تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/23 - 16:27
کد خبر: 351754

نامه ۲۰۰ کارگزار نظام به مردم ایران درباره سواستفاده حزبی از کرونا

۲۰۰ کارگزار ادوار جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به مردم ایران از سوءاستفاده حزبی نسبت به شیوع و گسترش کرونا در ایران انتقاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  ۲۰۰ کارگزار ادوار جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به مردم شریف ایران از سوء استفاده حزبی نسبت به شیوع و گسترش کرونا در ایران انتقاد کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما جمعی از کارگزاران ادوار جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با شما ملت بزرگ ایران، روا سازی این سیاست زدگی‌ها در حق شما مردم کریم و صبور در میانه هجوم ویروس کرونا را موضعی قبیله‌ای، انحرافی و غیر قانونی می‌دانیم و بر آن هستیم که در این شراط خطیر کنونی اولویتی مهم‌تر از وحدت جهادی ـ همگانی دولت و ملت علیه این ویروس منحوس و دغدعه‌ای مهم‌تر از پایدار سازی سلامت همگانی، و راهبردی ضروری‌تر از قوی کردن خوشه‌های کسب و کار ایرانیان و رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از آن و فراهم آوری مقدمات جهش تولید وجود ندارد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِنِّی کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبَارًا ﴿۷﴾ ثُمَّ إِنِّی دَعَوْتُهُمْ جِهَارًا ﴿۸﴾ ثُمَّ إِنِّی أَعْلَنْتُ لَهُمْ وَأَسْرَرْتُ لَهُمْ إِسْرَارًا ﴿۹﴾ فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا ﴿۱۰﴾

(نوح) گفت: پرورد‌گارا همانا آنها را شب و روز دعوت کردم. ولى دعوت من جز بر فرار آنان نیفزود. و البتّه هرگاه که آنان را دعوت کردم تا تو آنان را بیامرزى، انگشتانشان را در گوشهایشان نهادند و لباسهایشان را بر سر کشیدند و اصرار کردند و سخت تکبر ورزیدند. آنگاه من آنان را با صداى بلند دعوت کردم. سپس گاهى به طور آشکار و گاهى در نهان (با آنان سخن) گفتم، پس گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او قطعا آمرزنده است (سوره نوح/ آیه: ۱۰-۷)

حضور مبارک  ملت بزرگ و شریف ایران!  

باسلام و ابراز تواضع به پیشگاه شما ملت کهن، متدین و سرافراز ایران! ملتی که در این روزها، با همه¬ی سخت گیری¬های تاریخی دشمنان بر این آب وخاک، «در آزمون کرونا خوش درخشید» و کشور عزیز خود را به عرصه ای برای جهاد مقدس و ملی علیه ویروس عالم‌گیر کرونا تبدیل کرد. سلام و درود بر شما "ملت بهتر از ملت عهد رسول الله (ص) در عصر حجاز" که در خیابان ها و کوچه های شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ در این کشور پهناور، در قالب گروههای مختلف جهادی و مردم نهاد، به عکس برخی دولت ـ ملت های مدعی قدرت، ثروت و پیشرفت، شانه به شانه هم گذاشتید، تعاون کردید و صحنه هایی از ایثار، گذشت و نوعدوستی های غیر قابل وصف آفریدید که به گواه آگاهان، مردم شناسان و صاحبان خرد، بدون کمترین تردید، در جهان رویا رو شده با کرونا بی نظیر بوده است.

در میانه این همبستگی های ملی و در اوج ایثارها و شهادت طلبی پرستاران، پزشکان، گروههای جهادی و مردم نهاد و غمخواری ارکان و بدنه بسیح، سپاه، ارتش نیروی انتظامی، صدا و سیما و دیگر دستگاههای نظام اسلامی و نیز در کشاکش جهاد عمومی مردم و دولت و نیز از بین دل شکستگی ها و آزردگی های بخشی از خانواده‌های داغدار و درگیر با کرونا و با توجه به خیانت ائتلاف ضد ایرانی خارج نشین با این ویروس منحوس، تعدادی از افراد قبیله مرتبط با دو نامزد خاطی انتخابات ریاست جمهوری ده سال قبل، بدون توجه به ضرورت عقلی و میهنی همبستگی های ملی برای رفع این بیماری، به دور از مسائل بنیادین این روزها و فراوانی مشکلات درمانی و اقتصادی ملت، اما خواستار توجه نظام جمهوری اسلامی به حزب و گروه خود شده و نادیده انگاشتن اعمال مجرمانه کاندیداهای شکست خورده سال ۸۸ را در میانه جنگ ملت با کرونا، مطالبه نموده و با این اقدام سیاسیت زده موجب شگفتی و حیرت همگان شدند!

