تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 23:43
کد خبر: 353960

بن سلمان دیدگاه واشنگتن را بر مردمش ترجیح می‌دهد

یک رسانه عرب زبان به سیاست زورگویانه ولیعهد سعودی در برخورد با قبایلی که حاضر نیستند برای اجرایی شدن پروژه بلندپروازانه بن سلمان از سرزمین اجدادی خود بروند، پرداخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، روزنامه القدس العربی گزارش داد: چند روز پس از آنکه نظامیان سعودی عبدالرحیم الحویطی را در ۱۳ آوریل کشتند، حکومت سعودی وی را شخصیت تحت تعقیب توصیف کرد و رسانه‌های سرسپرده نیز وی را تروریست توصیف کردند. چند ساعت قبل از فوتش وی در فایلی ویدئویی در یوتیوپ درباره روی آوردن مقامات سعودی به این تحرکات هشدار داده و اعلام کرده بود که آنچه وی رهبری می‌کند، اعتراض به تلاش‌های دولت برای از بین بردن قبیله الحویطات با زور سرنیزه برای احداث شهر نیوم است.

این رسانه به نقل از منابع آمریکایی آورده است: که قبیله الحویطات در طول صدها سال بر روستاها و شهرک‌های این منطقه به ویژه خریبه در شمال غربی شهر تبوک ساکن بوده اند اما دولت سعودی در حال حاضر به دنبال بیرون راندن ۲۰ هزار شخص به خاطر احداث شهر نیوم است. بنا بود که حکومت سعودی در ازای زمین‌های قبیله الحویطات و خروج آنها، پول بدهد؛ اما امور آنگونه که بن سلمان طراحی کرده بود پیش نرفت و حکومت سعودی با مخالفت شدید در این زمینه روبرو شد و افراد قبیله الحویطات حاضر به ترک مکان آبا و اجدادی خود نشدند. آنچه رخ داد در واقع نمونه‌ای از رفتار حاکمی مستبد علیه ساکنانی است که نمی‌خواهند از موطن اجدادی خود بیرون بروند زیرا این افراد این قبیله صدها سال است که در این منطقه به سر می‌برند و قبل از شکل گیری عربستان در سال ۱۹۳۲. از این رو طی ماههای گذشته اعتراضاتی رخ داده است و حداقل ۱۰ نفر هم در این رابطه بازداشت شده اند و برخی هم از کشور فرار کرده اند.

این رسانه می‌نویسد: حکومت سعودی به جای اینکه با افراد بومی مشورت کند و آنها را در طرح برنامه ریزی شده برای منطقه دخیل کند با آنها همانند اشیا برخورد می‌کند که می‌خواهد از شرشان نجات یابد و ساکنان جدید را جایگزین آنها کند و این زمانی رخ می‌دهد که یک حاکم شرور (محمد بن سلمان) اعلام می‌کند که تنها تعیین کننده سرنوشت کشورش است. این حاکم شرور حاضر است که به دیدگاه مشاوران آمریکایی که کیلومترها دور هستند توجه کند اما نظر شهروندان سعودی برایش ذره‌ای اهمیت ندارد و به دنبال ساکت کردن یا نابودی آنها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top