تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/03/26 - 15:40
کد خبر: 359704

عدم وجود آیین‌نامه اجرایی در حوزه ازدواج نتیجه اهمال کاری مجلس است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: قانون تسهیل ازدواج سال ۸۴ مصوب شد ولی دولت‌ها هیچ وقت برای اجرای آن آیین‌نامه اجرایی ننوشتند و مجالس هم هیچ وقت در مورد عدم اجرای این قانون از کسی بازخواست نکردند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری « فرصتها و چالش‌های قانونی در حوزه ازدواج» که به همت سازمان بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، درباره مشکلات حوزه ازدواج و خانواده گفت: مسلما مشکلات معیشتی برای مردم ملموس است و نیاز به آمار و اطلاعات و اضافه برای بیان این موضوع ندارد، مجلس هم باید در درجه اول فکری برای این وضعیت کند، اما هیچ وقت دردهای لحظه ای نباید ما را از بیماری‌های خطرناک غافل کند.

وی ادامه داد: برای اینکه دردهای مهم را فراموش نکنیم باید نگاهی به آمار ازدواج داشته باشیم. آماری که در سال های گذشته وجود داشت نشان می داد بحث ازدواج با شتاب خوبی پیش نمی رود و متاسفانه برنامه ریزی درستی نشد و الان در این حوزه سقوط آزاد کردیم و تعداد جوانان در سن ازدواج به شدت بالا رفته است. این در صورتی است که هنوز شتاب همان شتاب قبل است.

بانکی‌پور یادآور شد: اگر آمار طلاق و ازدواج درست ارائه نشود پیام خوبی به جامعه منتقل نخواهد کرد. یکی از اشتباهات دولت این است که آمار را به گونه ای می‌دهد که کارشناسان و مسئولان را به خطا می‌اندازد. برای اینکه اطلاعات درست باشد ما باید نسبت تعداد ازدواج و طلاق را بررسی کنیم.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال‌های گذشته و بررسی نسبت آنها، گفت: این آمار نشان می دهد که ما داریم دچار سقوط آزاد می‌شویم. سالها پیش هم ما هشدار دادیم که بی توجهی شد و امروز ما آثار آن را می بینیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اینکه گفته می شود مثلا در تهران روزانه یک ازدواج و یک طلاق ثبت می شود به معنی آن نیست که همه ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود و ما باید یه نسبت ها توجه کنیم.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: هیچ وقت در دولت آیین نامه اجرایی برای قانون تسهیل ازدواج نوشته نشد، قانونی که در سال ۸۴ مصوب شد و دولت برای اجرای آن باید آئین نامه می‌نوشت ولی این کار را نکرد و مجلس هم هیچ وقت در مورد عدم اجرای این قانون از کسی بازخواست نکرده است.

وی ادامه داد: مجلس فعلی بنابر بر اهمیتی که برای خانواده قائل بود در اولین اقدام هم به این بحث پرداخت؛ البته در حوزه مشکلات اقتصادی مردم هم طرح هایی وجود دارد که بزودی پیگیری خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top