تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/24 - 15:20
کد خبر: 359387

انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشانگر مقاومت اقتصادی است

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای گفت: انتقال نفت ایران به ونزوئلا نویدبخش شکل‌گیری جبهه مقاومت اقتصادی در برابر استکبار با محوریت ایران اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از رسا، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده با اشاره به ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا و تحویل نفت و فرآورده‌های آن به این کشور علی‌رغم ادعاهای آمریکا، به تبیین نکات راهبردی این اقدام پرداخت.

وی اظهار کرد: اکنون آمریکا به‌خوبی دریافته است که اگر بخواهد امنیت او نفت‌کش‌ها و کشتی‌هایش در خلیج همیشه فارس حفظ شود نباید مانع و مزاحم امنیت کشتی‌های ما در آب‌های سرزمینی‌اش بشود.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد افزود: ایران انقلابی با این اقدام نشان داد که همچنان می‌تواند رکورددار اولین‌ها باشد؛ اولین انقلاب مردمی و مستقل دنیا، اولین مردم‌سالاری دینی جهان، اولین حکومت ماندگار و مستقل در طول ده‌های متمادی بدون وابستگی به قدرت‌ها، اولین کشور شکننده تحریم‌های چهل‌ساله، اولین قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا، اولین ساقط کننده پهپاد آمریکایی، اولین زننده پایگاه‌های آمریکایی، اولین کشور دارنده فناوری هوافضا در اوج تحریم و اکنون اولین کشوری که هیمنه شیطان بزرگ و سیادت 200 ساله آمریکا در منطقه کارائیب و آمریکای جنوبی را به چالش می‌کشد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در این میان ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس نشان داد که این روحیه انقلابی و مدیریت انقلابی است که می‌تواند ما را از وابستگی به خودکفایی و صادرکنندگی برساند و این یعنی سپاه با موشک‌هایش عین الاسد را که اتاق جنگ آمریکا در عراق و منطقه بود می‌زند و با رساندن بنزین محصول ستاره خلیج فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا که اتاق جنگ اقتصادی اوست هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نکته راهبردی دیگر شکل‌گیری جبهه مقاومت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر در دهه گذشته ایران اسلامی و گروه‌ها و کشورهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت سیاسی و نظامی را شکل داده و به اوج رساندند اکنون با این اقدام، زمان تشکیل جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران، فرارسیده است؛ اما این بار این جبهه نه در منطقه که در گستره جهان تشکیل‌شده و به اوج خواهد رسید.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: آمریکا اگر بخواهد در هنگام بازگشت، مزاحمتی برای نفتکش‌های ما فراهم کند. خوب می‌داند که این اقدام فایده نداشته و بیشتر از گذشته به آبروی ریخته او لطمه خواهد زد وی اضافه کرد: آمریکا اکنون در داخل و خارج کشورش یک غول پیر و فرتوت است که از سر دردِ مرگ، فریادهای گوش‌خراش سرمی دهد.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: یک راهبرد دائمی در دفاع نظامی این است که اگر می‌خواهی دشمن، جنگ را به کنار سرزمین یا درون سرزمینت نکشاند، باید جنگ را به کنار سرزمین و در محیط اطرافش ببری! ظاهراً این راهبرد در اقتصاد هم کاربرد دارد.

وی افزود: در جنگ اقتصادی هم باید جنگ را به شکل اصالتی و نیابتی به کنار گوش دشمن و در چندصدکیلومتری او برد و ونزوئلا دروازه‌ای است که در این مسیر گشوده شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top