تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/09 - 12:25
کد خبر: 340230

معاون دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند

معاون دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند، گفت: اساتید این دانشگاه از توان علمی بالایی برخوردارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جواد علمایی در نخستین همایش تخصصی طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهارداشت: مؤثرترین رکن برای تحول در محیط دانشگاه اساتید و اعضای هیئت علمی هستند و توجه به استانداردها و تدوین مقررات و آیین نامه های آموزشی باید توسط اساتید صورت بگیرد.

وی با اشاره به آغاز تحول در حوزه های مختلف در مدیریت جدید این دانشگاه افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری مسئولیت دانشگاه آزاد را برعهده دکتر ولایتی گذاشته، تحول آغاز شد و امروز با تلاش تمامی افراد در مجموعه دانشگاه این راه به خوبی در حال طی شدن است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: این روز بزرگ که به نام روز بصیرت نامگذاری شده از اهمیت زیادی برخوردار است و در واقع تحول علم نیز بر مبنای بصیرت صورت می گیرد. ما زمانی می توانیم آغازگر تحول باشیم که بصیرت را سرلوحه کار خود قرار داده و با شناسایی مشکلات موجود بتوانیم برای حل آنها چاره ای بیندیشیم.

علمایی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق تحول در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: ایجاد خودکفایی اقتصادی، ارتقای جایگاه دانشگاه، بهبود مستمر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، توسعه همکاری های علمی ملی و بین المللی و همچنین گسترش و همکاری های صنعتی و کشاورزی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد می خواهد تحولی بزرگ را تجربه کند نیازمند ارتقا است که ارتقای دانشگاه در واقع دو پله دارد. پله نخست، استانداردسازی رفتارهای آموزشی، پژوهشی و فناوری است. پله دوم نیز ارتقای استانداردهای موجود بوده که دانشگاه آزاد باید به تراز اول در داخل کشور و به تراز مطرح در سطح بین المللی دست یابد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اضافه کرد: امکانات موجود در دانشگاه آزاد بعضا در بسیاری از دانشگاه های دولتی وجود ندارد، بنابراین باید از وجود این امکانات به خوبی استفاده کرد. همچنین اساتید دانشگاه در حوزه بین الملل دارای مقالات و کتاب های زیادی هستند و از توان بالای علمی برخوردارند، بنابراین این دانشگاه برای ارتقاء هم اعضای هیئت علمی توانمندی دارد و از سوی دیگر امکانات مورد نیاز را در اختیار دارد.

علمایی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند، خاطرنشان کرد: ما یک دانشگاه دولتی نیستیم و باید با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های لازم بر اقتصاد خود تکیه کرده و به سمت حل مسائل کشور پیش رویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top