تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/17 - 14:42
کد خبر: 351115

اطلاعیه دانشگاه الزهرا (س) برای تداوم کلاس‌های مجازی

دانشگاه الزهرا (س) در خصوص تداوم برگزاری کلاس‌های الکترونیکی (مجازی) و تصریح برخی از موارد آموزشی ذیل رهنمود‌های معاونت آموزشی وزارت علوم اطلاعیه داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) براساس پیشنهادنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پیش‌برد نیمسال تحصیلی دوم ۹۹-۹۸ اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«ضمن تبریک مجدد آغاز سال ۱۳۹۹ به اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه از نیمه اسفند ماه سال ۹۸ در قالب آموزش‌های الکترونیکی به استحضار می‌رساند با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی برگزاری کلاس‌های حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکان پذیر نمی‌باشد براساس همین پیش بینی دانشگاه الزهرا (س) نیز از همان اوایل اسفند اقدام به تکمیل زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود نمود و آموزش اساتید را به طور فشرده در دستور کار خود قرار داد به نحوی که برگزاری برخی کلاس‌های الکترونیکی حتی تا ۲۸ اسفند ماه سال ۹۸ نیز با همت اساتید تداوم یافت.

بر این اساس و پیرو بخشنامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و تصمیمات اتخاذ شده در هیئت رئیسه دانشگاه و با توجه به بخشنامه ابلاغی معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی موارد زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن نیم سال تحصیلی جاری را به استحضار می‌رساند:

۱. نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از دوره‌های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی و برنامه ریزی برای آینده کاری اتمام این نیم سال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین لازم است اعضای محترم هیئت علمی و مدیران محترم مساعدت و تلاش جمعی لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس‌های مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا ان شاالله با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل رسیده و آموزش‌های الکترونیکی به دانشجویان با حفظ کیفیت لازم تداوم یابد.

۲. مقررات و ضوابط حضور در کلاس‌های مجازی همچون کلاس‌های حضوری بوده و مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد و گزارشات دوره‌ای مرتبا از طرف معاونت آموزشی به دانشکده‌ها (استخراج عملکرد اساتید در یکی از دو سامانه آنلاین و آفلاین مصوب هیئت رئیسه دانشگاه) و همچنین از طرف دانشکده‌ها به این معاونت ارسال خواهد شد تا تطبیق لازم در این خصوص صورت گیرد ضمنا انتظار می‌رود اساتید در پوشش سرفصل مورد نظر دروس اهتمام لازم را به عمل آورده و نهایتا از طریق فرم‌های خوداظهاری که بعدا در اختیار ایشان قرار می‌گیرد این مورد را به صورت مکتوب به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام دارند.

۳. در اسفند ماه ۹۸ تلاش گسترده‌ای از طرف دانشگاه در رابطه با آموزش اساتید در خصوص نحوه کار و اتصال به سامانه‌های آموزش الکترونیکی صورت گرفت و خوشبختانه اساتید نیز همراهی بسیار زیادی از خود نشان دادند لیکن به منظور تداوم این پشتیبانی لینک مخصوصی در سایت اصلی دانشگاه به آدرس http://edu.alzahra.ac.ir/page-EDU/fa/۱۸/from/pld۱۷۴۴۲ ایجاد گردید همچنین گروه‌های مجازی پشتیبان در خصوص رفع مشکلات اساتید در اتصال به سیستم آموزش الکترونیک و سامانه‌های مرتبط شکل گرفت لازم است اساتید مشکلات موجود احتمالی را با استفاده از تسهیلات مشخص شده برطرف و تلاش مستمری در خصوص افزایش کیفیت آموزش الکترونیک به عمل آورند.

۴. مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه نهایت تلاش خود را برای بهبود فرآیند‌ها و ارتقا زیرساخت‌های مورد نیاز انجام داده و خواهند داد و از ایده‌های جدید اساتید به منظور ارتقای کیفیت استقبال می‌نماید.

۵. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد در صورت عدم اتمام این دروس تا پایان شهریورماه به صورت ناتمام به نیم سال بعد منتقل و در سقف واحد‌های نیم سال بعد محاسبه نخواهد شد هر چند تمام سعی دانشگاه بر این است که در فرصت تابستان و پس از اتمام بازه امتحانات این دروس را به صورت فشرده برگزار نماید.

۶. دانشجویانی که به دلایلی نتوانسته اند از کلاس‌های غیرحضوری استفاده کنند و درخواست حذف یک و یا کلیه دروس خود را دارند تقاضای خود را با ذکر دلایل به دانشکده مربوط جهت بررسی ارائه کنند در این خصوص پیش بینی لازم برای ارائه درخواست به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت بررسی و تایید تقاضای حذف نیم سال برعهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

۷. آزمون جامع دانشجویان دکتری در نیم سال تحصیلی دوم ۹۸-۹۹ پس از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد در موارد خاص و در صورت درخواست دانشکده‌ها امکان برگزاری امتحان جامع تا زمان بازگشایی رسمی صرفا با هماهنگی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و به صورت محدود وجود خواهد داشت.

۸. کلیه دانشجویان دکتری که فرصت دفاع ایشان در نیم سال اول تحصیلی ۹۸-۹۹ تا پایان اسفند ماه بوده است می‌توانند تا یک ماه بعد از آغاز آموزش حضوری به صورت حضوری از رساله خود دفاع کنند ضمنا در مقطع کنونی نیز این دسته از دانشجویان (که به هر دلیل قصد دارند زودتر دفاع نمایند) در صورت تایید استاد راهنما می‌توانند:

الف- به صورت حضوری و با رعایت قواعد فاصله گذاری اجتماعی در دانشکده‌ها دفاعیه را با حضور کمیته مورد نظر برگزار کنند.

ب- به صورت الکترونیکی با حضور مجازی هیئت داوران ناظر و مشاور دفاعیه را برگزار کنند به شرط آنکه استاد راهنما حضور فیزیکی به همراه دانشجو در محل دفاعیه در دانشکده داشته باشد.

لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای ارائه متن رساله و انجام اصلاحات نیاز به ملاقات حضوری و رفت و آمد‌های غیرضروری نداشته باشد و کلیه متون صرفا از طریق الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل شود.

۹. دفاعیه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ (نیم سال جاری) نیز می‌تواند مطابق یکی از دو بند الف و ب بند ۸ انجام شود.

۱۰. جلسات گروه‌ها و شورای آموزشی دانشکده‌ها به صورت مجازی حضوری (با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی) و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه/ رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.

۱۱. در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم فعلا تغییری در بازه امتحانات مدنظر دانشگاه نبوده و هرگونه تغییر احتمالی اعم از تاریخ برگزاری امتحانات و کیفیت اجرای آن در اطلاعیه‌های بعدی به استحضار اساتید و دانشجویان خواهد رسید.

۱۲. تاریخ بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه پس از اعلام رسمی دولت محترم در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و فعال شدن آموزش حضوری خواهد بود.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم اعم از اساتید و کارکنان و دانشجویان عزیز انتظار می‌رود با مشارکت و همدلی موثر خود از روند برگزاری این نیم سال با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی نموده و موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم سازند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top