این در حالی است که بر اساس مشاهدات روزانه ی مردم، تمامی کشورهای درگیر، بخصوص ایالات متحدهآمریکا برای ایجاد جبهه‌ای واحد در میان ملت و دولت خود علیه ویروس کرونا، به اعلام وضعیتی جنگی مبادرت کردند! از سویی دیگر به رغم توجه ملت، دولت و رهبری حکیم نظام بر بسیج تلاش های همه ارکان کشور برای حفظ جان و ایمن سازی  آحاد ملت از گزند گسترش ویروس منحوس کرونا و با توجه به تمرکز دغدغه ملی برای کمک به مشاغل از دست رفته این روزها و احیای کسب و کار خانواده‌های آسیب دیده از آن، گروه سیاست زده نامبرده برآن شد تا با سوء استفاده از این موقعیت خاص و گرفتاری های ملت از طریق نامه پراکنی، درخواست های حزبی، فراقانونی و سیاسی را به عنوان مشکله مردم در این روزهای کرونایی مطرح و به جامعه رشید ایران دیکته نماید، نکته نغز این سوء استفاده سیاسی در میانه گسترش بیماری کرونا این است که درحالی که همه پروتکل های پزشکی بر فاصله‌گذاری اجتماعی لایه‌های مختلف جامعه تاکید می نماید و مردم نیز با تکیه بر سفارش‌های دینی، علمی و قانونی به توقف جشن‌های دینی و آیین‌های ملی خود اقدام کردند؛ این افراد اما با بی اعتنایی به این همبستگی و انضباط ملی، خواستار رفع فاصله خانگی دو نامزد خاطی انتخابات ده سال قبل هستند که به موجب قانون برای آنها  در نظر گرفته شده است؛ ضمن این که کمتر کسی است که نداند بخش زیادی از تحریم های ضدانسانی آمریکای ظالم و اروپا همدست او که این روزها کار را مقابل این ویروس منحوس بر ایرانیان سخت‌تر کرده، محصول اتهامات جنایت بار، بی اساس و موهن تقلب انتخاباتی از سوی همین نامزدهای کم اقبال مردمی و هسته محرک این دو برای ایرانیان پدید آمداست؛ ایرانیان مگر فراموش می کنند این سند تاریخی را آنگاه که روزنامه لس‌آنجلس تایمز به تاریخ  28 مهر 1388 از رایزنی یک مقام آمریکایی با سران اپوزیسیون و نمایندگان دو نامزد متخلف درباره تحریم‌های باصطلاح فلج کننده علیه ایرانیان از قول «جان هانا» نوشته بود:  «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران ـ که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند ـ شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم ضعیف و یا تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن... برخی از آنها نگرانند که رژیم بر اثر حمله نظامی فلج نشود و به جای آن، جنبش سبز سرکوب شود. با وجود این نگرانی، آنها پیشنهاد دادند بمباران همزمان تأسیسات هسته‌ای و مراکز سپاه پاسداران و بسیج ـ هر چند که تعدادی از مردم را هم نابود کند ـ موجبات جمع کردن بساط حکومت به دست مخالفان را تسریع خواهد کرد»!

ملت عزیز و کریم ایران! از سویی دیگر تاکنون نیز به رغم محدویت‌های قانونی اما این نامزدهای خاطی به دلیل مدارای نظام جمهوری اسلامی که در نوع خود بی نظیر است، از منزل محافظت شده خود، بارها و به کرات به اقدام علیه امنیت ملی مبادرت نمودند، اقداماتی که باید از سوی نویسندگان نامه همسو با این نامزدها، مورد مذمت و محکومیت قرار می گرفت، چراکه انتظار این بوده و است نویسندگان، قبل از درخواست رفع محدویت‌های قانونی، مصرانه پوزش نامبردگان از پیشگاه ملت را درخواست می کردند، زیرا به یک معنی و با استنباط از آیات شریفه صدر نامه، چه متعدد که حقیقت، بارها و بارها در آشکارا و نهان، مستقیم و با واسطه برای ابطال ادعای موهوم اتهام تقلب به نظام اسلامی برآمده از خون صدها هزار شهید و جانباز وطن، مورد استدلال و گفت وگو شد اما هر بار با لجاجت‌ها، غرورها و استکبار بر موضع، اصرار کردند!

