می‌کنند.

وی افزود: گرچه این کار در جامعه ما مقداری کمرنگ شده است اما جا دارد تا خیلی از این صاحبان صنایع و کارآفرینانی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، تا آنجایی که ممکن باشد، به این وظیفه اجتماعی بپردازند و هر یک از ما هم می‌توانیم در جایی که آثار و منفعت اجتماعی بیشتر دارد خود نیز منشاء اثری باشیم.

صالحی عمران با اشاره بر اینکه بنای ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده از ظرفیت حامیان و خیرین برای ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی بوده و به همین منظور بنیاد حامیان در دانشگاه تشکیل شده که در کمتر دانشگاهی چنین واحدی وجود دارد و دغدغه اصلی‌ این است که چطور می‌توان از حمایت تمام آحاد اجتماعی بعنوان ظرفیتی که در جامعه ما وجود دارد برای یک کار عظیم اجتماعی دیگر استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا به دست حامیان و خیرین و با همراهی دانشگاه، حرکت اجتماعی در هر استان‌ شکل گرفته و برای واحدهای دانشگاهی‌ برنامه‌ریزی مناسبی انجام گردد تا تحول و رشد کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی را نیز به همراه داشته باشد.

برخی از روسای استانی و همچنین نمایندگان منتخب خیّرین، نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که مقرر شد در قالب کتاب حامیان دانشگاه ثبت و چراغ راه فعالیت‌های آتی قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top