تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/03 - 09:42
کد خبر: 339432

پژوهش‌محوری و کارآفرینی راه حفظ نخبگان است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کارآفرینی با تکیه بر دانش و پژوهش با همت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان بهترین راه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، حسین حسینی تودشکی افزود: از چند سال پیش یکی از حوزه‌های برنامه‌ریزی شده، بخش فناوری و نوآوری و ارتباط موثر با صنایع بود تا دانشجویان و فارغ التحصیلان در واحدهای فناور بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. این هدفگذاری بهترین روش برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج  از کشور است.

وی گفت: اکنون در مجموعه نورآوری دانشگاه امیرکبیر، هزار و ۲۰۰ نیرو مشغول به فعالیت هستند که ۴۵ درصد از فارغ التحصیلان و دانشجویان فعال در این واحدها از دیگر دانشگاه‌های کشور بوده و بقیه از بهترین‌های دانشگاه امیرکبیر هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر درباره محدویت‌هایی که برای تبدیل ایده به کسب و کار وجود دارد، اظهارداشت: محدودیتی در این باره وجود ندارد. حتی ایده‌هایی که رشد کرده، توسط بعضی از شرکت‌های نوآوری توسعه داده می‌شود و در خارج از کشور به فروش می‌رسد.

حسینی با اشاره به همکاری و سرمایه گذاری مشترک با صنایع خارج از کشور تصریح کرد: بعضی از شرکت‌هایی که سرمایه گذاری‌های آنها مستعد فروش در کشورهای اروپایی است، با این شرکت‌ها همکاری مشترک انجام داده و از این راه منتفع می‌شوند.

وی درباره قراردادهایی که دانشگاه امیرکبیر در ارتباط با صنعت دارد نیز توضیح داد: ارتباط صنعت با دانشگاه امیرکبیر توانسته تاثیر مثبتی بر افزایش قراردادها بگذارد. به عبارتی شاید یکی از دلایلی که حجم قراردادهایی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته، همین تحریم‌ها و توجه صنعت به ظرفیت داخل است تا آنجا که قراردادهایی که توسط اساتید به امضا می رسد، نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

این مقام مسوول ادامه داد: از آنجا که دانشگاه توانست نیازهای شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی را به خوبی برآورده کند، ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت توسعه و رونق داشته است. اما در حوزه دانش و بخش بین المللی به دلیل اینکه ارتباط کشور با جهان بیرون صدمه دیده، ممکن است دراین حوزه ها ضعیف عمل کرده باشیم.

بودجه کافی برای حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی وجود ندارد
حسینی درخصوص اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای دانشگاه‌ها سبب رونق پژوهش می‌شود یا خیر؟ گفت: بودجه پژوهشی تغییرات خیلی زیادی نداشته و ما به عنوان دانشگاهیان در این خصوص گلایه داریم و معتقدیم این بودجه کافی برای حمایت از بخش پژوهش نیست.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در باره قراردادهایی که این دانشگاه با بخش صنعت به امضاء رسانده است، گفت: ۲ پروژه را دانشگاه امیرکبیر با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست پیگیری است و حجم سرمایه گذاری اولیه ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده که امید می رود تا پایان سال جاری نهایی شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این ۲ پروژه فضای کاری خدمات به دانشجو، دانشگاه و ‌شرکت‌های دانش بنیان را در بر می‌گیرد و بیشتر سرمایه گذاری‌ها از طرف حامیان پروژه است و دانشگاه بستر مدیریت کار را فراهم می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top