تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 14:12
کد خبر: 360938

پیگیری ادامه جنجال‌های سریالی در دانشگاه رامین خوزستان؛

بیانیه و نامه‌های اعتراضی متعدد اساتید و دانشجویان برای رئیس دانشگاه

بیانیه و نامه‌های اعتراضی متعدد اساتید و دانشجویان برای رئیس دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان پس از عدم شفاف سازی در مساله مدرک تحصیلی خود و ابهامات موجود در مساله جذب اساتید و کارمند در دانشگاه و مسایل مالی دانشگاه، اساتید دانشگاه را به امضای نامه حمایتی از خود وادار ساخته و تا اینکه بتواند از پاسخگویی درباره ابهامات پیرامون مسایل دانشگاه فرار کند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند. دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن هستیم، ریاستی که برخی ها مدعی هستند ابهامات فراوانی در مورد مدرک دکتری این فرد وجود دارد و او شفاف سازی نکرده و مطالبه دانشجویان و اساتید در این زمینه پابرچاست که لازم است وزارت علوم صحت و سقم مدرک رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را بررسی کند.

در گزارش قبل توضیح دادیم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به بهانه سالروز تاسیس دانشگاه اقدام به چاپ انتشار دانشجویان بدون حجاب دوران پهلوی اقدام کرده است. این مساله با واکنش تند دانشجویان انقلابی و بسیج دانشجویان روبرو شده است.عدم تمکین برخی مسئولان فرهنگی دانشگاه به این وضعیت مشوش فرهنگی باعث شد بسیج اساتید نیز  نیز با صدور بیانیه ای نسبت به این تعرض ها به ساحت مقدس حجب واکنش نشان دهد.

بیش تر بخوانید// اوج‌گیری جنجال‌های سریالی در یک دانشگاه/ این‌بار انتشار عکس‌های خلاف شئون اخلاقی از سوی رئیس دانشگاه

درخواستی که با وجود تذکر دوستانه چندین باره به مسئولان فرهنگی از سوی رئیس دانشگاه تمکین نشده و بر موضع ناصواب خوب در حمایت از این عکس ها ایستاده است.

بسیج اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه خود  ضمن اشاره به رسالت انقلابی خود و دفاع از مواضع برحق نیروهای ارزشی و انقلابی، پیرامون مسائل پیش آمده در دانشگاه اعلام داشت؛ مطالبه ی دلسوزانه و انقلابی جمعی از اساتید آگاه و دانشجویان فهیم این دانشگاه در خصوص بی توجهی به مبانی و اصول دینی و انقلابی در تدوین تقویم رومیزی سال 1399 را؛ برحق دانسته و ضمن مطالبه مجدد از ریاست دانشگاه برای رفع ایرادهای موجود و برخورد با عوامل تنظیم و چاپ تقویم مورد نظر، درخواست همکاری فعال با بسیج دانشجویی و از سر گیری همکاری با هیات دانشجویی محبان اهل البیت علیهم السلام و رفع مشکلات مالی که برای این هیات ایجاد شده را دارد چرا که این هیات عهده دار فعالیت های مذهبی و هموارکننده مسیر تربیت دینی دانشجویان است.

بسیج اساتید این دانشگاه در ادامه بیانیه اظهار داشته است: امید است مدیریت محترم دانشگاه با تبعیت از دستورات انسان ساز اسلام و الگو قراردادن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، همکاریِ بیش از پیش با اساتید انقلابی و دانشجویان متعهد و آگاهِ این دانشگاه را سرلوحه کار خود قراردهد.

درپی گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» گفته می شود رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان پس از عدم شفاف سازی در مساله مدرک تحصیلی خود و ابهامات موجود در مساله جذب اساتید و کارمند در دانشگاه و مسایل مالی دانشگاه، اساتید دانشگاه را به امضای نامه حمایتی از خود وادار ساخته و تا اینکه بتواند از پاسخگویی درباره ابهامات پیرامون مسایل دانشگاه فرار کند.

این مسئله با واکنش جمعی از اساتید مواجه شده و در نامه ای به این مساله واکنش نشان دادند. اساتید دانشگاه در این نامه اظهار داشتند:

«بتازگی تعدادی زیادی از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اندوه و ابراز ناراحتی با مراجعه و یا تماس با نهادهای انقلابی و ارزشی و نیز شخصیت‌های مستقل از فشار سنگین، جهت امضاء نامه‌ حمایتی گزارش داده‌اند. رئیس دانشگاهی که در فضای مجازی به واسطه عملکردهای نادرست بی‌شمار به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و به خصوص چگونگی اخذ و اعتبار مدرک دکتری ایشان زیر سوال جدی است.

جالب اینجاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که خود مرجع ارزیابی درستی مدارک دانشگاهی است و اخیرا نیز در موضوع ارزیابی صحت مدارک نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش مهم ایفا نموده است وقتی به ارزیابی مدرک دکتری شبه‌ناک رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می‌رسد سکوت طولانی اختیار می‌کند. این سکوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خدای نکرده این ظن را ایجاد می‌نماید که ارزیابی مدارک در وزارت عتف دارای سمت و سوی سیاسی است و اگر شخصی وابسته به جناح سیاسی خاص در وزارت عتف باشد از ارزیابی مدرک دکتری مصون است.

شرایط و فشار روانی رسانه‌های مجازی و اجتماعی که به واسطه رفتارهای نامناسب رئیس دانشگاه با نهادهای انقلابی مانند بسیج، روحانیت دانشگاه، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اساتید انقلابی و ارزشی و مستقل داشته‌اند موافقان او را به فکر انداخته است نامه‌ای مبنی بر حمایت از ایشان به امضای اعضای هیئت علمی تهیه و به وزارت عتف ارائه دهند.  متن نامه‌‌ی ارسال شده به اعضای هیئت علمی به گونه‌ای طراحی شده‌ است که عضو هیئت علمی مجبور به تایید شود در غیر اینصورت باید آماده بروز انواع مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها در امور شغلی، پژوهشی، اداری و مالی باشد.

