تاریخ انتشار: جمعه 1398/11/11 - 13:36
کد خبر: 344180

حداد عادل در نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!/ تشریح ماجرای لیست ۱۵۹ نفره شورای ائتلاف +عکس

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!/ تشریح ماجرای لیست ۱۵۹ نفره شورای ائتلاف +عکس

او تصریح کرد: در تهران ما در ۳۵۲ محله تهران شوراهایی تشکیل دادیم و در سه روز گذشته به شیوه الکترونیکی حدود ۱۵۰ نفر را به معرض رای گیری گذاشتیم و در نهایت به ۳۰ نفر دست پیدا کردیم که آن سی نفر در انتخاب بقیه افراد نقش خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در همایش سیاسی "ایران قدرتمند در گام دوم انقلاب" که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شعار مشخص و هدف صریح انقلابیون تغییر رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی بود ولی از همان سال ۴۱ که امام پرچم مبارزه را به دست گرفته بود و در تمام سال های بعد، همه میدانستند که همه گرفتاری های ما از آمریکاست اما ملت هدف نزدیکش سرنگونی رژیم شاه بود.

او ادامه داد: مبارزات و درگیری ها شروع شد؛ یک طرف انقلابیون و جمهوری اسلامی و طرف دیگر آمریکا بود؛ به مرور زمان هر چه زمان گذشت، نوع دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی تغییر کرده است و هر چه به سمت زمان فعلی حرکت میکنیم این دشمنی آشکارتر می شود.

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، تقابل جمهوری اسلامی و آمریکا یک قدم پیش رفت؛ اما امروز به بیشترین حد خود رسیده است؛ ما حتی در زمان جنگ تحمیلی و چنین دشمنی ای را شاهد نبودیم. حتی بعد از زدن هواپیمای مسافربری ایران هم، آن را یک اشتباه تلقی کردند و مستقیم با ایران اعلام جنگ نکردند. اما امروز دیگر این پرده ها برداشته شده و به صراحت با ما اعلام جنگ می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: این سال ها با برنامه هایی که داشتند سعی می کردند که متحدان ایران در منطقه را از بین ببرند و با آشوب در کشورهای منطقه و در داخل کشور به ما ضربه بزنند، اما نتیجه کار آن ها چیزی جز قدرتمندتر شدن ایران و متحدانش در منطقه نبود.

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!

او ادامه داد: امروز انقلاب از مرزهای کشور و منطقه فراتر رفته و منطق انقلاب در حال صادر شدن به کشورهای دیگر است که نمونه های آن را می توان در حشدالشعبی عراق و بسیج مردمی در سوریه و یمن می بینیم.

حداد عادل در خصوص انتخابات مجلس و نقش کشورهای غربی در آن گفت: تا مدت ها بود که رسانه های غربی مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می کردند، اما الان نزدیک دو دهه است که رسانه های غربی به صورت لیستی از برخی از نامزدها حمایت می کنند.

او عنوان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، مردم با وجود تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، پای انقلاب نشستند و به آمریکا نه گفتند و دشمنی خود را با آمریکا به صورت علنی و واضح اعلام کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در داخل کشور جریاناتی وجود دارد که می گویند باید با آمریکا مذاکره و سازش کنیم، اما باید حواسمان باشد که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود؛ رئیس جمهور الان آمریکا، سخنگوی باطن آمریکاست و تمام رفتار حقیقی آمریکا در این فرد نمایان شده است؛ این رفتار را می توانیم در استفاده از سکوهای نفتی سوریه، فروش اراضی فلسطینی به رژیم غاصب اسرائیل، استفاده تبلیغاتی از صلح با کره شمالی و سایر کشورهای منطقه ببینیم.

او ادامه داد: حالا با وجود همه این مشکلات ما می بینیم که برخی بعد از مشکلات اخیر در کشور، از مذاکره با آمریکا حرف می زنند و می گویند مشکلات ایران راه حل اقتصادی ندارد و راه حل سیاسی دارد و می آیند و بیانیه امضا می کنند که آمریکا مذاکره کنند.

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، انتخابات مجلس اتفاق مهم و تعیین کننده ای در کشور خواهد بود؛ اگر افرادی در مجلس حاضر شوند که اهل سازش با آمریکا باشند، می توانند شرایط کشور را طور دیگری رقم بزنند؛ اگر مجلس انقلابی بر سر کار حاضر شود می تواند با سیاستگذاری های درست، تحریم ها را بی اثر کند و همچنین زمینه ساز تشکیل دولت انقلابی باشد.

او در خصوص تشکیل شورای ائتلاف گفت: از دو سال پیش جلساتی با حضور آیت الله رئیسی داشتیم و فعالان سیاسی با هم جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم هم فکری و هم صدایی داشته باشیم. غرض از تشکیل این جلسات پیدا کردن راهی برای حضور موفق در آینده بود. اما بعد از اینکه آیت الله رئیسی به جایگاه ریاست قوه قضاییه منسوب شدند، ترجیح دادیم که ایشان در این جایگاه دخالت نداشته باشند.

حداد عادل ادامه داد: در همین جلسات که در دی ماه ۹۷ قرار بر این شد که فکری برای انتخابات مجلس یازدهم شود، و شورایی تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تشکیل شد و بعد از صدور بیانیه گام دوم توسط رهبری و اشاره رهبری به جوانگرایی در این بیانیه، خط مشی جوان گرایی را در این بیانیه در پیش گرفتیم.

او همچنین عنوان کرد: در تهیه لیست تصمیم گرفتیم که مردم را در انتخاب افراد دخالت بدهیم، پس تصمیم گرفتیم مردم را به این امور مشارکت بدهیم و در قدم بعدی از دانشجویان و متفکران دانشگاهی در این مسیر استفاده کنیم؛ مشارکت دادن خانم ها در تهیه فهرست، قدم بعدی ای بود که در تهیه لیست هایمان لحاظ کردیم.

