تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/03 - 10:15
کد خبر: 364778

افزایش شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

روز چهارشنبه گذشته بود که رسانه های کویتی اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از اتحادیه فوتبال کویت سئوال کرده است که آیا این کشور تمایلی به میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا دارد یا خیر.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مسابقات فوتسال جام ملت های ۲۰۲۰ آسیا ابتدا قرار بود اسفندماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی ترکمنستان برگزار شود که با تصمیم مسئولان AFC در پی شیوع ویروس کرونا این بازی ها ابتدا به مرداد و سپس به آبان ۹۹ موکول شد.

ترکمنستان که از همان ابتدا نشان داد به دلیل ترس از آلودگی این کشور به کرونا تمایل زیادی به برگزاری مسابقات ندارد، کشورهای دیگر از جمله ایران و تایلند را به این فکر انداخت تا برای گرفتن میزبانی اقدام کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته پیش ضمن اعلام تاریخ رسمی برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا، از ترکمنستان به عنوان میزبان نام برد اما در روزهای گذشته خبرهای غیر رسمی حکایت از انصراف قطعی این کشور دارد.

ایران و تایلند که از قضا در این دوره از مسابقات با هم همگروه هم هستند، درخواست خود را برای میزبانی با قدرت بیشتری پیگیری کردند اما در این میان استعلام AFC از کشور کویت، سرنوشت میزبانی را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرد.

روز چهارشنبه گذشته بود که رسانه های کویتی اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از اتحادیه فوتبال کویت سئوال کرده است که آیا این کشور تمایلی به میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا دارد یا خیر.

حساب کاربری «هیدو» در توییتر که خبرهای ورزشی کویت را منتشر می کند مدعی شد کویتی ها پاسخ مثبتی به درخواست AFC داده اند و این کشور در آستانه میزبانی جام ملت های آسیا قرار دارد.

اعطای میزبانی این رقابت ها به کشور جدید از چند منظر قابل بررسی است.

نخست اینکه بعید است به خاطر شیوع مجدد ویروس کرونا در ایران و آمارهایی که روزانه اعلام می شود در کنار بعضی دیگر از مشکلات، AFC میزبانی را به کشور ایران بدهد. بنابراین شانس کشورمان برای جایگزینی ترکمنستان اندک است.

موضوع دوم انتخاب بین یکی از دو کشور کویت و تایلند است. بدون شک میزبانی کویت می تواند خبر بهتری برای فوتسال ایران باشد و شانس تیم کشورمان را برای کسب نتایج مناسبتر، بیشتر می کند.

همانطور که در این گزارش اشاره شد، ایران و تایلند در این دوره از مسابقات با هم همگروه هستند و اگر قرعه کشی مجددی برای بازی ها صورت نگیرد (که احتمالش اندک است) در صورت میزبانی تایلند، تیم کشورمان متضرر خواهد شد. همچنین بُعد مسافت تا تایلند و شرایط آب و هوایی و غذایی متفاوت این کشور می تواند برای تیم کشورمان مشکل ساز باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top