تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/11/16 - 11:23
کد خبر: 344686

اجرای طرح آمایش خدمات دانشجویی توسط صندوق رفاه دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به اینکه وضعیت ناهمگونی بین دانشگاه ها از نظر دارا بودن زیرساخت های رفاهی وجود دارد طرح آمایش خدمات دانشجویی اجرایی خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  مهر، ناصر مطیعی امروز در شصت و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها، گفت: بحث عدالت در توزیع امکانات همیشه مدنظر ماست. ادعای عدالت هم سنگین و هم سخت است و عملیاتی کردن آن به ساز و کار و اصلاحات نیاز دارد.

وی افزود: فلسفه دانشگاه و صندوق رفاه، دانشجو است و هدف ما ارتقاء سطح علمی، اخلاقی و بلوغ شخصیتی دانش آموختگان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ما بر قانون مداری، شفافیت و انضباط مالی و اداری تأکید فراوان داریم و این موضوع مورد تأکید وزیر علوم نیز است.

وی افزود: در شرایط موجود یکی از چالش های جامعه ما این است که از اعتماد عمومی بکاهند و ما باید در این راستا شفاف عمل کنیم.

مطیعی در خصوص عملکرد صندوق رفاه دانشجویان در حوزه های مختلف اظهار داشت: اهم درآمدهای صندوق، وصول وام هایی است که دانشجویان از آن بهره مند شده که پیش بینی ما ۴۰۰ میلیون تومان است و تاکنون ۸۰ درصد آن را محقق کرده ایم و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص های صندوق رفاه، عنایت داشته باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸ درصد اعتبارات صندوق صرف پرداخت وام و کمک به سراهای دانشجویی و آشپرخانه ها می شود.

وی یادآور شد: در نیمسال اول سال ۹۷-۹۸ حدود ۳۴ میلیارد تومان مبلغ واریزی اجاره بهای سراهای دانشجویی بوده است.

مطیعی به برخی از انتظاراتی که از دانشگاه ها وجود دارد اشاره و تصریح کرد: قرار است سامانه جامع خوابگاه ها راه اندازی شود و ما انتظار داریم در این زمینه همکاری ها بیشتر شود. متأسفانه فقط تعدادی از دانشگاه ها در زمینه راه اندازی این سامانه به ما پاسخ مثبت داده اند اما انتظار ما این است که به موقع آمار و اطلاعات خوابگاه دانشجویان را در این سامانه وارد کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به دیگر انتظاراتی که از دانشگاه ها وجود دارد از جمله پرداخت به موقع ودیعه مسکن مجردی خوابگاه ها اشاره کرد و گفت: در زمینه ارتقاء سراهای دانشجویی در مجموع ۲۴.۴ میلیارد تومان در سال جاری به این سراها کمک شده است. یکی از مشکلات خوابگاه های غیر دولتی این است که نهادهای شهری و نظارتی وظیفه خود را که نظارت بر آنها است کنار گذاشته و بخش عمده این نظارت بر عهده دانشگاه ها است که امیدواریم در ابلاغ آئین نامه های جدید این موضوع لحاظ شود.

مطیعی یادآور شد: در سال ۹۷ اعتباری به مبلغ ۱۹.۴ میلیارد تومان به آشپزخانه های ما داده شده است که در سال جاری به ۲۶ میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع دانشگاه های دولتی ۷۳ دانشگاه هنوز غذاخوری مکمل ندارند که باید به واسطه رضایت دانشجویان و رقابت بخش دولتی و خصوصی این رستوران ها راه اندازی شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: پرداخت وام به دانشجویان اولویت صندوق رفاه دانشجویان است و با توجه به شرایط خانواده دانشجویان و اوضاع اقتصادی کشور، کمک به دانشجویان با پرداخت دانشجویان هرچند کم از وظایف صندوق رفاه دانشجویان است.

وی از اهم برنامه های سال آینده به اجرای تجمیع وام ها و بازنگری در رویه های پرداخت و بازپرداخت اشاره کرد و گفت: سال آینده توزیع منابع در زمینه خوابگاه ها براساس شاخص های جمعیت دانشجویی، زیرساخت های خوابگاه ها، زیرساخت های آشپزخانه ها، فرسودگی خوابگاه و ... خواهد بود. هدف ما این است که عدالت  اجرا شود.

مطیعی اظهار داشت: همچنین طرح آمایش خدمات دانشجویی نیز اجرایی خواهد شد با توجه به اینکه وضعیت ناهمگونی بین دانشگاه ها از نظر دارا بودن زیرساخت های رفاهی وجود دارد بنابراین این طرح اجرایی می شد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top