تاریخ انتشار: جمعه 1399/02/19 - 00:14
کد خبر: 355093

تعداد متقاضیان مستمری بیکاری در آمریکا

وزارت کار آمریکا اعلام کرد با ثبت حدود ۳.۲ میلیون تقاضای بیکاری در این کشور طی هفته منتهی به ۲ می (۱۳ اردیبهشت) شمار متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور از ۳۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) تا پایان هفته گذشته بالغ بر ۳۳ میلیون نفر در این کشور درخواست مستمری بیکاری کرده‌اند که این رقم در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

بنابر اعلام وزارت کار آمریکا، طی هفته  منتهی به ۲ می (۱۳ اردیبهشت) حدود ۳.۲ میلیون درخواست مستمری بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است.

در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی کار این کشور طی هفته‌های اخیر، شمار متقاضیان مستمری بیکاری در این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۷۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که در صورت مهار نشدن بحران کرونا در آمریکا ظرف چند هفته آینده، نرخ بیکاری در آمریکا می‌تواند تا ۳ برابر رقم قبلی آن (پیش از آغاز بحران کرونا) افزایش یابد.

صندوق بین‌المللی پول نیز در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان، نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ را منفی ۵.۹ درصد پیش‌بینی کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴.۸ درصد کاهش یافته است. آمریکا از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون هرگز چنین افت شدیدی را در تولید ناخالص داخلی خود تجربه نکرده بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top