ملت شریف ایران! نویسندگان نامه همچنین در انتهای متن شان با ذکر مناصب گوناگون خود در جمهوری اسلامی اصرار کردند تا خود را به عنوان کارگزاران سابق کشور معرفی نمایند اما شاید از این نکته مهم غفلت کردند که فهرست کردن مناصب وزارت، وکالت و سفارت و... ، خود گویای آن است که امضاء کنندگان به روشنی اعلام کردند که اگر ارج و قربی برای خویش در ایران  قائلند همانا به برکت این نظام مقدس که خونبهای شهیدان است بازگشت دارد! در این صورت باید  پرسید آیا می شود این نظام بر آمده از جان ها و خون های پاک و رنج های تاریخی ایرانیان را بدون ارائه حتی یک دلیل و همنوا با دشمنان وطن به اتهام تقلب، به مدت هشت ماه به فتنه و آشوب‌های خیابانی کشانید، جان‌های بی گناهی را ستانید و با لجاجت‌های بعدی زمینه دلخوشی‌های دشمنان ایران و تحریم‌های ظالمانه‌شان علیه ملت را فراهم کرد ولی همچنان از اظهار ندامت برای اشتباهات و تخلفات در حق این نظام رئوف و ملت کریم دریغ ورزیده و به روشنای حقیقت بی اعتنایی کرد؟!

به این وسیله ضمن تبریک عید میلاد منجی موعود حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، ما جمعی از کارگزاران ادوار جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با شما ملت بزرگ ایران، روا سازی این سیاست زدگی‌ها در حق شما مردم کریم و صبور در میانه هجوم ویروس کرونا را موضعی قبیله‌ای، انحرافی و غیر قانونی می‌دانیم و بر آن هستیم که در این شراط خطیر کنونی اولویتی مهم‌تر از وحدت جهادی ـ همگانی دولت و ملت علیه این ویروس منحوس و دغدعه‌ای مهم‌تر از پایدار سازی سلامت همگانی، و راهبردی ضروری‌تر از قوی کردن خوشه‌های کسب و کار ایرانیان و رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از آن و فراهم آوری مقدمات جهش تولید وجود ندارد؛ حقوقی که در استیفای آن لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد، البته در برابر خدای قادر متعال و در پیشگاه ملت هرگونه امتیاز طلبی و نادیده انگاشتن وحدت ملی با سوء استفاده از حوادث طبیعی و زیستی را مغایر منافع ملی و سوداگری با رنج‌های اجتماعی ایرانیان از سوی حزب‌ها و قبیله‌های سیاسی را اعمالی فرا قانونی و هم افق با خواست‌های دشمنان کشور دانسته و  قویا محکوم می‌نماییم، ضمن این که تشبث به این قبیل «اخلاق سیاسی» در میانه رنج‌ها و سوانح ملی را دور از «سیاست اخلاقی» و خلاف «مشی جوانمردانه» ایرانی ـ اسلامی دانسته و پیوست این افراد به قانون، صفوف نخبگان و مردم برای حفاظت از سلامت و مشارکت نظری و عملی برای  رونق  اقتصاد ایران را خواستاریم. اعتلای دین و دوام ملت و رهبری حکیم را از خدای قادر متعال خواستاریم.  

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بیست و سوم فروردین ۱۳۹۹

جمعی از کارگزاران ادوار جمهوری اسلامی ایران»

اسامی امضا کنندگان این نامه را اینجا ببنید.

