تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/11 - 14:34
کد خبر: 361979

همه چیز در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین

این نوع روش درمان تقریباً جدید در زمینه سلامت روان می باشد که متخصص روانشناسی یا همان مشاور، توصیه ها و مشاوره های روانشناسی را از طریق اینترنت بیان می کند. همچنین لازم به ذکراست که در ارتباط با مشاوره روانشناسی آنلاین نه تنها موضوعاتی مانند ارتباط بین افراد و مشکلات و چالش ها مورد بحث و درمان قرار خواهد گرفت بلکه مشکلات و اختلالات روانشناختی نیز موضوع درمان قرار می گیرند. مشاوره روانشناسی آنلاین ممکن صوتی یا تصویری باشد. تصویری، تقریباً هیچ فرقی با مشاوره حضوری ندارد فقط با استفاده از اینترنت می باشد، و بیشتر مردم از این سبک استقبال بهتری می کنند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصلاً چیزی در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین به گوشتان خورده است؟ به همان خدمات مشاوره روانشناسی حضوری گفته می شود ولی احتمال دارد به دلایل زیاد نتوانیم به مشاوره برویم و مجبور به استفاده از وسایل الکترونیکی شویم، این نوع روش درمان تقریباً جدید در زمینه سلامت روان می باشد که متخصص روانشناسی یا همان مشاور، توصیه ها و مشاوره های روانشناسی را از طریق اینترنت بیان می کند. همچنین لازم به ذکراست که در ارتباط با مشاوره روانشناسی آنلاین نه تنها موضوعاتی مانند مشاوره خانواده و مشکلات و چالش ها مورد بحث و درمان قرار خواهد گرفت بلکه مشکلات و اختلالات روانشناختی نیز موضوع درمان قرار می گیرند.  مشاوره روانشناسی آنلاین ممکن صوتی یا تصویری باشد. تصویری، تقریباً هیچ فرقی با مشاوره حضوری ندارد فقط با استفاده از اینترنت می باشد، و بیشتر مردم از این سبک استقبال بهتری می کنند.

همه چیز در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین

مزیت های مشاوره روانشناسی آنلاین

  • دور بودن مسافت با مشاور:  ممکن است فرد متقاضی در روستا یا کشور دیگری زندگی کند و در آن واحد نتواند خود را برای جلسات حضوری آماده کند و مجبور به استفاده از این روش باشد.
  • هزینه‌ کمتر: جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین قطعاً نسبت به جلسات حضوری هزینه کمتری دارد و از این نظر برای افراد کم درآمد هم خیلی مناسب تر خواهد بود.
  • مشکلات کاری: برخی نمی توانند که محل کار خود را ترک کنند به دلایل های گوناگون یا عدم توانایی مرخصی و حضور به موقع در جلسات حضوری را ندارند و ترجیح می دهند از اینترنت استفاده کنند.
  • ترس از مشاوره: افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند یا شرایط روحی نامناسب و عدم توانایی گفتن مشکلات در جلسات حضوری را ندارند، یا ترس از اینکه مبادا کسی در حین رفت و آمد به جلسات حضوری آن‌ها را ببینند به خاطر همین ترجیح می دهند که به صورت اینترنتی باشد.
  • مشکلات فردی و ...

آیا این نوع روش درمان با استفاده از ابزار الکترونیکی مؤثر خواهد بود؟ آیا به همان اندازه  درمان حضوری تأثیر می گذارد؟ درمان حضوری برای برخی از افراد قطعاً بهتر خواهد بود، اما این نوع مشاوره روانشناسی آنلاین به همان اندازه مؤثر خواهد بود و برای اکثریت اثربخش می باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته میزان اثر بخشی این درمان از طریق اینترنت ثابت شده است و در برخی موارد جایگزینی برای درمان در کلینیک ها می باشد. اگر هنوز در مورد درخواست مراجعه و یا حضور به مرکز مشاوره مطمئن نیستید بهتر است که از طریق مشاوره تلفنی مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی خود را از طریق سایت مشاوره ازدواج و خانواده در میان بگذارید تا به شما کمک بکنند

روش کار مشاوره روانشناسی آنلاین

همه چیز در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین

روش کار مشاوره روانشناسی آنلاین

ابزارهای مهم برای ارتباط بین مشاور و مراجعه کنند وجود دارد شامل:

1-ایمیل

2 –ارسال پیام

3-تماس آنلاین از طریق با تلگرام و واتس آپ

4- تلفن

5-ویدیو کنفرانس

در این نوع مشاوره معمولا از گفتگوی آنلاین استفاده می­شود. اما یکی دیگر از مزیت­ های مشاوره آنلاین این است که در برخی از شرایط می­توان از قابلیت نوشتاری (چت نوشتاری) نیز بهره برد. نوشتن در شرایط خاص درمانی به خودی خود می­تواند نقشی موثر در بروز احساسات و درنتیجه در تسکین فرد داشته باشد. اغلب افراد به دلیل اینکه احساسات و مشکلات خود را راحت‌تر بیان می کنند ارتباط با پیام  را ترجیح می دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امید
1399/05/16 - 10:42

مشاوره آنلاین توی شرایط کرونا می تونه خیلی مفید باشه
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top