تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 11:30
کد خبر: 356454

چند ایرانی خارج از کشور زندانی‌اند؟

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز دوشنبه خود با اشاره به احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه تصریح کرد: آمریکای ترامپ در حال برهم زدن نظم جهانی است و به دنبال آنارشیسم جهانی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سوالات آنها پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت خارجه در ابتدای این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان پشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و عنوان کرد: روز روابط عمومی و ارتباطات بود که پایه اصلی آن شما خبرنگاران هستید که این روز را تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به روز قدس عنوان کرد: تا اشغالگری و جنایت صهیونیست‌ها هست، روز قدس گرامی داشته خواهد شد.

موسوی درباره رایزنی‌ها و اقدامات دیپلماتیک در این مدت گفت: اتفاقاتی در عراق و افغانستان رخ داد که بعد از مدت‌ها به ثبات سیاسی دست یافتند. عراق به عنوان همسایه برای ما اهمیت ویژه دارد و الان با دسیسه‌های آمریکا و گروه‌های تروریستی دست و پنجه نرم می‌کند و دولت کنونی مورد حمایت ایران است.

وی با اشاره به تفاهم سیاسی در افغانستان ابراز امیدواری کرد این تحول طلیعه‌ای برای پا گرفتن گفتگوهای بین الافغانی شود.

وی در پاسخ به سوالی گفت که کمتر از سه هزار نفر از ایرانیان در خارج از کشور به دلیل جرایم مختلف در زندان هستند و عمده آن جرایم مسائل مربوط به مواد مخدر و عبور غیرقانونی است؛ سفارتخانه‌های ما از نزدیک دولتهای کشورهایی که شهروندان ایرانی در آنها زندانی‌اند در ارتباط هستند. امیدواریم روزی برسد هیچ زندانی ایرانی در خارج از کشور نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حضور پناهجویان ایرانی در یونان گفت: متاسفانه افرادی به خاطر توهم زندگی بهتر کشورهای مختلف از جمله ایران را ترک می‌کنند ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوند آنجا مدینه فاضله نیست و پشیمان می‌شوند. این افراد شرایط بدی در اردوگاه‌ها دارند و از کشورها و قومیت‌های مختلف هستند و امکان دارد هر اتفاقی برای آنها بیفتد.

وی افزود: مورد اخیر در یونان را پیگیری کردیم و از مقامات یونان و پلیس آن کشور پیگیری کردیم که چنین چیزی را رسما تایید نکردند با این حال سفارت ایران در تماس است و اگر نکته جدیدی را متوجه شویم اطلاع رسانی می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه و نامه ظریف و واکنش ایران به تهدید آمریکایی‌ها گفت: تجارت آزاد بین کشورهای مستقل امری مشروع است. آمریکای ترامپ در حال برهم زدن نظم جهانی است و به دنبال آنارشیسم جهانی است.

وی افزود: آنچه آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های نفتکش ما عنوان کردند غیرقانونی است و اگر اقدامی صورت دهند با واکنش ایران مواجه می‌شوند. توصیه‌های لازم را به آمریکایی‌ها از طریق سفیر سوئیس ارائه کردیم و نامه ظریف به گوترش عواقب هرگونه اقدام را یادآور شد؛ امیدواریم دست به هیچ حماقتی در این زمینه نزنند.

موسوی درباره حادثه پیش آمده در مرز ایران و افغانستان گفت: ما پذیرای میلیون‌ها نفر از عزیران افغانستانی هستیم ولی مایلیم این رفت و آمدها به صورت قانونی باشد. کسانی از خلاءها سوءاستفاده می‌کنند و وظیفه هر کشوری حفاظت از مرزها و سرحدات خود است.
وی تصریح کرد: هیچ گزارش رسمی را نهاد امنیتی و نظامی و مرزبانی ما تایید نکرده و معلوم نیست اینها به چه طریقی جان باختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چند روز پیش هیاتی از افغانستان وارد خاک ایران شدند و گفتگوهایی را با مرزبانی ما انجام دادند.

موسوی بار دیگر تاکید کرد که این اتفاق نه در خاک ایران و نه توسط عوامل ایران رخ داده و افزود: احتمال دارد هیاتی از ایران ظرف روزهای آینده به افغانستان سفر کند که محور گفتگوی آنها اتفاقات حوالی هریرود است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top