۱-سید جواد ابطحی: نماینده خمینی شهر
۲-ابوالفضل ابوترابی: نماینده ادوار پیشین و منتخب مردم نجف آباد در مجلس یازدهم
۳-محمد رضا احمدی: منتخب مردم رشت در مجلس یازدهم
۴-محمود احمدی بیغش: استاندار پیشین خراسان شمالی و منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم
۵-سید جمال الدین ارجمند: نماینده مردم جهرم در مجلس هفتم
۶-احسان ارکانی: منتخب مردم نیشابور در مجلس یازدهم
۷-احد آزادیخواه: نماینده دوره پیشین و منتخب مردم ملایر در دوره یازدهم
۸-پرویز آژیده: معاون پیشین وزیر آموزش و پرورش،رئیس پیشین دانشگاه تبریز
۹-فریدون استکی: نماینده دوره دوم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی
۱۰-سهراب اسلامی نیا: رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان چهارمحال بختیاری
۱۱-محمد مهدی اسماعیلی: معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی
۱۲-ولی اسماعیلی: نماینده دوره هشتم و منتخب مردم گرمی و مغان در مجلس یازدهم
۱۳-حسین اشتیاق حسینی: رئیس پیشین دانشگاه فردوسی مشهد
۱۴-امیر واعظ آشتیانی: از اعضا شورای شهر تهران
۱۵-مجتبی اعلایی: استاندار پیشین ایلام
۱۶-لاله افتخاری: نماینده ادوار هفتمو هشتم ونهم مردم تهران
۱۷-عباس افسر: رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا
۱۸-مرتضی آقا تهرانی: نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم تهران در دوره یازدهم
۱۹-سید علی آقا زاده: نماینده دوره هشتم و منتخب مردم رشت در مجلس یازدهم
۲۰-ابراهیم آقا محمدی: نماینده مردم خرم آباد در مجلس پیشین
۲۱-عزت الله اکبری تالار پشتی: نماینده دوره پنجم و هشتم و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۲۲-زهره سادات الهیان: نماینده دوره هشتم و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۲۳-فاطمه آلیا: نماینده تهران در مجالس هفتم،هشتم و نهم
۲۴-مجتبی امانی: رئیس پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره
۲۵-احمد امیر آبادی: نماینده ادوار پیشین و منتخب مردم قم در مجلس یازدهم
۲۶-احمد رضا انصاری: قائم مقام پیشین مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری
۲۷-عبداله ایزدپناه: نماینده منتخب مردم ایزه و باغملک در مجلس یازدهم
۲۸-سید محمد باقر زاده: رئیس کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس
۲۹-محمد مومن بالله: معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۳۰-امیر حسین بانکی پور: منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم
۳۱-محمد رضا باهنر: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی
۳۲-محمد حسین بحرینی: نماینده ادوارنهم و دهم ومنتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم
۳۳-صدیف بدری: نماینده دوره دهم مجلس و منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم
۳۴-مهرداد بذرپاش: معاون پیشین رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان
۳۵-سید شمس الدین بربری: معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۳۶-حمید برقعی: معاون پیشین برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
۳۷-غلامحسین بشارتی: سرپرست پیشین استانداری خراسان شمالی
۳۸-حبیب الله بوربور: معاون عمرانی پیشین وزارت آموزش و پرورش و معاون پیشین وزیر دادگستری
۳۹-حسن بهرام نیا: نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم
۴۰-خلیل بهروزی فر: منتخب مردم فومن در مجلس یازدهم
۴۱-محمود بهمنی: رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نماینده دوره دهم مردم ساوجبلاغ،طالقان و نظر آباد در مجلس شورای اسلامی
۴۲-عبد الحسین بیات: معاون پیشین وزیر نفت
۴۳-غفور پاکنهاد: معاون پیشین حقوقی بنیاد مستضعفان و از کارشناسان ارشد دیوان محاسبات
۴۴-نصرالله پژمانفر: نماینده در مجالس نهم و دهم و منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم
۴۵-محسن پیرهادی: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم،مدیر مسئول روزنامه رسالت
