تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/27 - 15:15
کد خبر: 359859

برگزاری جلسه شورای انقلاب فرهنگی پس از ۴ ماه تأخیر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: این جلسه به صورت مجازی و حضوری امروز ۲۷ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، دکتر مهدی گلشنی دعوت نامه تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۹۹ برای من ارسال شده است. قرار شده است که به خاطر کرونا تعداد کمتری در جلسه حضوری باشند و تعدادی هم در جلسه به صورت مجازی حضور پیدا کنند.

وی افزود: البته من قرار بود در جلسه مجازی حضور پیدا کنم که به دلیل گذراندن دوران نقاهت، از حضور در این جلسه عذرخواهی کردم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دستور جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این دستور جلسه به دانشگاه ارسال شده است و متأسفانه اکنون به آن دسترسی ندارم.

استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این موضوع که با توجه به اینکه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدت ۴ ماه است که برگزار نشده است و این عدم برگزاری جلسات شورا چه خللی در روند مصوبات و دستورکارها ایجاد می‌کند، گفت: چندی پیش که اولویت من را به صورت کتبی پرسیدند، اعلام کردم که اولویت من رسیدگی به وضع و معیارهایی که برای سنجش علم و سنجش میزان فعالیت‌های هیأت علمی به کار می‌رود، است.

وی گفت: من این معیارها و نحوه سنجش را بسیار مخدوش می دانم. به نظرم نکته اول این است که این موضوع اولویت دارد زیرا اگر قرار است علم در کشور ترقی کند و هم در جهت رفع نیازهای کشور اقدام شود و هم در جهت نوآوری حرکت کنیم، این معیارها باید تغییر کند.

گلشنی اضافه کرد: نکته دوم این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات بسیاری داشته است اما نظارت و رصدی مبنی بر اینکه این مصوبات اجرا شده یا خیر، نبوده است. مصوبات زیبا اگر اجرا نشود و نظارت بر آن نباشد فایده ندارد.

استاد فلسفه علم ادامه داد: نکته سوم این است شورای عالی انقلاب فرهنگی باید یک رصدی از وضعیت علم و فرهنگ در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها داشته باشد و به نظر بنده اکنون شورا چنین نظارتی را ندارد و از آنچه ماوقع است در دانشگاه‌ها و مدارس، اطلاع واقعی در شورا منعکس نمی‌شود.

آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۸ با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورا ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شده است که از آن زمان تا کنون نزدیک به ۴ ماه می‌گذرد. این در حالی است که براساس قانون، جلسات این شورا باید هر دو هفته یک بار برگزار شود.

در روزهای اخیر انتقادات زیادی نسبت به برگزار نشدن به موقع جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از بازوهای مهم قانونگذاری در زمینه علم و فرهنگ روی داده است. حجت الاسلام قمی در این زمینه با انتقاد از برگزار نشدن جلسات شورا گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۴ ماه است که تشکیل نشده است؛ شورای عالی فضای مجازی نیز تشکیل نمی‌شود.»

در این زمینه اما علی ربیعی سخنگوی دولت، دلیل عدم تشکیل جلسات شوراهای عالی مانند انقلاب فرهنگی را نبود فضا به دلیل «کرونا» عنوان کرده و گفته است که «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود ۴۰ نفر هستند که این تعداد نمی‌توانند در یکجا جمع شوند و ما چنین فضایی در اختیار نداریم.»

این در حالی است که جلسات با تعداد اعضای مشابه از سوی دولت برگزار شده و از سوی دیگر امکان برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس نیز وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top