جو شدیدی که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در جهت منافع شخصی تعداد محدودی افراد بوجود آمده است در طول تاریخ این دانشگاه بی‌سابقه است آن هم توسط افرادی که به ظاهر شعار آزادی اندیشه می‌دهند.

بی شک نقش تک تک کسانی که به‌صورت غیر قانونی با در پروسه و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری امضاء حمایت از رئیس دانشگاه نقش داشته‌اند ثبت و ضبط خواهد شد و به زودی باید تاوان این اعمال غیر آکادمیک خود را بدهند و پاسخ‌گو باشند. بی‌شک این روزگار در دانشگاه به پایان خواهد رسید و دستان عدالت پرونده‌های خلاف را گشوده و آن‌ها را بررسی و امور غیر قانونی صورت گرفته مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

والسلام علی من التبع الهدی
جمعی از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جمعی از پرسنل دانشگاه
1399/04/04 - 15:57

همه اینها دروغ و تهمت است.
رضا
1399/04/04 - 17:22

سلام قضیه واقعا چیه
مگه میشه یه دانشگاه و ریسسش ایتقدر حاشیه داشته باشن باید وزارت علوم ورود کنه به قضیه
و بحث شفاف سازی هم حل بشه
موسوی
1399/04/04 - 19:34

بهتر است هر چه زودتر استعفا بدهی اقای رئیس واقعا دانشگاه رو محیطی کردی برای تصویه حساب شخصی
جمعی از هیئت علمی های دانشگاه
1399/04/04 - 21:05

باسلام. تمامی مطالب منتشر شده حقیقت دارد و ‌ریاست هیچ‌وقت پاسخی در مورد مدرک شبه دار خود ارائه نداده. منتظر پاسخ و شفاف سازی هستیم
محمدی
1399/04/05 - 02:46

اینها همش دروغه در ضمن این اقایان بخاطر منافع شخصی هست که اینچنین به اب و اتش میزنند و دلشون برا دین نسوخته اتفاقا من از نزدیک دکتر سیادت رو میشناسم ایشون رو اعتقادات خیلی حساس هستن...در ضمن این اقایان که اینچنین نامه هایی را مینویستند و اینقدر خودشون رو دلسوز دین و اعتقادات جا میزنندقبلا در راس امور دانشگاه بودند و هیچ نکردند فقط متاسفم از این همه دروغ ای کاش سازمانهای نظارتی تو این قضیه ورود میکردند و خودشون از نزدیک مسائل رو میدیدند.. در ضمن از این خبر گزاری دعوت میشود به این دانسگاه تشریف بیارن و این همه رشد و پیشرفتی که تو این سالهای اخیر از حضور دکتر سیادت حاصل شده رو می دیدند و انعکاس میدادند...و باز به این نکته اشاره کنم که در زمان دکتر سیادت یادمان شهدای گمنام ساخته شده!
جمعی از دانشجویان
1399/04/06 - 14:24

با عرض سلام. مشکلات دانشگاه تمامی ندارد. بر راس قدرت ماندن با هر ترفندی درست نیست حکم ریاست دانشگاه تا یک سال دیگر اعتبار دارد بعد از ان هم دانشگاه پابر جاست دانشجویان هستن اساتید هستند والله والله والله پست و میز به کسی و فا نکرده و‌ماندگار نیست . اگر نمی پانید این وضعیت رو‌ درست کنید استعفا بدید . دانشجویان ناراضی اساتید ناراضی .
حسین
1399/04/06 - 23:55

سلام. یه سریا اومدن نوشتن این مطالب همش تهمته. یه‌سوال مطرح‌میشه اگه اینا تهمته چرا یه جوابیه نمیزنه جوابیه بزنه ریاست دانشگاه و‌روابط عمومی درمورد‌مدرکش توضیح‌بده‌شفاف سازی کنه چطور از کارشناسی یک‌دفعه دکتری گرفته و سایر مطالب رو‌ روشن‌کنه با تشکر لطفا منتشر کنید
الف-ز
1399/04/07 - 14:25

فقط یک سوال چرا رئیس دانشگاه پایان نامه ارشد و دکتری خودش را رو نمیکند؟
چرا درباره سانتافه زیرپاش صحبت نمیکنه؟
چرا درباره کت و شلوارهای که کادو داده به افراد مختلف حرفی نمیزنه؟
چرا درباره مسایل اخلاقی دانشگاه حرفی نمیزنه؟
فقط یک جوابیه بده و همه اینها را رد کند اگر صادق هستند
سید هادی
1399/04/13 - 17:35

سلام و عرض ادب‌و احترام. در مورد جذب هیئت علمی با توجه به فراخوان ریاست دانشگاه افراد مورد نظر خود را جذب کرده است. حق بقیه شرکت‌کنندگان در فراخوان خورده شده است عدالت کجاست؟!در مورد‌مدرک‌تحصیلی این اقا هم‌که نه رساله ای وجود دارد نه مقاله ای حتی مدرک ارشد هم ندارند سیستم‌اموزشی جالبی داریم در کل کشور ایشان اولین فردی‌هستند که بدون ارشد دکتری گرفته اند البته بدونه رساله منتظر جوابیه ریاست دانشگاه و‌ روابط عمومی در مورد این‌مسائل هستیم با تشکر از خبر نامه دانشجویان ایران
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top