۴۶-کرم رضا پیریایی: استاندار پیشین همدان و قم
۴۷-هاجر تحریری نیک صفت: نماینده مردم رشت در مجلس هشتم و معاون سرمایه انسانی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور
۴۸-اکبر ترکی: نماینده دوره دهم مردم فریدن،چادگان و فریدونشهر در مجلس
۴۹-رضا تقی پور: وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۵۰-مجتبی توان گر: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۵۱-خلیل جعفرزاده: سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت
۵۲-وحید جلال زاده: استاندار پیشین آذربایجان غربی و منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم
۵۳-محمد صالح جوکار: نماینده دوره نهم ومنتخب مردم یزد در مجلی یازدهم
۵۴-محمد حسین جهان بخش: استاندار پیشین استان های بوشهر و خراسان شمالی
۵۵-عباس جهانگیر زاده: منتخب مردم پارس آباد ،بیله سوارو اصلاندوز در مجلس یازدهم
۵۶-حمیدرضا حاجی بابایی: وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده ادوار پنجم،ششم،هفتم،هشتم،دهم و منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم
۵۷-حسینعلی حاجی دلیگانی: نماینده ادوار نهم،دهمو منتخب مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم
۵۸-جعفر حجازی: استاندار پیشین خوزستان
۵۹-فریدون حسنوند: استاندار پیشین بوشهر و نماینده ادوار ششم،هفتم،هشتم،دهم و منتخب مردم اندیمشک در مجلس یازدهم
۶۰-سید شمس الدین حسینی: وزیر پیشین اقتصاد و دارایی و منتخب مردم در مجلس یازدهم
۶۱-محمد حسینی: وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی
۶۲-محمد رضا حسینی: وزیر اقتصاد در دولت دهم و منتخب مردم تنکابن و رامسر در مجلس یازدهم
۶۳-سید جواد حسینی کیا: نماینده دوره دهم مردم سنقرو کلیاثی
۶۴-قدرت اله حمزه: منتخب مردم اردل کوهرنگ و فارسان در مجلس یازدهم
۶۵-نورالله حیدری: نماینده دوره هشتم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی
۶۶-علی خضریان: نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۶۷-محمد خطیب زاده: سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در دبی
۶۸-صادق خلیلیان: وزیر پیشین جهاد کشاورزی
۶۹-محمد خواجه پور: معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۷۰-غلامرضا خواجه سروی: معاون پیشین وزیر علوم
۷۱-هاشم داداش پور: معاون پیشین دانشگاه تربیت مدرس و قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی
۷۲-پرویز داوودی: معاون اول پیشین رئیس جمهور،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
۷۳-احمد دستمالچیان: سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان و اردن
۷۴-حسین دهقان پور: معاون پیشین وزارت دفاع، استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) فرماندار پیشین تفت و قائم مقام استاندار یزد
۷۵-سید حسین ذولنوار: نماینده مردم شیراز در مجالس هشتم و نهم
۷۶-مجتبی ذوالنور: نماینده دوره دهم و منتخب مردم قم در مجلس یازدهم
۷۷-علی ذوعلم: معاون وزیر آموزش و پرورش
۷۸-محمد حسین رجبی دوانی: استاد تاریخ دانشگاه امام حسین(ع)
۷۹-رجب رحمانی: نماینده ادوار چهارم،پنجم،ششم،هفتم،نهم و منتخب مردم تاکستان در مجلس یازدهم
۸۰-قهرمان رشید: استاندار پیشین خراسان جنوبی
۸۱-مجتبی رضاخواه: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۸۲-یعقوب رضازاده: منتخب مردم سلماس در مجلس یازدهم
۸۳-غلامحسین رضوانی: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۸۴-سمیه رفیعی: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۸۵-عبدالحسین روح الامینی: مدیر عامل پیشین انستیتو پاستور، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۸۶-عباس رهی: معاون پیشین وزیر آموزش و پرورش و استاندار پیشین سمنان
۸۷-سید علی ریاض: قائم مقام پیشین معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری ، منتخب مردم تهران در مجلس هفتم
۸۹-عبدالمجید ریاضی: معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۹۰-منصور علی زارعی: نماینده منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم
