تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/22 - 16:37
کد خبر: 355599

راه‌اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه‌‌های استان در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سال گذشته ۷۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵۰ دانشجوی دکتری از طریق آئین‌ نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش شدند که جزو کیفی ‌ترین پذیرش ‌های دانشگاه محسوب می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ هفتمین جشنواره آموزش دانشگاه، با هدف تجلیل از اعضای هیأت علمی برگزیده، پیشکسوتان، مدیران و کارشناسان برتر حوزه آموزش امروز به صورت مجازی و فقط با حضور برگزیدگان به صورت حضوری در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در این جشنواره با ارایه گزارشی از اقدامات آموزشی دانشگاه تهران در سال گذشته اظهار داشت: اقدام مهمی که در سال ۹۸ انجام شد، سامانه سپاری فرآیند آزمون جامع گواهی اشتغال به تحصیل، انصراف از تحصیل، صدور گواهی موقت و فرآیند تصویب پروپوزال، پایان‌نامه و رساله بود.

وی ادامه داد: حذف پرونده‌ های فیزیکی دانشجویان پروژه ای چندین ساله بود که اجرای آن در دانشگاه تهران بیش از ۱۰ یا ۱۵ سال به طول انجامید. در حال حاضر پرونده‌ های دانشجویان دانشگاه تهران از تاسیس دانشگاه تاکنون به صورت الکترونیکی شده است.

کاهش نسبت استاد به دانشجو

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سیاست تعدیل پذیرش دانشجو طی سال‌ های گذشته در دانشگاه تهران دنبال شد. در حال حاضر شاخص نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۸ یا یک به ۱۹ است. در حالی ‌که این عدد در سال ۹۳ یک به ۲۶ بود و دانشگاه تهران رویکرد کمی در پذیرش دانشجو نداشته است. سال گذشته حدود ۷۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش کردیم که جزو کیفی‌ ترین پذیرش ‌های دانشگاه است و در مقطع دکتری هم حدود ۱۵۰ دانشجو به این طریق پذیرش کرده‌ایم.

وی همچنین از اصلاح آئین‌نامه استخدامی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: آئین‌نامه‌ قبلی مربوط به سال ۸۸ و برای همه دانشگاه ‌ها بود اما دانشگاه تهران ملاحظات خاص خود را در جذب داشت.

حسینی گفت: تدوین آئین‌نامه دو وجهی در مقطع کارشناسی در سال گذشته، شرایطی را فراهم می کند که دانشجو بتواند علاوه بر تحصیل در رشته اصلی در یک رشته فرعی هم آموزش‌ کسب کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به راه‌ اندازی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه ‌های استان تهران در دانشگاه تهران، گفت: امیدواریم به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور بتوانیم مسئولیت نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاه های تهران را به خوبی انجام بدهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top