تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/11/03 - 12:35
کد خبر: 343325

در نشریه دانشجویی دانشگاه شریف منتشر شد؛

۷ خاطره دسته اول از جانباختگان نخبه پرواز تهران - کیف

۷ خاطره دسته اول از جانباختگان نخبه پرواز تهران - کیف

آری! همه این لحظه ها از بیمایگی و بی مقداری خودم و از بزرگ بودن تو حرص می خوردم. اما حالا که بیشتر هستی، حالا که دیگر بیشتر از همیشه تو را داریم، عهد زهرایی شدن با تو می بندم. هوای رفقای بی مایه ات را داشته باش.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر از 15 روز از حادثه پرواز کیف - تهران گذشته است، حادثه که تعداد زیادی از دانشجویان نخبه کشور با ماجراجویی آمریکایی‌ها جانباختند و طی دو هفته اخیر اطلاعات زیادی درباره این دانشجویان منتشر شده است. اما در این میان کمتر رسانه ای به موضوع شخصیتی و رفتاری این دانشجوها پرداخته، مسئله ای که شماره جدید روزنامه شریف در گفتگو با هفت تن از همکلاسی های آنها خاطرات تازه ای منتشر کرده است.

در یکی از این خاطرات درباره زهرا حسنی سعدی آمده است: متولد آذر ۷۳ بودی و همین چند هفته پیش آمدی گفتی ۲۵ ساله شدی و باز ما رفقا وسط هیاهوی زندگی تولدت را فراموش کرده بودیم. تو به دل نگرفتی، هیچوقت به دل نمی گرفتی این چیزها را.

بزرگوارتر از این حرفها بودی. قلب پاکت فقط برای چیزهای خاصی می شکست. یادم هست آن روز که از فامیل ها غم به دل داشتی که هرچه از کانادا عکس می فرستی و حرف میزنی آنها از زاویه نگاه خودشان عکس و حرفت را چوب می کنند بر سر ایران که جان برایش می دادی. قضاوت های ناصوابشان را تاب نمی آوردی و تصمیم گرفتی کمتر از آنجا برایشان بگویی. قبل ترش را هم یادم هست رفیقم، تازه رفته بودی و گفتیم برایمان عکس بفرست. ناراحت بودی از اینکه عکسی از زهرا بدون چادر در جایی ثبت شود!

ما هم که می دانستیم چقدر برایت چادر مشکی ات ارزش دارد و ناراحتی ات عمیق و اصیل است، دیگر اصرار نکردیم و همین شد که هیچ وقت هیچ عکس بدون چادری از تو ندیدیم. حالا که نیستی و این عکس ها را از تو می بینم، داغ می شوم که نتوانستم کاری برای دلت بکنم. همه اش در ذهنم کنکاش می کنم که نکند تو را اشتباه به دیگران معرفی کنم. ذهنم میخندد به خودش که فکر کرده ببیند بدی از تو یادش می آید یا نه! من همه ترسم از این است که خوبی هایت را خوب نتوانم بیان کنم با این زبان و قلم ناقص!

چندباری برایت گفتم که گاهی وقت ها حرصم را درمی آوردی؛ همان موقع ها که امتحان داشتیم و قرنطینه می شدی برای خوب درس خواندن، همان روزها که تمرین داشتیم و ما از رو می نوشتیم و  تو غیب می شدی و می رفتی برای تمرین هایت مایه بگذاری همان وقت هایی که صوت کلاسها را ضبط میکردی و موبه مو خلاصه می نوشتی، آن لحظه ها را یادم هست که از درس و امتحان و کلاس میگذشتی و پیش مادرت می رفتی، چون آن روزها را به تو نیاز داشت.

آخر تو اهل وظیفه بودی. همان لحظ ههایی که حالا فکر کردن بهشان نفس را در سینه ام حبس می کند و دنیا را برایم تنگ. اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است رفیق جانم. آری! همه این لحظه ها از بیمایگی و بی مقداری خودم و از بزرگ بودن تو حرص می خوردم. اما حالا که بیشتر هستی، حالا که دیگر بیشتر از همیشه تو را داریم، عهد زهرایی شدن با تو می بندم. هوای رفقای بی مایه ات را داشته باش.

متن کامل این نشریه را از اینجــا دانلود کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top