تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/08 - 17:07
کد خبر: 343981

چین از مردمش خواست مسافرت نروند

پکن در حالی از مردم چین خواست تا برای کمک به مهار شیوع این ویروس، به خارج از این کشور سفر نکنند که دولت فیلیپین نیز از امروز صدور روادید برای ورود چینی‌ها را متوقف کرد.

 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، با افزایش سرعت واگیری نوع جدید «کروناویروس» در شهرهای چین، دولت پکن از اتباع خود خواست که به کشورهای خارجی سفر نکنندبه نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت چین با ارسال اطلاعیه‌ای عمومی در پیام‌رسان «وی‌چت»، از مردم خود خواست فعلا زمان‌بندی سفرهای خارجی خود را به تعویق بیاندازند تا به مهار نوع جدید ویروس کرونا کمک شود.

این در حالی است که پیشتر سازمان «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) زیر نظر وزارت بهداشت آمریکا، با صدور اطلاعیه‌ای به اتباع خارجی هشدار داده بود به دلیل واگیری بالای این نوع از ویروس کرونا، از سفر به کشور چین جداً اجتناب کنند.

به نوشته وبگاه «سی‌اِن‌بی‌سی.» دولت چین در اطلاعیه عمومی خود از مردم این کشور خواست نه تنها از سفرهای خارجی بپرهیزند بلکه از جابجایی در داخل هم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از شهری به شهر دیگر امتناع ورزند.

خبرگزاری «شینهوا» گزارش داد «تدروس آدانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی امروز گفت مطمئن است چین می‌تواند مانع شیوع این ویروس جدید شود.

تدروس در دیدار با مسئولان دولتی چین در پکن گفت سازمان بهداشت جهانی اقدامات این کشور در مهار نوع جدید ویروس کرونا را تایید می‌کند و به توانایی این کشور برای جلوگیری از واگیری بیشتر آن اطمینان دارد.

وی همچنین گفت که تصمیم کشورها برای خارج کردن اتباع خود از چین دفاع نمی‌کند و جامعه جهانی باید آرامش خود را حفظ کند.

نخست‌وزیر چین در جمع پزشکان در ووهان
به نوشته شینهوا، «لی که‌چیانگ» نخست‌وزیر چین روز دوشنبه برای بررسی اقدامات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در استان «هوبِی»، به شهر «ووهان» سفر کرد.

لی که همزمان دبیر کلی حزب کمونیست چین را نیز برعهده دارد، با تقدیر از اقدامات پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس در ووهان، شهری که گفته می‌شود ویروس جدید از آنجا شیوع پیدا کرد، فعالیت می‌کنند گفت: «باید قاطعانه بجنگیم تا این نبرد علیه همه‌گیری را پیروز شویم».

نخست‌وزیر چین در بدو ورود به شهر ووهان، از بیمارستان «جینینتان»، که میزبان بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است، بازدید کرد. لی درباره میزان وخامت اوضاع با پزشکان و پرستاران صحبت کرد و از آنها خواست تا با تمام وجود به بیماران مخصوصا آنهایی که حال وخیم‌تری دارند، رسیدگی کنند.

وی همچنین دستور داد فرایند احداث بیمارستان جدید ۱۰۰۰ تخت‌خوابی «هوشِنشان» در ووهان تسریع شود. ساخت این بیمارستان عظیم از عصر ۲۳ ژانویه (پنج روز پیش) شروع شد و مسئولان عمرانی وعده داده بودند فرایند احداث را ده روزه به اتمام می‌رسانند.

به نوشته شینهوا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز با تقدیر از تلاش‌های پکن برای مهار این ویروس جدید، گفت سازمان ملل در کنار مردم و دولت چین ایستاده است.

بر این اساس، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل طی دیدار با گوترش بر اهمیت و لزوم مهار واگیری ویروس کرونا تاکید کرده و گفت پکن سازوکار کنترلی ملی در این کشور برقرار کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیم میلیون نفر از مردم کره جنوبی نیز با امضای طوماری از دولت سئول خواستند که ورود چینی‌ها را تا زمان مرتفع شدن خطر این ویروس ممنوع کند.

این طومار که از هفته قبل در دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی راه‌اندازی شده، تا کنون 540 هزار امضا دریافت کرده است.

«کاتو کاتسونوبو» وزیر بعداشت ژاپن ظهر سه‌شنبه اعلام کرد فردی در این کشور مبتلا به ویروس جدید کرونا شده که هیچ ارتباطی با مردم چین یا شهر ووهان نداشته است.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، این فرد مبتلا یک راننده اتوبوس ۶۰ ساله است که در شهر «نارا» مشغول است.

رویترز در خبری دیگری گزارش داد که دولت مانیل از امروز صدور روادید برای ورود اتباع چینی به فیلیپین را متوقف کرده است تا مانع شیوع ویروس جدید در این کشور شود.

از زمان شیوع نوع جدید ویروس کرونا در چین و در حداقل ۱۶ کشور دیگر، موردی از ابتلا به این ویروس هنوز در فیلیپین ثبت نشده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، علایمی شبیه به ذات الریه دارد اما سرعت وخامت آن بیشتر است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است.

تا کنون ۱۶ کشور از جمله آمریکا، آلمان، ژاپن و استرالیا از ورود این ویروس جدید به کشور خود خبر داده‌اند.

طبق آمار دولتی، تا کنون تعداد قربانیان این ویروس به ۱۰۶ کشته رسیده و تعداد کل مبتلایان آن در جهان نیز از ۴۵۰۰ نفر گذشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top