تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/14 - 09:23
کد خبر: 362163

مصرف سوخت نیروگاه‌‌ها چطور ۲۰درصد کاهش یافت؟

طرزطلب گفت: با ارتقای راندمان واحد‌های حرارتی این امکان وجود دارد که در یک سال بیش از ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه‌های این شرکت به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور، گفت: وزارت نیرو در یک دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته است و از اوایل سال ۹۲ نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت طرح تبدیل واحد‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته و قرارداد‌های مربوطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات قرارداد در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات از این واحد‌ها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهد شد.

او تاکید کرد: با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی راندمان این واحد‌ها از حدود ۳۳ درصد به ۴۷ تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند که این اقدام نقش به‌سزایی در بهینه مصرف کردن سوخت گاز نیروگاه‌ها خواهد داشت.

طرزطلب افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پنج سال اخیر به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق کشور، استفاده از توربین‌های جدید دارای راندمان بسیار بالاست که این مهم نیز در واحد‌های سیکل ترکیبی راندمان را به ۵۸ درصد خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ارتقای واحد‌های گازی افزایش دو تا سه درصدی راندمان را در پی خواهد داشت، ادامه داد: در صورت اجرای کامل برنامه‌های یاد شده این امکان وجود دارد که در یک سال بیش از ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.

او به موضوع بازنشسته کردن نیروگاه‌های فرسوده کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از رده خارج کردن دو نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم امسال برنامه عملیاتی اجرایی آن‌ها در نیروگاه ری و طرشت آغاز شود.

طرزطلب تصریح کرد: راندمان نیروگاه‌های قدیمی کمتر از ۲۰ درصد است و در صورتی که راندمان آن‌ها را به حدود ۶۰ درصد افزایش دهیم طبیعتا برای کشور، دولت و آینده کشورمان بسیار مثمرثمر خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top