تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/15 - 19:47
کد خبر: 362435

جایگزینی کریدور چابهار با کانال سوئز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اعلام جایگزینی کریدور چابهار به جای کانال سوئز گفت: این کریدور ارتباط تجاری بمبئی به هامبورگ و سن‌پترزبورگ را به جای کانال سوئز از محور آستراخان، انزلی، چابهار و ناواشیوا(هند) برقرار خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، با اشاره به طرح های مطرح شده توسط اعضای اتحادیه اوراسیا با محوریت بندر آستراخان روسیه، گفت: پروژه جایگزین کانال سوئز از بمبئی به هامبورگ و سن پترزبورگ که شامل پروژه محور آستراخان، انزلی، چابهار و ناواشیوا (هند) می‌شود، تفاوت زمانی قابل توجهی را برای جا به جایی کالا ایجاد می‌کند و این زمان را از ۳۸ روز به ۱۴ تا ۱۶ روز کاهش می‌دهد.

کردی با اشاره به اینکه با وجود بنادری مانند بندر عباس و جبل علی (امارات) و بی‌توجهی به هزینه‌های حمل و نقل، چابهار به عنوان یک منطقه اقتصادی دیده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: پیش از این در چابهار رقابت بر سر تکنولوژی، سرمایه و زیرساخت بود، اما امروزه که در جهان کالاها در فضای رقابتی مورد ارزیابی قرار می گیرند و شکاف‌ها به لحاظ سرمایه و مواد اولیه کم شده، هزینه حمل و نقل در کاهش قیمت تمام‌شده و رقابتی شدن کالا سهم بسیار زیادی دارد.

وی افزود: به همین دلیل، کشوری مانند چین با هدف ابرقدرتی اقتصاد در جهان، ایده و ابتکار «یک جاده – یک کمربند» را مطرح کرده زیرا در این دوره، تنها داشتن تکنولوژی، مواد اولیه و نیروی انسانی کافی نیست، بلکه در یک کمربند و شاهراه، می‌توان کاهش زمان و هزینه رسیدن به بازار برای تبدیل‌شدن به قدرت‌های اقتصادی را مورد توجه قرار داد.

کردی با اشاره به اینکه ایران به دلیل جغرافیای استراتژیک، به عنوان ترمینالی در میانه جهان به شمار می رود، تصریح کرد: ایران به ویژه از بندر چابهار، می تواند نقش اتصالات شرق به غرب و شمال به جنوب جهان را بر عهده گیرد. تا آنجا که امروزه سواحل مکران و چابهار به عنوان اصلی‌ترین مسیر، توجیه اقتصادی پیدا کرده و فصل تازه آن آغاز شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به توجه هوشمندانه از طرف رهبر معظم انقلاب و نگاه رییس جمهوری به لحاظ استراتژیک به این نقطه از ایران، خاطرنشان کرد: در هر دو دولت یازدهم و دوازدهم به صورت جدی به چابهار پرداخته شده و در هیچ سخنرانی بین‌المللی نبوده که رییس جمهوری نامی از چابهار بر زبان نیاورده باشند و بر همین اساس در بدترین شرایط اقتصادی که پروژه‌های عمرانی دچار چالش‌های جدی برای تامین منابع بودند، پروژه‌های چابهار حتی متوقف هم نشدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top