تاریخ انتشار: جمعه 1398/10/06 - 13:02
کد خبر: 339804

معاون وزیر ورزش: هیچ اولویتی به جز المپیک نداریم

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: اولویت ورزش ایران، المپیک است و تمام تمرکزمان روی این است که رشته‌های المپیکی شرایط بهتری داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی علی نژاد اظهار داشت: 7 کاه بیشتر تا المپیک باقی نمانده که زمان اندکی است. هفته گشته نشستی را در زمینه های مختلف برگزار کردیم که فدراسیون های نابینایان و تیراندازی برنامه های خود را آغاز کردند ضمن آنکه بحث پرداخت پاداش ها هم در دستور قرار گرفت. در حال حاضر هیچ اولویتی جز المپیک در ورزش نداریم.

وی در خصوص اینکه نگاه وزارت به حضور در المپیک کمی است یا کیفی گفت: ما در کل تا اینجا 29 سهمیه گرفتیم که تا اینجا خوب بوده است. هم نگاه کیفی داریم و هم کمی.ما به شمشیر بازی و تیراندازی با تفنگ و کاراته خیلی امیدوار هستیم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم مدال های خوبی را در رشته هایی که شانس دارند کسب کنیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه در خصوص فعالیت های شورای برون مرزی، عنوان کرد: بر اساس مصوبه سال 74 آیین نامه ای تدوین شد که تمامی تیم ها، مربیان و ورزشکاران باید برای خروج از کشور از این شورا مجوز بگیرند. وزیر ورزش چندی پیش از من خواسته ای داشت که این شورا فقط برای صدور مجوز خروج نباشد و بحث دیپلماسی ورزش در آن اجرا شود. آیین نامه ای در دست تدوین داریم تا کسانی که برنامه خروج دارند مورد حمایت ما قرار بگیرند.

وی در خصوص کمک یک میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون تیراندازی، توضیح داد: این پول علاوه بر پولی است که در قالب بودجه به این فدراسیون پراخت می شود. به هر حال آنها برای خالی زدن تیرها نیاز به بودجه ای داشتند که به آنها پرداخت خواهد شد.

علی نژاد در خصوص اینکه وزیر ورزش از وی همه چیز خواسته است، تصریح کرد: طبیعی است معاونتی که من در آن کار می کنم باید اولویت های وزارتخانه را اجرا کند که آن را اجرا می کنم. در هفته ای که گذشت به بیشتر فدراسیون ها مبالغی پرداخت شده است. مثلا تیم امید و ... که نگاه المپیکی  به آنها داشتیم.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای مهدی تاج در خصوص پرداخت حقوق ورزشکاران و گلایه هایی که از صندوق ورزشکاران وجود دارد گفت: این صندوق بر اساس آیین نامه عمل می کند. اولا فدراسیون ها پولی را به مربیان و ورزشکاران پرداخت می کنند. مبالغی که صندوق می دهد هیچ ربطی به پرداختی فدراسیون ها ندارد. علاوه بر اینها کمیته المپیک و وزارتخانه تصمیم گرفتند نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشند. قرار است به آنهایی که سهمیه گرفتند یا در المپیک مدال بگیرند پولی به جز پولی که فدراسیون می دهد پراخت می کند. نمی توانیم به پولی که صندوق می دهد بسنده کنیم و به همین دلیل است که وزارت ورزش و کمیته و فدراسیون ها خودشان به ورزشکاران پولهایی جدا را پرداخت خواهند کرد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزشکاران آسیب دیده، تاکید کرد: حدود 8 روز پیش حسن یزدانی قهرمان خوب ما در یک تمرین در جام باشگاه های جهان مصدوم شد. بلافاصله با هماهنگی با دبیر این ورزشکار به تهران برگشت و اقدامات تشخیصی صورت گرفت و آقای دکتر کیهانی هم یزدانی را جراحی کرد. خوشبختانه پزشک وی از جراحی ابراز رضایت کرد و ان شاالله یزدانی را 6 هفته دیگر در میادین می بینیم.

وی در خصوص سهراب مرادی نیز گفت: همانطور که می دانید وی برای درمان راهی آلمان شد و فعلا در حال ریکاوری است. او هم یکی از امیدهای ما برای کسب سهمیه و مدال است.

علی نژاد تصریح کرد: ما نباید به ورزشکارانمان فشار روانی برای کسب مدال وارد کنیم، چیزی که برای مردم ارزشمند است این است که ورزشکارانشان تمام توان خود را خرج کنند. کسب مدال اصلا قابل پیش بینی نیست و قبلا دیده ایم که قهرمانان بزرگ دنیا در المپیک موفق نشده اند بعضا هم خیلی ها خود را به عنوان پدیده معرفی کردند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  در خصوص اینکه چرا این پست را قبول کرد، گفت: 13 سال مسئولیت فدراسیون ووشو را در اختیار داشتم و نمی شود یک شبه این علاقه را نادیده بگیرم. تجربه خوبی داشتم که چگونه یک مجموعه که خیلی موفق نبود به یکباره تبدیل به مجموعه موفق شود. تلاشم الان در پست جدید این است که ورزش ایران موفق شود. چین بیش از 20 سال است که در بازی های آسیایی با تیم های دوم حدود دو برابر مدال کسب می کنند. حساب کنید در رشته ساندا ما در کشور خودشان به عنوان قهرمانی رسیدیم. ما باید این مدل را در کل ورزش ایران پیاده کنیم تا توسعه بیشتری پیدا کنیم. آمدن من هم در این حوزه این است که این تجربه را در اختیار همکارانم قرار بدهم. البته همکاران من با تجربه هستند ولی در این زمینه ریزه کاری هایی وجود دارد. از سوی دیگر 5 سال در ورزش وزارت نفت تجربیات خوبی کسب کردم و تمام ورزش ایران را حمایت کردیم. این موضوع هم باعث شد تا تجربه هایم بیشتر شود.

وی در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون ها گفت: در سال 91 بود که در برخی رشته ها دچار تعلیق شدیم. بعد از آن موضوع اساسنامه بیشتر به چشم آمد.از آن روز کارگروه هایی شکل گرفت که 11 ورژن اساسنامه نوشته شد. نهایتا در دولت جدید وزیر ورزش این بحث را داشت که این موضوع یکبار برای همیشه حل شود. در همان ابتدا اساسنامه ای نوشته شد که مورد تائید همه قرار گرفت و در صحن دولت هم مصوب شد و الان به شوای نگهبان ارسال شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top