تاریخ انتشار: جمعه 1399/03/23 - 14:42
کد خبر: 359253

آغاز مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب

از آنجا که هر اقدامی در حوزه بین الملل یک وجه حقوقی نیز دارد، آشنایی دانشجویان با این رشته حتی به میزان اندک هم میتواند کمک شایانی به درک آنها از فضا و جو حاکم بر روابط بین الملل کند.

مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب با محوریت حقوق بین الملل،  ۲۵ خرداد آغاز خواهد شد. علی امینی دبیر اجرایی مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب در گفتگویی با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: با توجه با تاکید و سفارش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دانشجویان بر افزایش کارهای عملی و مطالعاتی در حوزه بین الملل طی سالیان گذشته مخصوصا در دیدار ماه رمضان امسال و سال پیش ، طرح جامع مطالعاتی « سفیران گام دوم انقلاب » به همت واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور جهت عمل به فرمایش ایشان تهیه شد.

او گفت: تاکنون سه مرحله آشنایی با کشور‌های حوزه مقاومت، فن دیپلماسی و آداب کنسولی و دیپلماسی اسلامی برگار شده است و نفرات برتر شناسایی و معرفی شده اند. در مرحله چهارم دانشجویان با بعد دیگری از حوزه بین الملل یعنی "حقوق بین الملل" آشنا خواهند شد. از آنجا که هر اقدامی در حوزه بین الملل یک وجه حقوقی نیز دارد، آشنایی دانشجویان با این رشته حتی به میزان اندک هم میتواند کمک شایانی به درک آنها از فضا و جو حاکم بر روابط بین الملل کند.

آغاز مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب

دبیر اجرایی مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب همچنین افزود: به منظور آشنایی دانشجویان با حقوق بین الملل پنج جزوه:   1. حقوق بین الملل و مبانی آن،  2. تعریف دولت و مشخصات آن،  3. دریاهای سرزمینی از منظر حقوق بین الملل،  4. دریاهای آزاد از منظر حقوق بین الملل  5. قلمرو هوایی از منظر حقوق بین الملل به همت واحد بین الملل جامعه اسلامی دانشجویان کشور  تهیه و تدوین شده است که دانشجویان با مطالعه این جزوات میتوانند درک بهتری از وقایعی نظیر توقیف نفتکش کشورمان در تنگه جبل الطارق توسط بریتانیا یا همچنین ترور شهید سپهبد سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا داشته باشند. دانشجویان پس از مهلتی که برای مطالعه جزوات به آنها داده خواهد شد میتوانند در آزمون مربوط به این مرحله شرکت نمایند و میزان مطالعات خود را محک بزنند. پس از برگزاری آزمون نفرات برتر معرفی و از آن ها تقدیر بعمل خواهد آمد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top