تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/10 - 13:08
کد خبر: 340391

رفع موانع تفکر و خلاقیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید موانع تفکر و خلاقیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسیر ارائه ایده را برداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد، نخستین جلسه کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا با هدف بررسی تصویب آئین نامه کرسی های دانشگاه آزاد اسلامی و بسته حمایتی از برگزاری کرسی‌های ترویجی، نوآوری و تخصصی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت، تعالی علوم انسانی و هنر است. به همین منظور سه مؤلفه به روز رسانی، بومی سازی و حکمی سازی در علوم انسانی و هنر برای این هدف مورد توجه و تأکید است.

وی افزود: به همین منظور فعالیت‌های مختلفی در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر در حال انجام است که بخشی از آن در اداره کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی این معاونت پیگیری می شود.

عراقیه، ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته ها و گرایش ها براساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان نامه ها و رساله ها از طریق نظام موضوعات، تقویت علمی مدرسان از طریق توانمندسازی اساتید در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، کشف نخبگان علمی و استادان فرهیخته، تدوین و تقویت کتب درسی، غیردرسی و کتب مرجع و احیا تراث اسلامی را از مأموریت‌های معاونت حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دو مأموریت ساماندهی نشریات علمی و کشف نخبگان علمی و استادان فرهیخته را از اولویت‌های اساسی و اصلی این معاونت دانست و افزود: بر همین اساس سراغ اجرای کرسی های نظریه پردازی، تخصصی و ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم و جلسات کمیته دستگاهی نیز با هدف تعالی علوم انسانی و هنر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کرسی های نظریه پردازی، کرسی های نوآوری، نقد و ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: در جلسه کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی درباره شیوه نامه و آیین نامه های برگزاری این کرسی ها و حمایت هایی که از اعضای هیأت علمی به منظور برگزاری این کرسی ها صورت می گیرد، بحث و تبادل نظر شد.

عراقیه از حمایت معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید و اعضای هیأت علمی دارای نظریه، ایده و طرح خبر داد و گفت: به طور کلی این معاونت به دنبال ایجاد فضای گفتمان، نشاط علمی در بین اساتید و دانشجویان علوم انسانی و هنر هستیم. باید موانع تفکر و خلاقیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسیر ارائه ایده را برداریم و تعالی، اندیشه و تفکر در بین اساتید علوم انسانی و هنر گسترش یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top