تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/11/09 - 10:47
کد خبر: 344020

تشکر سعودی به دلیل رونمایی از طرح «معامله قرن»

پادشاه عربستان سعودی ساعاتی پس از رونمایی رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح ننگین «معامله قرن»، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و مدعی شد که ریاض از قضیه فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، شب گذشته ساعاتی پس از رونمایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح ضد فلسطینی «معامله قرن»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: «مساله شما مساله ما و مسئله جهان عرب و اسلام است و ما با شما هستیم.»

ملک سلمان با بیان اینکه صلح یک گزینه راهبردی است که منجر به حل نهایی مساله فلسطین و تحقق حقوق ملی مردم فلسطین می‌شود، خواستار تحقق صلحی جامع و عادلانه شد.

از سوی دیگر، محمود عباس از مواضع عربستان سعودی برای تحقق استقلال کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی قدردانی کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز بیانیه‌ای در واکنش به طرح ادعایی ترامب برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، صادر و اعلام کرد: «عربستان سعودی از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای قضیه فلسطین حمایت می‌کند.»

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: «ریاض خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی با نظارت ایالات متحده آمریکا و حل و فصل هرگونه اختلافات درباره هر یک از جوانب این طرح، از طریق مذاکرات است تا بدین ترتیب با پیشبرد روند صلح گامی در مسیر دستیابی به توافقی، که حقوق ملت فلسطین را تامین کند، برداشته شود.»

وزارت خارجه عربستان همچنین از تلاش‌های دونالد ترامپ نسبت به آنچه که دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خوانده، قدردانی کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال 1948 موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
بلیت قطار گران شد؟
ویژگی‌های حضرت عباس(ع) در کلام معصومین
سهم ۴۰ درصدی آموزش‌ مهارتی از آموزش عالی
صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر جایگاه ویژه سپاه در پاسداری از انقلاب
سخنرانی شهید رئیسی درباره روز تاسوعا +فیلم
یک وسیله مشکوک دیگر از خانه عامل سوءقصد به ترامپ کشف شد
۵ فرمانده ارشد نظامی به پزشکیان در خصوص امنیت ایران چه گفتند؟
فرمانده ای اسرارآمیز و افسانه ای که بارها اسرائیل را شکست داده است
آرژانتین در شب گریه های تلخ مسی قهرمان شد
کدام ویتامین موجب چاقی صورت می‌شود؟
پزشکیان در هیئت ریحانه النبی امامزاده صالح تجریش
دیدار مهم فرمانده کل با رئیس جمهور منتخب
یمن کشتی اسرائیلی MSC UNIFIC را زد + جزئیات
تعطیلی برج میلاد در تاسوعا و عاشورا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top