تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/20 - 14:58
کد خبر: 358916

پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

همه شرایط انتخاب واحد ترم تابستان سال ۹۹

همه شرایط انتخاب واحد ترم تابستان سال ۹۹

همچنین برخی دانشجویان این ترم، ترم آخری هستند که به دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی در فارغ التحصیلی آنان ایجاد شده است که دانشگاه‌ها می‌توانند از فرصت ترم تابستان برای ارایه خدمات به این دسته از دانشجویان و تکمیل دانش آموختگی بهره ببرند تا برنامه ریزی‌های دانشجو با مشکل مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درست است که هنوز امتحانات پایان ترم با اما اگر برگزاری حضوری یا غیرحضوری همراه است، اما بسیاری از دانشجویان هستند که ترم تابستان برایشان مهم است؛ ترمی که امسال شرایط ویژه ای با توجه به کرونا دارد و خود این مسئله سوالات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

از سوی دیگر دانشگاه ها نیز با توجه به وضعیت آشفته برگزاری کلاس ها و بلاتکلیف بودن امتحانات پایان ترم کمتر روی ترم تابستان مانور می دهند که این مسئله نیز قابل توجه است.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اخیرا  از آخرین تصمیم درباره برگزاری کلاس دروس عملی دانشگاه‌ها خبر داد و اظهارداشت: به دانشگاه‌ها اجازه داده شده که ترم تابستانی برگزار و از این فرصت، برای ارایه خدمات به دانشجویان استفاده کنند.

وی درباره کلاس‌های عملی توضیح داد: در طول ترم امکان برگزاری کلاس به صورت حضوری فراهم نبود و از این رو مقرر شد دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری ترم تابستان را دارند، کلاس‌های دروس عملی دانشجویان را به صورت فشرده در تابستان برگزار کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که برخی دانشگاه‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی استان، امکان برگزاری کلاس در تابستان را ندارند، گفت: اگر دانشگاهی در استان امکان برگزاری کلاس در تابستان را نداشت، می‌تواند این کلاس‌ها را در ترم بعد برگزار کند و نمره دانشجو به کارنامه ترم قبل وی اضافه خواهد شد.

خاکی صدیق در این مصاحبه می گوید: همچنین برخی دانشجویان این ترم، ترم آخری هستند که به دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی در فارغ التحصیلی آنان ایجاد شده است که دانشگاه‌ها می‌توانند از فرصت ترم تابستان برای ارایه خدمات به این دسته از دانشجویان و تکمیل دانش آموختگی بهره ببرند تا برنامه ریزی‌های دانشجو با مشکل مواجه نشود.

ترم تابستان تعیین تکلیف شد
آهنچیان درباره تکلیف ترم تابستان مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی نیز امروز در مصاحبه ای گفت: دانشجویان به طور معمول نمی‌توانند ترم تابستان داشته باشند مگر اینکه در سال آخر تحصیل شأن واحدهایی تا دانش آموختگی آنها به تشخیص دانشگاه باقی مانده باشد، در قوانین و مقررات داشته ایم دانشجو به طور معمول در شروع سال تحصیلی می‌توانست دو درس برای معرفی به استاد بگیرد که نیاز نباشد ترم جدید ثبت نام کند، الان دو برابر افزایش یافته است بنابراین دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند با فراغت بال بیشتری می‌توانند ترم تابستان را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: منتهی به دلیل اینکه تتمه درس‌های ترم گذشته به ویژه دروس عملی برای تابستان باقی مانده است و دانشگاه‌ها به شدت درگیر برنامه ریزی برای اتمام درس عملی ترم جاری هستند، بنابراین به دلیل مشغله‌های دانشگاه‌ها برای همه دانشجویان چنین اتفاقی نخواهد افتاد. منتهی برای دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، حداکثر تسهیلات را قائل شده ایم.

ترم حضوری یا غیرحضوری؟
البته در این بین برخی از دانشگاه ها با انتشار اطلاعیه هایی وضعیت ترم تابستان خود را مشخص کرده اند، معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر گفته است: ترم تابستان در دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Shakiba
1399/07/06 - 11:48

باسلام عدم پرداخت شهریه ترم تابستان به معنی انصراف بوده و باعث حذف ترم دانشجو میشودیا نمره صفر درنظر گرفته میشود؟
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top