تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/08 - 11:34
کد خبر: 353720

استاد فاطمی‌نیا: بزرگان هنوز در معنای ابوحمزه سرگردانند

آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به معنای ماه مبارک رمضان گفت: عدّه‌ای از لغویون درباره لغت "رمضان" گفته‌اند در هر کلمه‌ای که حروف «ر م ض» به کار رفته باشد، معنای «حرارت» از آن استفاده می‌شود. باید بررسی شود که ارتباط ماه مبارک رمضان و معنای حرارت در چیست؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بر کسی پوشیده نیست که دعا یکی از ابزارهای مواجهه با مسائل مختلف زندگی است؛ چه آن کس که طالب رشد و پیشرفت معنویت است و چه آن کس که طالب رفع سایر نیازمندی‌های خود؛ چرا که دعا و نیایش از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال است.  این عمل به قدری اهمیت دارد که خداوند در آیاتی از قرآن به صورت مستقیم و غیر مستقیم انسان‌ها را دعوت به انجام آن کرده است؛ به عنوان نمونه در بخشی از آیه 60 سوره غافر می‌فرماید: «وَ قَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ؛ پروردگار شما می‌گوید بخوانید مرا تا برای شما استجابت کنم.»

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق در صفحه مجازی خود به بیان نکاتی درباره دعاهای وارد شده در این ایام پرداخت و گفت: متأسفانه در جامعه اینطور رایج شده که دعاهایی که از اهل‌بیت علیهم‌السلام روایت شده، فقط برای ثواب خوانده می‌شود و در مضامین عرشی آنها تأمل نمی‌شود!

وی خاطرنشان کرد: عزیزان! دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام دریای معارف است؛ نباید با آنها برخورد عوامانه داشت؛ به طور مثال، دعای ابوحمزه ثمالی از جمله ادعیه‌ای است که بزرگان عرفای ما هنوز در معانی آن سرگردان‌اند! این دعاها کلماتی عرشی در باب خداشناسی‌اند و باید در آنها تأمل کرد.

آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به معنای ماه مبارک رمضان گفت: عدّه‌ای از لغویون درباره لغت "رمضان" گفته‌اند در هر کلمه‌ای که حروف «ر م ض» به کار رفته باشد، معنای «حرارت» از آن استفاده می‌شود. باید بررسی شود که ارتباط ماه مبارک رمضان و معنای حرارت در چیست؟

این استاد اخلاق افزود: یکی از احادیث شریف این معنا را بیان می‌کند و می‌فرماید: «سُمّی رَمضان رمضان لِاَنّه یحرُق الذُنوبَ؛ ماه رمضان، رمضان نامیده شد چراکه گناهان را می‌سوزاند و آن را از بین می‌برد.» بنابراین باید از تمام لحظات این ماه مبارک استفاده کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top