۹۱-علی اصغر زارعی: نماینده ادوار هشتم و نهم تهران
۹۲-مجتبی زارعی: استاد دانشگاه تربیت مدرس ،رئیس پیشین مرکز پژوهش واسناد ریاست جمهوری و معاون پیشین فرهنگی و اجتماعی وزارت کار وامور اجتماعی
۹۳-مهدی زاهدی: وزیر پیشین علوم ،تحقیقات و فناوری ، نماینده دوره نهم و دهم و منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم
۹۴-مسعود زریبافان: دبیرپیشین هیات دولت ، معاون رئیس جمهور و رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران
۹۵-علی زنجانی: نماینده دوره هشتم مجلس ومنتخب مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم
۹۶-محسن زنگنه: منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم
۹۷-حسن زیاری: قائم مقام پیشین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، مدیر عامل پیشین راه آهن جمهوری اسلامی
۹۸-فرهاد زیویار: دبیر پیشین کمیسیون سیاسی هیات دولت
۹۹-جواد ساداتی نژاد: معاون پیشین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، نماینده دوره دهم و منتخب مردم کاشان در مجلس یازدهم
۱۰۰-محمد سبزی: منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم
۱۰۱-محمد حسین سرورالدین: رئیس پیشین سازمان سنجش و اموزش کشور، معاون سیاسی ، اجتماعی و انتظامی وزیر کشور در دولت شهید رجایی
۱۰۲-محمد سعادتی: استاندار پیشین استانهای گیلان و مازندران ، منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم
۱۰۳-محمد ناصر سقای بی ریبا: نماینده پیشین رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت
۱۰۴-عبدالله سلطانی صبور: نماینده مردم رزن در مجلس نهم
۱۰۵-روح الله سلگی: معاون پیشین مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری
۱۰۶-محمد سلیمانی: وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات
۱۰۷-لطف الله سیاهکلی مرادی: معاون پیشین سازمان صدا و سیما ، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم
۱۰۸-اقبال شاکری: نماینده شورای شهر تهران در دوره چهارم ومنتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۰۹-عشرت شقایق: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی
۱۱۰-محمد حسن شجاعی فرد: معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در دولت ششم ،استاد دانشگاه علم و صنعت
۱۱۱-مهدی شریفیان: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۱۲-علی اکبر شعبانی فرد: استاندار پیشین مرکزی
۱۱۳-عباس شولایی: استاد دانشگاه و رئیس پیشین دانشگاه علم و صنعت
۱۱۴- علیرضا شهبازی: استاندار پیشین کردستان و منتخب مردم نهاوند در مجلس یازدهم
۱۱۵- سید حسین صابری: استاندار پیشین لرستان، اردبیل و کهگیلویه وبویر احمد
۱۱۶- ضرغام صادقی: عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم شیراز در مجلس نهم
۱۱۷- محمد حسن صادقی مقدم: استاد حقوق دانشگاه تهران و معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی
۱۱۸- محمد حسین صفار هرندی: وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
۱۱۹ – طیبه صفایی: نماینده مردم تهران در مجلس هشتم
۱۲۰- محمدصفری: منتخب مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم
۱۲۱- علیرضاضیغمی: معاون پیشین وزیر نفت
۱۲۲- داوود طالبی: معاون پیشین پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
۱۲۳- سید علی طاهری: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس هشتم و نهم
۱۲۴- حبیب طاهریان: سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در سوریه
۱۲۵- محمدطریقت منفرد: وزیر پیشین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
۱۲۶- حسین طلا: نماینده مردم نطنز در دوره نهم
۱۲۷- رضاطلایی نیک: نماینده ادوار ششم و هفتم مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس
۱۲۸- محمد مهدی طهرانچی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، رئیس اسبق دانشگاه شهید بهشتی
۱۲۹- محمودعباس زاده مشگینی: استاندار پیشین ایلام و منتخب مردم مشگین شهر در مجلس یازدهم
