تاریخ انتشار: جمعه 1399/02/05 - 10:06
کد خبر: 353348

جدایی نیروهای وابسته به آستان‌های مطهر عراق از حشدالشعبی

فرماندهی نیروهای دو لشکر "عباس" و "إمام علی" و دو تیپ "علی أکبر" و "أنصار المرجعیة" بیانیه‌ای را به منظور تشریح جدایی‌شان از تشکیلات حشد شعبی و ارتباطشان با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صادر کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند، نیروهای حشد شعبی که از سوی آستان‌های مقدس شکل گرفته بودند که عبارت از دو لشکر إمام علی و عباس و دو تیپ علی أکبر و أنصار المرجعیة هستند، بر اساس دستوری که از فرمانده کل نیروهای مسلح صادر شده بود، از تشکیلات حشد شعبی جدا شدند.

این نیروها تصریح کردند که پیوستن سایر نیروها و تیپ‌ها به آنها را بر اساس اصول ملی، ضوابط قانونی و الزامات قانون اساسی بررسی می‌کنند و با فرماندهی حشد شعبی و بخش‌های آن به منظور هماهنگی نقل و انتقالات در تماس خواهد بود.

نیروهای وابسته به آستان‌های مطهر عراق بر ادامه حمایت و پشتیبانی آموزشی و برگزاری دوره‌ها یا در سطح خدمات پزشکی و انسانی و غیره از افراد داوطلبی که ندای مرجعیت و وطن را لبیک گفته بودند، تاکید کردند.

نیروها با بیان اینکه این انتقال بر سطح هماهنگی با تیپ‌های گرانقدر حشد تاثیر نخواهد گذاشت، تاکید کردند که بر اساس دیدگاه‌های ملی و اقتضای ماهیت اوضاع در عراق به پیش می‌روند و هیچ رویکرد یا احساسات منفی نسبت به هیچ طرفی ندارند، اما برای اصلاح برخی از روندها و حفظ طرح مبارکی که شمشیر دفاع از خاک، ملت و مقدسات عراق را در دست گرفت، تلاش می‌کنند و در این راستا، ندای حقیقت، حکمت و انسانیت را که آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر عراق مطرح کردند، لبیک می‌گویند.

نیروهای آستان‌های مطهر اعلام کردند که تمامی اقداماتشان با نظارت و پیگیری برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح و برخی از فرماندهان امنیتی و رسمی و نیز عبدالمهدی الکربلائی و سید احمد الصافی، دو نماینده مرجعیت عالی قدر انجام شده است.

این نیروها تعهد دادند که نهاد امنیتی و خدماتی را شکل دهند که بارهای این امانت تاریخی و مسئولیت ملی و وظیفه شرعی را در قبال کشور جهت ارائه الگویی شایسته از خدمات رسانی و دفاع متحمل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top