تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/20 - 12:53
کد خبر: 345018

آغاز اعزام‌های دانشجویی راهیان نور از سوم اسفند ماه

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی از آغاز اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور از سوم اسفند خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محسن جهانی، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در نشست خبری راهیان نور که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: راهیان نور یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی دانشجویی است که هر ساله بیش از هزار نفر از دانشجویان در این فضا قرار می‌گیرند و بهره مند می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۴۵۰۰ نفر از دانشجویان به اردو‌های غرب و شمال غرب و بیش از ۷۰ هزار نفر به اردو‌های جنوب اعزام شدند.

جهانی اضافه کرد: اعزام به راهیان نور دریایی تاکنون الزامی نداشت، اما امسال پیش بینی شده که این اردو‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار دانشجو به اردو‌های راهیان نور جنوب اعزام شوند تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ خادم شهید ثبت نام کرده اند که این خادمین از دانشجویانی هستند که قبلا در اردو‌های راهیان شرکت کرده اند.

وی در خصوص برنامه ویژه اردو‌های امسال گفت: پیش بینی شده که در هر اردو یک خدمت به مناطق سیل زده خوزستان داشته باشیم که در ۴ محور پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، مطالبه گری، فرهنگی و اجتماعی ارایه خدمت داشته باشند.

جهانی از کار ویژه این اردوی راهیان نور یک شب در جبهه در حورالعظیم خبر داد و گفت: یک شب دانشجویان دفاع مقدس را تجربه می‌کنند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: روایت گری گسترده برنامه یادمان شلمچه با حضور حسین یکتا و بیش از ۴ یا ۵ هزار دانشجو برگزار می‌شود. یادمان هویزه و نمایشگاه هسته‌های مسئله محور بسیج دانشجویی نیز برگزار خواهد شد و دانشجویان در یادمان هویزه دستاورد‌های خود را ارایه می‌دهند.

وی از حضور دانشجویان خارجی نیز در این حوزه‌ها خبر داد و گفت: دانشجویان مذاهب مختلف که دردانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند در این اردو‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

جهانی یکی دیگر از برنامه‌های راهیان نور امسال را توجه به مسائل محتوایی عنوان کرد و گفت: در راهیان نور امسال مسائلی از جمله توقف ممنوع، سستی ممنوع، نگاه به دشمن و رخوت ممنوع و اتکا به ظرفیت‌های داخل برای حل مشکلات کشور را برای دانشجویان در قالب محتوایی تدوین می‌کنیم که دانشجو بداند مشکلات کشور راه حل دارد و همان گونه که تاکنون حل شده امید و اعتماد به نفس را در دانشجویان ایجاد کند.

جهانی در خصوص اعزم دانشجویان به راهیان نور گفت: اعزام از ۳ اسفند آغاز می‌شود و ۱۵ اسفند اوج اردو‌های راهیان نور دانشجویی است و تا ۲۷ اسفند ادامه دارد.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در خصوص اسکان دانشجویان گفت: اسکان به صورت رایگان است و هزینه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود بابت حمل و نقل است که ۵۰ درصد نیز شرکت جوان سیر تخفیف در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور موفقیت و بازخوردش اثبات شده گفت: این اردو‌ها توانسته مباحث فرهنگی و زیربنایی در دانشگاه‌ها ایجاد کند.

جهانی در خصوص یادمان‌های آماده شده برای دانشجویان گفت: یادمان‌های دو کوهه، فتح المبین، شرهانی، فکه، هویزه، چذابه و بسیاری یادمان‌های دیگر برای بازدید دانشجویان آماده شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top