حداد عادل در ادامه گفت: بر این اساس ما دو حرکت را انجام دادیم، یکی از مرکز به سراسر کشور که به انتقال روش به سراسر کشور انجامید؛ قدم بعدی تشکیل یک مجمع عمومی با ۲۰۳ نفر عضو برای تمام حوزه های انتخاباتی و برای انتخاب نفرات به سراغ نفرات موجه و انقلابی که مورد قبول اکثریت مردم شهر یا شهرستان بود رفتیم و در مرحله بعدی بعد از ارزیابی هایی که انجام دادیم، به تعداد نفراتی در هر حوزه انتخابیه رسیدیم.

او تصریح کرد: در تهران ما در ۳۵۲ محله تهران شوراهایی تشکیل دادیم و در سه روز گذشته به شیوه الکترونیکی حدود ۱۵۰ نفر را به معرض رای گیری گذاشتیم و در نهایت به ۳۰ نفر دست پیدا کردیم که آن سی نفر در انتخاب بقیه افراد نقش خواهند داشت.

از دانشجویان در انتخابات استفاده می‌کنیم!

رئیس شورای ائتلاف افزود: این کار یک تجربه جدید است که با کنار گذاری یک شیوه انتخاباتی قدیمی، تصمیم به استفاده از آن گرفتیم و چون برای بار اول این کار انجام می شود، طبیعی است که اشتباهاتی در آن وجود داشته باشد.

حداد عادل ادامه داد: در قدم اولی که سبد رای خود را مشخص کردیم، ۳۳۲ اسم در برابر ما قرار داشت که ۱۱ برابر حجم نمایندگان تهران بود؛ حالا پیدا کردن راه حل ها و ساز و کارها کار سختی بود که پیش روی ما قرار داشت. ممکن است در این مسیر آسیبی هم ببینیم و سعی می کنیم بلند شویم و به راه خود ادامه دهیم.

او در پایان عنوان کرد: در شورای ائتلاف سعی کردیم افرادی از تشکل های دانشجویی سابق حضور داشته باشند که معرف طرز فکر دانشجویان در شورا است؛ برای خانم ها هم شورای تشکیل دادیم تا با استفاده از ظرفیت های خانم ها، برنامه های لازم را برای آن ها تدارک ببینیم و از ظرفیت های آنان در انتخابات استفاده کنیم.

حدادعادل در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جزییات اف ای تی اف در مجمع در حال بررسی است و نتایج آن بعد از پایان بررسی اعلام خواهد شد.

حداد عادل در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان که در حاشیه همایش "ایران قدرتمند در گام دوم" که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره روند بررسی اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی ها معتقند که اگر اف ای تی اف به تصویب نرسد وضع ما در مبادلات مالی در خارج از کشور بدتر از این خواهد شد، از طرفی کسانی که ابهام دارند می گویند که این طرح می تواند فضایی برای آمریکا قرار دهد تا آمریکا تسلط بیشتری بر مبادلات مالی ما مسلط باشد، اما هنوز این موضوع در دست بررسی است؛ مجمع تشخیص خیلی مراقب است که اتفاقی که برای برجام افتاد، در این طرح اتفاق نیفتد و از این باب خیلی مراقب است.

او در پاسخ به این سوال که چرا شورای ائتلاف در برخی از شهرها نتوانسته است حضور موفق داشته باشد پاسخ داد: در در چند شهر نتوانستیم مدل خود را اجرا کنیم؛ اصفهان و قم و مشهد شهرهایی بودند که ما تصمیم گرفتیم وارد حریم آن ها نشویم و به قولی از راه دور با آن ها همکاری داشته باشیم؛ در قم مجمعی برای اصولگرایان داشتند که ما تصمیم گرفتیم آن ها به همین صورتی که هستند به فعالیت خود ادامه دهند؛ نیروهای اصفهان هم با ما همکاری نکردند؛ در مشهد هم به خاطر شرایط خاصی که دارد نتوانستیم ورود پیدا کنیم و دعا میکنیم که بتوانند نیروهای انقلابی در آن شهر خودشان موفق شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص همکاری با برخی گروه های اصولگرا در تهران گفت: در تهران هم با برخی از گروه ها مشکلات کوچکی داریم؛ مثلا اعضای جبهه پایداری اصرار دارند که لیست جدا ارائه بدهند ولی میخواهند که در این لیست، نفرات مشترک زیادی حضور داشته باشند که هنوز نتوانستیم در این موضوع با هم به توافق برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رد صلاحیت های شورای نگهبان گفت: همه کسانی که به شورای نگهبان اشکالاتی را وارد میکنند کلی صحبت میکنند ولی نمیشود اینگونه صحبت کرد و باید آمد و علت رد صلاحیت ها را مشخص کرد؛ برخی می گویند که شورای نگهبان تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کرده تا اصولگرایان بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند و پیروز شوند در حالی که میزان رد صلاحیت شده ها در دو طرف، به یک اندازه بوده است.

حداد عادل در پاسخ به سوال درباره برنامه های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعلا باید منتظر انتخابات مجلس باشیم، اگر در این انتخابات پیروز شویم، فکری هم برای انتخابات ۱۴۰۰ می کنیم.

او در پایان در پاسخ به سوالی درباره برخی ادعاها در خصوص انتخابات تشریفاتی گفت: انتخابات تشریفاتی را قبول ندارم، اگر کسی مدعی است که نماینده ای بدون جهت رد صلاحیت شده است می تواند ادعای خود را به صورت قانون مطرح کند و از طریق دستگاه های مربوط جواب خود را بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top