تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/02 - 13:34
کد خبر: 360617

سبقت بورس از دلار و سکه

شاخص کل بورس در سه ماه ابتدایی سال نزدیک به ۱۴۸ درصد رشد کرد و سود بورس طی سه ماه بهار ۹۹ از سود بازارهای موازی دلار و سکه پیش افتاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از کاماپرس؛ در بهار امسال، سود بورس با بازدهی بیش از ۱۴۷ درصدی با اختلاف معناداری در صدر بازارها نشسته است و پس از آن بازار طلا (سکه) و ارز (دلار) به ترتیب با بازدهی ۳۰.۵ درصدی و ۲۴.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بازار مسکن نیز با بازدهی ۱۹.۱ درصدی چهارمین بازار پربازده بهار بود و در رتبه آخر بازار پول (سپرده‌های بانکی) با بازدهی نزدیک به ۴ درصد قرار گرفته است. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به صدرنشینی بورس ، رشد سایر بازارها و همچنین پیش بینی ادامه رشد این بازارها پرداخته است.

سبزپوشی دسته‌جمعی فعالان بازار سهام

بورس تهران در نخستین فصل از سال ۹۹ بازده دلنشینی را برای سهامداران رقم زد و دماسنج اصلی این بازار با جهش ۷۵۸ کانالی (معادل ۱۴۸ درصد) همراه شد. شاخص کل سهام تنها ۱۳ روز معاملاتی منفی را در فصل گذشته تجربه کرد و در سایر روزها مثبت بود. نگاهی به عملکرد صنایع بورسی در بهار ۹۹ نیز حکایت از سبزپوشی دسته‌جمعی گروه‌های فعال بازار سهام دارد. در این میان چهار گروه مهم کالامحور بازار شامل پتروپالایشی‌ها و فلزی-معدنی‌ها رشد‌های بالاتر از ۱۲۰ درصد را تجربه کردند.

سهامداری ۶۰درصد ایرانی‌ها

در بخش دیگری با موضوع سود بورس و دیگر بازارها، با اشاره به موضوع آزادسازی سهام عدالت و افزایش ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار بورس آمده است:« از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد شاهد صدور ۳۵میلیون و ۹۰۰هزار کد جدید در بازار سرمایه بودیم. تعداد کدهای جدید در سال ۹۸ در مجموع ۸۲۲هزار بوده است. به این ترتیب با احتساب کدهای صادرشده در سال‌های گذشته و امسال، ارتش سهامداران به ۵۰میلیون نفر رسید. این امر با درنظر گرفتن جمعیت تقریبی ۸۴میلیون نفری در ایران، از ورود ۶۰درصد از ایرانی‌ها به بازار سهام حکایت دارد. از این رو افزایش افسارگسیخته نقدینگی در کشور و ورود بخش عمده‌ای از پول‌های تازه به بازار سهام از یکسو و آزادسازی سهام عدالت از سوی دیگر، سبب شده تا این روزها شاهد باشیم سهامداری که پیش‌تر فعالیتی تخصصی بود، این روزها جنبه عمومی پیدا کند و در هر جمع و محفلی چه دوستانه و خانوادگی و چه کاری سخن از بورس‌بازی و جذابیت این بازار باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top