تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/25 - 13:18
کد خبر: 355975

جنجال حق پخش مسابقات ورزشی

قرار است در سال جاری درآمد‌های سازمان صدا و سیما از تبلیغات به هنگام پخش برنامه‌های ورزشی ۵۰ – ۵۰ تقسیم شود که این سهم با لابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کرد و قرار است از این درآمد ۷۰ درصد سهم سازمان صدا و سیما و ۳۰ درصد برای ورزش کشور باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل ازخبرورزشی، سال‌های سال است که تیم‌های حاضر در لیگ برتر حق پخش نمی‌گیرند و از سویی درآمد‌های آن‌ها از تبلیغات محیطی هم ناچیز است و به طور حتم یکی از دلایل مشکلات مالی باشگاه‌ها نیز همین است، در صورتی که در فوتبال حرفه‌ای نیمی از هزینه تیم‌ها و حتی در برخی کشور‌ها بیشتر هزینه تیم‌ها را حق پخش تأمین می‌کند و از همه مهمتر هر تیمی در استادیومش مسئول مستقیم جذب تابلو‌های تبلیغاتی است و درصد ناچیزی از این درآمد را به اتحادیه برگزاری بازی‌ها یا همان سازمان لیگ می‌دهد!

عدم تخصیص حق پخش به تیم‌های لیگ برتر در حالی که لیگ برتر در ایران نوزدهمین دوره خود را سپری می‌کند قطعاً عجیب است و در دنیا نمونه ندارد و متأسفانه در سال‌های اخیر تلاش‌های فدراسیون فوتبال هم ره به جایی نبرده است چرا که سازمان صدا و سیما قدرتمندتر از فدراسیون فوتبال است! اما با تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته و همچنین نظر مجلس قرار است در سال جاری درآمد‌های سازمان صدا و سیما از تبلیغات به هنگام پخش برنامه‌های ورزشی ۵۰ – ۵۰ تقسیم شود که این سهم با لابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کرد و قرار است از این درآمد ۷۰ درصد سهم سازمان صدا و سیما و ۳۰ درصد برای ورزش کشور باشد.

این بدین معنی است که همه ۳۰ درصد سهم ورزش کشور از درآمد‌های تبلیغات در سازمان صدا و سیما به فوتبال نمی‌رسد! از سویی هنوز وزارت ورزش و جوانان راهکاری برای تقسیم این درآمد‌ها تعیین نکرده و به نظر می‌رسد بعد از کسوراتی که صورت می‌گیرد درصدی که بین ۱۶ باشگاه تقسیم می‌شود به گونه‌ای نباشد که نیمی از هزینه‌های تیمداری باشگاه‌ها را تأمین کند. با این حال این اتفاق یک گام رو به جلو است و همین که سازمان صدا و سیما متعهد شده ۳۰ درصد از درآمد‌های تبلیغات به هنگام پخش برنامه‌های ورزشی را به ورزش کشور اختصاص دهد جای شکر دارد. البته به نظر می‌رسد بیشتر این ۳۰ درصد به فوتبال برسد به این خاطر که سهم عمده‌ای از برنامه‌های ورزشی سازمان صدا و سیما را فوتبال تشکیل می‌دهد. تنها دغدغه تیم‌های لیگ برتری در حال حاضر کسورات این ۳۰ درصد از سوی وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال است. باشگاه‌های لیگ برتری بر این عقیده‌اند که وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال نباید از این بودجه حتی درصد اندکی را برای خود بردارند چرا که این پول سهم باشگاه هاست و باید هزینه‌های جاری آن‌ها را تأمین کند.

در فوتبال حرفه‌ای آنقدر راه درآمد برای تیم‌ها وجود دارد که کمتر تیمی به مرز ورشکستگی می‌رسد، اما تیم‌های ایرانی به دلیل نداشتن راه‌های درآمد هم‌اکنون ورشکسته هستند و اگر کمک‌های دولتی قطع شود کمتر تیمی قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top