تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/28 - 14:10
کد خبر: 356326

عضو جنبش آزادیبخش فلسطین اعلام کرد:

آمریکا را تحریم می کنیم

عضو جنبش آزادیبخش فلسطین اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست آینده خود تصمیمات مهم و قاطعی اتخاذ خواهد کرد که اولین آن‌ها تحریم آمریکا خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صداوسیما، عضو مرکزی جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) اعلام کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست آینده خود تصمیمات مهم و قاطعی اتخاذ خواهد کرد که اولین آن‌ها تحریم آمریکا خواهد بود.

عباس زکی در گفتگو با وبگاه خبری ارم نیوز از رام الله گفت، با توجه به تداوم یورش‌های شهرک نشینان و اسرائیل به اراضی ما باپشتیبانی کامل آمریکا، رهبری فلسطین در نشست آینده خود قطعا تدابیر و اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد و اولین تصمیم در نشست آینده تحریم کامل آمریکا خواهد بود.

زکی افزود: بر اساس تصمیمی که گرفتیم دشمن نخست و اصلی ما آمریکا است و زمانی که روابط با آمریکا را قطع کنیم از برادران و کشور‌های عربی هم دعوت خواهیم کرد روابط خود را با آمریکا قطع کنند، چون بر اساس تصمیمات اجلاس سران عرب در سال ۱۹۸۰ در امان و ۱۹۹۰ در بغداد هر کشوری که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد روابط با آن قطع خواهد شد و این یک تصمیم عربی است که به اتفاق ارا گرفته شد.

عضوکمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد تشکیلات خودگردان از سال ۲۰۱۵ تصمیماتی درباره لغو به رسمیت شناختن اسرائیل و قطع رابطه با ان گرفته است، اما این تصمیمات تاکنون اجرایی نشد.

عباس زکی افزود: در پاسخ به اقدامات اسرائیل به نقض همه توافقنامه‌ها و تفاهمات، قرار بود نشست تشکیلات خودگردان با حضور همه احزاب و گروه‌های فلسطینی از جمله نمایندگان حماس و جهاد اسلامی برای اتخاذ تصمیمات لازم گرفته شود و آخرین اهرم در این نشست پس گرفتن تصمیم به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف اشکال مختلف همکاری و هماهنگی با اسرائیل و بسیاری از اقدامات دیگر است.

وی خاطر نشان کرد اگر رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) در اتخاد تدابیر و اقدامات مناسب برای مقابله با ادامه اشغالگری اسرائیل عجله نکند، کنترل اوضاع دشوار خواهد شد.

زکی گفت: تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی کارآسانی نخواهد بود، چون جهانی به غیر از آمریکا با این تصمیم اسرائیل مخالف است و اتحادیه اروپا در این باره تاکید کرده است که اقدامات اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

اسرائیل نیز به خوبی می‌داند اگر ملت فلسطین امید خود را از دست بدهد دست به کار‌های خارق العاده‌ای خواهد زد.

عباس زکی تصریح کرد اسرائیل می‌خواهد تشکیلات خودگردان در کرانه باختری رود اردن و جنبش حماس در نوار غزه باقی باشند، چون در سایه این شکاف و تجزیه آینده‌ای برای فلسطینی‌ها نخواهد بود. وی با تاکید بر لزوم ابطال این قانون اسرائیل، گفت: باید به دنبال انجام ماموریت‌ها و اولویت‌های ما باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top