۱۳۰- روح الله عباسپور: نماینده دوره نهم و منتخب مردم تاکستان در مجلس یازدهم
۱۳۱- اسدالله عباسی: وزیر پیشین ورزش و جوانان
۱۳۲- محمدعباسی: وزیر پیشین تعاون و وزیر ورزش و امور جوانان
۱۳۳- حسین عبدی ابیانه: سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و سنگال
۱۳۴- احمدعجم: استاندار پیشین قزوین
۱۳۵ -اصغرعربیان: استاندار پیشین البرز
۱۳۶- ابراهیم عزیزی: استاندار پیشین هرمزگان و نماینده منتخب شیراز در مجلس یازدهم
۱۳۷- احمدعلیرضا بیگی: استاندار پیشین آذرباییجان شرقی ،نماینده دوره دهم و منتخب مردم تبریز در دوره یازدهم
۱۳۸- علی علیزاده: نماینده منتخب مردم مراغه و عجب شیر
۱۳۹- علی اصغر عنابستانی: استاندار پیشین چهارمحال بختیاری و منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم
۱۴۰- علی عنایت: نماینده مردم خرم آباد در مجلس سوم
۱۴۱- بهرام عین اللهی: استاد دانشگاه علوم پزشکی بهشتی و معاون پیشین آموزش وزارت بهداشت
۱۴۲- بهرام عین الهی: معاون پیشین آموزشی وزارت بهداشت
۱۴۳- مجید غفوری: استاندار پیشین کرمانشاه
۱۴۴- رسول فرخی: منتخب مردم لاهیجان در مجلس یازدهم
۱۴۵- لطف الله فروزنده: معاون پیشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور
۱۴۶- محمد حسین فرهنگی: نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و منتخب مردم تبریز در دوره یازدهم
۱۴۷- رحمت فیروزی: منتخب مردم نطنز و بادرود در مجلس یازدهم
۱۴۸- مجتبی قائمی مهر: سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در جده
۱۴۹- محمدحسن قدیری ابیانه: سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک
۱۵۰- رحیم قربانی: استاندار پیشین آذربایجان غربی و رئیس هیئت عامل پیشین صندوق توسعه ملی
۱۵۱- جواد قناعت: استاندار پیشین گلستان و معاون پیشین بنیاد مستضعفان
۱۵۲- محمد تقی کاویانی: نماینده مردم نهاوند در مجلس هفتم
۱۵۳- علی کاییدی: نماینده ادوار هشتم و نهم مردم شهرستان پلدختر
۱۵۴- سردار کرمی راد: نماینده ادوار مجلس از شهر کرمانشاه
۱۵۵- علی اکبر کریمی: نماینده دوره دهم مجلس و منتخب مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم
۱۵۶- جواد کریمی قدوسی: نماینده ادوار هشتم، نهم ، دهم و منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم
۱۵۷- جبار کوچکی نژاد: نماینده دوره دهم و منتخب مردم رشت در مجلس یازدهم
۱۵۸- زهره سادات لاجوردی: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۵۹- فداحسین مالکی: منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم ، دبیر کل پیشین ستاد مبارزه با مواد مخدر
۱۶۰- روح اله متفکر آزاد: منتخب مردم تبریز،آذرشهر و اسکودر مجلس یازدهم
۱۶۱- علی اکبر متکان: معاون پیشین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، استاد دانشگاه شهید بهشتی
۱۶۲- ابراهیم متینیان: نماینده منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم
۱۶۳- محمدرضا مجیدی: معاون اجتماعی وزیر کشور و نماینده ایران در یونسکو
۱۶۴- محمدرضا محدث: معاون پیشین وزیر آموزش و پرورش
۱۶۵- صادق محصولی: وزیر پیشین کشور
۱۶۶- فاطمه محمد بیگی: منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم
۱۶۷- کمال محمدپور: معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۱۶۸- پرویز محمدنژاد: منتخب مردم لنگرود در مجلس یازدهم
۱۶۹- منوچهر محمدی: استاد دانشگاه تهران ، معاون نخست وزیر، معاون پیشین دانشجویی وزارت علوم و استاندار پیشین سیستان و بلوچستان
۱۷۰- محمدجواد محمدی زاده:معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ،استاندار پیشین خراسان رضوی
۱۷۱- یحیی محمودزاده: استاندار پیشین گلستان و معاون پیشین وزیر کشور
۱۷۲- سید صولت مرتضوی: معاون پیشین سیاسی وزیر کشور
۱۷۳- حیدر مصلحی: وزیر پیشین اطلاعات
۱۷۴- علی مطوری: نماینده مردم اهواز در مجلس چهارم ، رایزن فرهنگی پیشین جمهوری لسلامی ایران در امارات
۱۷۵- محمد ملاباشی: معاون پیشین وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ، استاد دانشگاه علم و صنعت
