تاریخ انتشار: جمعه 1398/10/06 - 13:07
کد خبر: 339806

درباره نظرسنجی اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون کنکور؛

مچ‌‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظام وظیفه بر سر سربازی!

مچ‌‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظام وظیفه بر سر سربازی!

با نگاهی به پرسشنامه ارائه شده توسط این شورا، به سوالات قابل توجهی میرسیم سوالاتی که به نظر می رسید اگر «جدیتی» در تغییر وضعیت فعلی سربازی و کنکور حاصل شود، اتفاقی تازه برای بسیاری از داوطلبان و خانواده ها به حساب خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزگذشته بود که ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح سوال هایی از دانشجویان اقدام به ارزیابی سربازی _ کنکور کرد.  این ستاد دلیل این اقدام خود را «تصمیم گیری در ارتباط با سربازی و کنکور» عنوان و تاکید کرده بود که پاسخ ها را تا آخر وقت پنج شنبه 5 دی ماه ارسال کنند.

با نگاهی به پرسشنامه ارائه شده توسط این شورا، به سوالات قابل توجهی میرسیم سوالاتی که به نظر می رسید اگر «جدیتی» در تغییر وضعیت فعلی سربازی و کنکور حاصل شود، اتفاقی تازه برای بسیاری از داوطلبان و خانواده ها به حساب خواهد آمد.

در این پرسشنامه بعد از چند سوال ابتدایی درباره مقطع تحصیلی، سن، دانشگاه و شماره دانشجویی، به سه سوال اصلی در رابطه با کنکور و سربازی خواهید رسید. در سوال اول آمده است: "برنامه شما برای پس از فارغ التحصیلی، از مقطع فعلی تحصیل، کدام است؟ 1- رفتن به سربازی 2- ورود به بازار کار 3- ادامه تحصیل در ایران 4- غیر از اینها  5- ادامه تحصیل در خارج"

مچ‌‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظام وظیفه بر سر سربازی!

همچنین در سوال بعدی نیز آمده است: "از دلایل زیر برای تصمیم به تحصیل در مقطع کنونی خود، کدامها مهم تر بوده است؟ 1- نرفتن به خدمت نظام وظیفهدلایل اقتصادی (نظیر یافتن شغل بهتر در آینده) 2- دلایل سیاسی اجتماعی (نظیر پیدا کردن شان اجتماعی) 3- علاقه به علم و آموزش (و ادامه کار در این حوزه) 4- سایر دلایل"

مچ‌‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظام وظیفه بر سر سربازی!

و در سوال پایانی نیز آمده است: "اگر گزینه ۱ را در سوال قبل انتخاب کرده اید، در کدام یک از این حالتها، مسیر درس خواندن را ادامه نمی دادید؟ (می توانید دو گزینه انتخاب نمایید یا هیچ کدام). در غیر اینصورت گزینه هیچ کدام را انتخاب کنید. 1- اگر سربازی یک سال فرجه بیشتر داشت (تا دوسال فرصت رفتن به سربازی وجود می داشت) 2- اگر مدت زمان سربازی یک سال می بود 3- اگر دوره سربازی کاملا حرفه ای می بود و کار متناسب با حرفه را به جای سربازی معمول انجام می دادم 4- هیچ کدام

مچ‌‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظام وظیفه بر سر سربازی!

اما سوال پایانی به نظر می رسید به نوعی تکمیل کننده ایده قبلی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش سن سربازی باشد، او در اواسط مهرماه و در نشستی با موضوع "کنکور، چالش ها و راهکارها" گفته بود: "دانش آموز زمانی که ۱۸ ساله می شود به او می گویند یا کنکور یا سربازی. که این باعث می شود برخی از این دانش آموزان در رشته هایی که علاقه ندارند در دانشگاه ها پذیرش شوند تا به سربازی نروند. می توانیم صحبت کنیم دوره سربازی را عقب بندازیم تا در این دو سال اضطراب از روی دانشجو برداشته شود."

البته این اظهارات با فاصله کمتر از 24 ساعت با واکنش تند سازمان نظام وظیفه روبرو شده، رییس اداره سرمایه انسانی این سازمان با غیرکارشناسی بودن این اظهارات گفته بود: "هرطرح و ایده‌ای که برای سربازی وجود داشته باشد، ابتدا باید به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شده و اقدامات کارشناسی و بررسی‌های لازم در مورد آن انجام شود." البته این مقام مسئول مسئله کنکور را بی ارتباط با سربازی عنوان می کند و می گوید:  "با این شرایط به نظر نمی‌رسد که دغدغه سربازی بتواند منجر به ایجاد مشکل برای کنکوری‌ها شود، چرا که تسهیلات لازم برابر قانون و مقررات به این افراد ارائه شده است. به همین دلیل نیز می‌توان گفت که پیشنهاد مطرح شده عملا وجود داشته و کسانی که دغدغه کنکور داشته باشند تا سن ۲۰ سالگی و حتی در موارد خاصی که در بالا گفته شد تا ۲۱ سالگی می‌توانند برای شرکت در کنکور اقدام کنند".

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top