تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/26 - 11:40
کد خبر: 345554

خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی تجمیع می‌شوند

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از تجمیع خوابگاه‌های این دانشگاه در زمینی نزدیک به ورزشگاه آزادی خبر داد و گفت: این مجموعه خوابگاهی در زمینی به مساحت ۴۳ هزار هکتار بنا خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حسین سلیمی  درباره تجمیع این خوابگاه‌ها اظهار داشت: زمینی که دولت برای تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در اختیار گذاشته بود، حدود ۴۳ هزار هکتار است.

وی افزود: در زمان واگذاری این زمین به دانشگاه امکان تجمیع خوابگاه‌ها در همان مناطق وجود داشت اما به مرور زمان حدود ۲۸ هکتار از آن به فضاهای بزرگراهی همت، آزادگان و اتصال بزرگراه تهران-شمال اختصاص یافت.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: شهرداری به ازای مقدار زمین از دست رفته از دانشگاه، قرار است یک زمین در نزدیکی ورزشگاه آزادی به دانشگاه اهدا کند که تاکنون بخشی از آن را واگذار کرده و واگذاری بخشی دیگر در دست انجام است که مابقی دانشگاه در آنجا ساخته می‌شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه تجمیع خوابگاه‌های دانشگاه زمانبر است، گفت: تعرضات متفاوتی در این زمین وجود دارد، شهرداری با وجود تمام تلاش‌ها اما با مشکلات متعددی در عرصه تامین مالی مواجه است.

وی افزود: البته بخشی از این تجمیع در خوابگاه‌های فعلی نیز اتفاق افتاده است؛ به طور مثال در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دانشجویان ما فقط در دو خوابگاه حضور دارند؛ حدود ۱۲۰۰ نفر آنها در خوابگاه دخترانه شهید سلامت در سعادت آباد و حدود ۸۰۰ دانشجوی پسر هم در خوابگاه شهید همت در بزرگراه شیخ فضل الله مستقر هستند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد که اگر مشکلات زمین جدید دانشگاه به زودی حل شود، در دو تا سه سال آینده خوابگاه‌های جدیدی در این مناطق ساخته می‌شود.

توسعه دانشگاه
سلیمی در ادامه درباره بودجه تجمیع دانشکده‌های دانشگاه و همچنین ساخت ساختمان‌های مورد نیاز اظهار داشت: کل مبلغی که دولت از محل تخصیص‌های دولتی از سال ۹۲ به دانشگاه پرداخته کرده، کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: هزینه ساخت و ساز دانشگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ از محل جا به جایی املاک دانشگاه، کمک خیرین و موسسات مختلف به دست آمده است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار مترمربع بنا در دانشگاه علامه ساخته شده است، عنوان کرد که از ۱۱ دانشکده دانشگاه، در حال حاضر هشت دانشکده به ساختمان جدید رفته و سه دانشکده باقی مانده دیگر یک دانشکده از دل آن بیرون آمده و ساختمان مستقل خود را دارد. در واقع فضای دانشکده‌ها دگرگون شده است.

سلیمی ادامه داد: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه از سال ۹۲ تا کنون  از ۲۷۰۰ نفر در سال ۹۲، به ۴ هزار نفر در سال ۹۸ افزایش یافته که همه این رویدادها محصول بناهای جدید است.

وی یادآورشد: همچنین بناهای جدیدی مانند مراکز رشد، آزمایشگاه علوم شناختی، درمانگاه، مسجد و کتابخانه در درون دانشگاه ساخته شده است.

سلیمی در پایان تاکید کرد: ساخت و سازهای دانشگاه علامه به واسطه فشار آوردن به بودجه عمومی دولت انجام نمی‌دهد مگر اینکه بتوان از محل درآمد اختصاصی دانشگاه و جا به جایی اموال دانشگاه آن را تامین کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top