۱۷۶- غلامرضا منتظری: منتخب مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم
۱۷۷- جواد منصوری: معاون پیشین وزیر امور خارجه و سفیرایران در چین و پاکستان
۱۷۸- محمود موحدی: سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در قطر، استرالیا و برزیل
۱۷۹- سید نظام الدین موسوی: مدیر عامل پیشین خبرگزاری فارس- دبیرکل انجمن خبرنگاران مسلمان و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۸۰- سید ناصر موسوی لارگانی: نماینده مجالس هشتم، نهم، دهم و منتخب مردم فلاورجان در مجلس یازدهم
۱۸۱- محمد حسین موسی پور: استاندار پیشین قم و معاون سازمان بازرسی کل کشور
۱۸۲- سید محمدرضا میرتاج الدینی: معاون پیشین حقوقی رئیس جمهور، نماینده دوره هشتم و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم
۱۸۳- مسعود میرکاظمی: وزیر پیشین صنعت،معدن و تجارت و وزیر نفت
۱۸۴- احمد نادری: منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۸۵- محمد ناظمی اردکانی: وزیر پیشین تعاون
۱۸۶- مجید نامجو: وزیر پیشین نیرو
۱۸۷- قدرت الله نجفی: نماینده ادوار اول و پنجم مردم شهرضا در مجلس
۱۸۸- سیدغنی نظری: منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم
۱۸۹- علی نقی سرپناه: معاون پیشین وزیر جهاد کشاورزی
۱۹۰- بیژن نوباوه: نماینده ادوار هشتم و نهم و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم
۱۹۱- قوام نوذری: استاندار پیشین در استانهای زنجان و کهگیلویه و بویر احمد
۱۹۲- علی نیکزاد: وزیر پیشین راه و شهرسازی ، منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم
۱۹۳- امیر واعظ آشتیانی: عضو اسبق شورای شهر تهران
۱۹۴- حامد وحدت نژاد: سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در جده
۱۹۵- محمد وحدتی: رئیس پیشین مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارت کشور
۱۹۶- کیهان هاشم نیا: استاندار پیشین گیلان
۱۹۷- سید مهدی هاشمی: معاون پیشین عمرانی وزیر کشور و نماینده مردم تهران در مجلس نهم
۱۹۸- حسین هاشمی تختی: استاندار هرمزگان در دولت دهم ،نماینده مردم بندرعباس در مجلس دهم
۱۹۹- ستار هدایت خواه: نماینده مردم یاسوج در دوره هشتم مجلس
۲۰۰- بهروز همتی: استاندار پیشین خراسان شمالی
۲۰۱- محمد حسین یادگاری: استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پیشین جهاد دانشگاهی
۲۰۲ –علی یوسف پور: نماینده منتخب مردم اردل و فارسان در ادوار مجلس و مدیر مسوول نشریه سیاست روز
۲۰۳- مجتبی یوسفی: منتخب مردم اهواز در مجلس یازدهم
۲۰۴- علی اکبر یوسفی: استاد دانشگاه و رئیس پیشین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بررسی نحوه جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد
بررسی آیین‌نامه «نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد»
از کجا آورده‌ای/ قانون رسیدگی به اموال مسئولین به کجا رسید؟
فراخوان انتخاب مدیران، نمایش یا واقعیت؟
انتصاب آیت‌الله محفوظی به عنوان نماینده رهبرى در دانشگاه‌ها در سال ۶۸
پیش بینی بانک انگلیسی از قیمت بیت کوین
خضریان: گذرگاه ارس هر چه سریعتر تکمیل شود
برنامه پاسخ به زلزله احتمالی پایتخت برگزار شد
حذف نقش تخت جمشید از پیراهن پرسپولیس
هشدار جدی پوتین به ناتو ؛ با این کار وارد جنگ با روسیه می شوید
جزئیاتی جدید از مسابقه فرزاد حسنی و بازگشت مهران مدیری به تلویزیون
اولین تصاویر از ماموران فراجا که در حمله تروریستی به شهادت رسیدند
اعلام تعداد شهدای حمله تروریستی به خودروی مرزبانی در میرجاوه
اضافه شدن شخصیت های جدید به سریال پایتخت
غول بدنسازی جهان در سن ۳۶ سالگی درگذشت
تخت‌روانچی: مرزهای بین‌المللی تعرض‌ناپذیر است
برنامه های آموزش و پرورش برای مدیریت کمبود معلم
چند نفر در کشور به تب دنگی مبتلا شدند؟‌
حمایت مجلس از مواضع اخیر رئیس‌جمهور درباره فضای مجازی
یک پایگاه پدافندی اسرائیل موشک‌باران شد
قاتل فراری دستگیر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top