تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/13 - 10:00
کد خبر: 358128

ملاحظات زیست‌محیطی راه‌آهن رشت-انزلی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت – انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت–انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

چندی پیش محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از قطعه رشت – انزلی تا سال ۱۳۹۹ تخصیص یافته است، اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

در این باره که با اتصال انزلی به راه‌آهن سراسر کشور کریدور شمال – جنوب تکمیل شده و دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان متصل می‌شود در همین زمیه  عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریبا با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه ریلی کشور ۴۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود در اولویت قرار گرفته اما برای راه‌اندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان محیط زیست مخالفت‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان محیط زیست در بخش‌هایی از این خط ریلی به ویژه در حوزه انزلی انجام داده‌ایم اما از سوی دیگر اولویت خود را روی اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی قرار داده‌ایم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: خط ریلی مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌شود که حدود ۳۰ کیلومتر از آن از ایستگاه رشت به ایستگاه پیربازار می‌رسد که از آنجا به دو شاخه تقسیم شده و هر یک از آنها به طول ۹ کیلومتر به بندرهای کاسپین و انزلی می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست بلامانع بودن ساخت خط ریلی در مسیر کاسپین را به ما اعلام کرده و تاکنون در کل این مسیر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی داشتیم و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز داریم، البته بیش از ۷۰ درصد منابع مورد نیاز در اختیار ما گذاشته شده است و ۴۰ میلیارد تومان آن را نیز از بندر کاسپین دریافت کردیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: بندر کاسپین نیز در این پروژه مشارکت می‌کند و ضمن تامین اعتبار مذکور مقرر شده تا تملک اراضی مورد نیاز آن منطقه را نیز برای ما انجام دهد. همچنین تمام تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی از جمله ۵۰۰۰ تن ریل ملی را از منابع داخلی تامین کرده‌ایم.

خطیبی درباره‌ی اتصال رشت به بندر انزلی نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این خط ریلی وجود ندارد و تنها باید منتظر نهایی شدن مسیر و تایید سازمان محیط زیست باشیم تا بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم چرا که در برخی از نقاط این خط ریلی مقرر شده تا پل احداث شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top