تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/30 - 10:53
کد خبر: 356570

در مجلس دهم ۶ استیضاح رخ داد

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همچنین در مجلس دهم ۴۱۱ مورد سوال از وزرا داشتیم که ۱۷۸ مورد در صحن علنی مطرح شده، ۱۶۶ مورد در دست بررسی است و ۶۷ مورد رد یا مسترد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگان مجلس دهم تا هفتم اردیبهشت ماه، ۴۸۷ طرح ارائه دادند که از این تعداد ۹۴ طرح بایگانی، ۱۴ طرح مسترد و ۶۹ طرح به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده و ۳۰۸ مورد آن نیز در مسیر بررسی است که یکی از آنها در شورای نگهبان و یکی از آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

وی افزود: شورای عالی استانها نیز در دوره دهم ١٢ طرح تقدیم مجلس کرده که هیچ کدام به صحن مجلس نیامده و در کمیسیون‌ ها در حال بررسی است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در دوره دهم، دولت ۲۲۲ لایحه ارائه کرده که ۱۶ مورد آن بایگانی، ۱۱ مورد مسترد و ۱۰۶ مورد تبدیل به قانون شده است. همچنین ۸۶ مورد آن در دستور کار مجلس است، سه مورد در مجمع تشخیص و دو مورد در مسیر شورای نگهبان است.

یوسف نژاد با بیان اینکه مجموعا ۷۲۱ طرح و لایحه در مجلس دهم مطرح شده، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۱۰ مورد بایگانی، ۲۵ مورد مسترد و ١٧۵ مورد تبدیل به قانون شده است که ۱۰۶ مورد آن لایحه و ۶۹ مورد طرح نمایندگان بوده است. همچنین ۴٠۶ مورد در حال بررسی است که چهار مورد در شورای نگهبان و سه مورد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین در مجلس دهم ۴۱۱ مورد سوال از وزرا داشتیم که ۱۷۸ مورد در صحن علنی مطرح شده، ۱۶۶ مورد در دست بررسی است و ۶۷ مورد رد یا مسترد شده است.

وی در پایان همچنین گفت: در این دوره مجلس ۱۰ مورد استیضاح نیز مطرح شده که ۶ مورد آن در جلسه علنی مطرح شده و چهار مورد رد شده است. همچنین ۳۷ مورد تحقیق و تفحص داشتیم که سه مورد در جلسه علنی مطرح شده، دو مورد در دستور کار صحن است و ۲۶ مورد نیز در مسیر بررسی است و ۸ مورد آن نیز مسترد شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top