تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/25 - 17:57
کد خبر: 363877

سطحی‌نگری، یکی از آفات جنبش دانشجویی است

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن کرمانشاه: متاسفانه یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی عدم تخصص داشتن در یک موضوع به خصوص و سطحی نگری در تمام موضوعات می‌باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرایی، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون مسئله محوری گفت: استارت مسئله محوری در ابتدای امر با بسیج دانشجویی خورده شد پی فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره توسط جنبش دانشجویی پیگیری شد تا امروز در تشکیلات دانشجویی به صورت جدی مطرح است.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما کار کارشناسی بر روی مسائل انجام ندهیم در بلند مدت و در سطح کلان نتیجه خاصی نمی‌گیریم. مسئله محوری بر پایه تخصص باید باشد زمانی که ما بر روی یک مسئله تمرکز می‌کنیم و آن را مسئله خود قرار می‌دهیم باید در ابتدای امر کارشناس آن موضوع باشیم و دانشجویانی که در آن رشته و مسئله خاص تخصص دارند می‌بایستی در این موضوع دخیل شوند. متاسفانه ما با این موضوع روبرو هستیم که تشکل‌های دانشجویی با سطحی نگری روبرو شده اند و افراد در تمام موضوعات خود را صاحب نظر می‌دانند و درباره آن نظر می‌دهند.

سرایی در ادامه گفت: متاسفانه یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی عدم تخصص داشتن در یک موضوع به خصوص است و سطحی نگری در تمام موضوعات می‌باشد. یکی از مهمترین شاخص‌های مسئله محوری علمی کار کردن است که باید سرلوحه همه تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد و اگر تشکیلاتی علمی کار نکند در مسئله محوری دچار شکست خواهد شد.

وی افزود: مسئولان ما متاسفانه خیلی‌ها ریشه جهادی گری خود را حفظ نکردند و در برابر مطالباتی که تشکل‌های دانشجویی دارند موضع می‌گیرند و حتی گا‌ها کار به شکایت و شکایت کشی می‌رسد و تشکل‌های دانشجویی دانشجویان را به دادگاه‌ها می‌کشانند. این مسئله به این دلیل است که تشکل‌های قانونی که ما در دانشگاه‌ها داریم پشتوانه قانونی ندارند و یکی از مشکلاتی که ما در دانشگاه‌ها با آن روبرو هستیم این است که تشکل‌های ما، چون پشتوانه قانونی ندارند در بحث مطالبه گری و مسئله محوری دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

این فعال بسیج دانشجویی گفت: بسیاری از فعالیت‌هایی که تشکل‌ها باید در دانشگاه‌ها انجام بدهند علاوه بر پشتوانه قانونی نیاز به پشتوانه مالی نیز دارند، اما چون حمایت قانونی از آن‌ها کم است این پشتوانه نیز به حداقل خود می‌رسد. باید این نکته را در نظر داشت که اکثر تشکل‌هایی که در بحث مسئله محوری فعال هستند تشکل‌های انقلابی محسوب می‌شوند و به خودی خود آفت بزرگ و مهمی ندارند و بیشتر مشکلات آن‌ها از بیرون وارد می‌آِید. ممکن است در یک برهه زمانی تربیت نیرو در یک تشکل به درستی انجام نشده باشد، اما خود تشکل‌ها به خودی خود مشکلات آنچنانی در این مباحث ندارند بلکه بیشتر مشکلات آن‌ها از بیرون است.

سرایی توضیح داد: تشکل‌های ما باید مسئله محوری را از شهر و استان خود شروع کنند و بعد به سطح کلان کشوری برسند و مسائل دانشگاه، شهر و استان محل زندگی خود را بشناسند و بر روی آن کار کارشناسی انجام دهند و درصدد حل کردن آن بربیایند.

وی گفت: متاسفانه مشکلی که تشکل‌های دانشجویی دارند این است که برای شروع مسئله محوری اول از مسائل کلان کشوری آغاز به کار می‌کنند حتی تشکلی که در یک دانشگاه دور افتاده مشغول کار است اول در پی حل کردن مسئله کلان کشوری برمی آید غافل از اینکه در دانشگاه خودش در شهر و استان خودش مسائل بسیار زیادی وجود دارد که باید پیگیری شود و حل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top