تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/02 - 14:55
کد خبر: 368073

چطور می‌توان یخچال را در خانه تعمیر کرد‌؟

ترموستات در واقع تنظیم کننده دمای داخل یخچال است و یک قطعه الکترونیکی و مکانیکی است که به وسیله آن دمای داخل یخچال را تنظیم می کنیم در صورتی که به دلیل خراب بودن از این قطعه استفاده نشود دستور روشن شدن به موتور و کمپرسور ارسال نمی شود که سرما به داخل یخچال وارد شود در نتیجه داخل یخچال گرم می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نگران نباشید زیرا هر یخچالی بعد از سال ها استفاده امکان دارد دچار مشکل شود و یکی از این مشکلات سرد و گرم شدن ناگهانی داخل یخچال است. گاهی اوقات گرم بودن داخل یخچال شما را نگران می کند البته با اوضاع بازار لوازم خانگی این روزها حق را به شما می دهیم زیرا با افزایش قیمت لوازم خانگی نمی توانید اقدام به خرید مجدد یخچال نمایید بنابراین باید به تعمیرات یخچال تان بسنده نمایید.

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا فریزر سرد می کند اما گرم بودن داخل یخچال چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟ سیستم یخچال و فریزر مگر با یکدیگر مرتبط نیست ؟ و هزاران سوال دیگر که ذهن شما را درگیر کرده است باید بگوییم گرم بودن داخل یخچال می تواند هزار و یک دلیل داشته باشد پس با ما باشید تا این دلایل را برایتان بازگو نماییم .

آموزش تعمیر یخچال سامسونگ با کاردون

کمپرسور قلب یخچال است و ایراد در آن مستقیما به سرمای یخچال بر می گردد. اگر سالهاست از یخچال خود استفاده می کنید و موتور یا کمپرسور صدای زیادی تولید می کند و همیشه داغ است مطمئن شوید مشکل از موتور یا کمپرسور یخچال است و برای تعمیر آن با کاردون تماس بگیرید تا در کمترین زمان در محل شما حاضر شوند.

ترموستات در واقع تنظیم کننده دمای داخل یخچال است و یک قطعه الکترونیکی و مکانیکی است که به وسیله آن دمای داخل یخچال را تنظیم می کنیم در صورتی که به دلیل خراب بودن از این قطعه استفاده نشود دستور روشن شدن به موتور و کمپرسور ارسال نمی شود که سرما به داخل یخچال وارد شود در نتیجه داخل یخچال گرم می شود.

یکی از شایع ترین دلایل گرم بودن داخل یخچال ایراد در گاز یخچال است. اگر گاز یخچال به دلیل نشتی گاز تخلیه شود و یا در اثر استفاده طولانی مدت از یخچال گاز یخچال تمام شود گاز کافی از موتور به کندانسور منتقل نمی شود بنابراین فضای داخل یخچال سرد نمی شود. در ولقع به محض اینکه این مشکل در یخچال شما ایجاد می شود اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند کاهش گاز یخچال است. برای رفع این مشکل شما با تکنسین های کاردون تماس بگیرید تا برای شارژ گاز یخچال در محل شما حاضر شوند.

بهتر است بدانید فن را سیستم تنفسی یخچال می دانند زیرا عملیات سرما سازی در یخچال توسط فن انجام می شود. فن انواع مختلفی دارد که باید ابتدا با آن ها آشنا شوید تا بتوانید در صورت بروز مشکل به عیب یابی بپردازید. فن داخلی همان طور که از اسم آن پیداست هوای گرم داخل یخچال را به هوای سرد تبدیل می کند و باعث گردش هوای سرد می شود. فن کمپرسور در پشت یخچال کنار کمپرسور یا موتور یخچال تعبیه شده است که عملیات خنک سازی موتور یخچال را بر عهده دارد. فن اواپراتور وظیفه جریان هوا در سیم پیچ ها را بر عهده دارد و در صورت شنیدن صداهای ناهنجار از قسمت فریزر باید به خرابی فن اواپراتور مشکوک شوید برای اینکار بهتر است از یک فرد متخصص و کارآزموده کمک بخواهید.

علت گرم بودن داخل یخچال را می دانید؟

فن یخچال یکی از قطعات اصلی و مهم در یخچال می باشد زیرا این قطعه باعث از بین رفتن هوای گرم و خنک سازی داخل یخچال می شود در نتیجه باعث گردش هوا و جابه جایی آن می شود. اگر به هر دلیل فن یخچال کار نکند هوای داخل یخچال گرم می شود و راه تشخیص آن بسیار ساده است در صورتی که از قسمت فریزر صداهای ناهنجار به گوشتان رسید بدانید باید به تعمیر فن یخچال بپردازید.

یکی دیگر از دلایل خرابی فن یخچال نوسانات برق می باشد که موجب آسیب دیدن فن خواهد شد بهتر است برای رفع این مشکل از محافظ برق استفاده کنید تا مشکل نوسانات برق برطرف شود. اگر برای انجام سرویس دوره ای یخچال تبلی می کنید بهتر است هر چند وقت یکبار فن یخچال را تمیز کنید زیرا گرد و غبار می تواند به آن آسیب بزند و شما را به دردسر بیاندازد.

اگر می خواهید از سالم بودن فن یخچال مطمئن شوید باید برق یخچال را قطع کنید و به فن یخچال ولتاژ 220 ولت وصل کنید در صورتی که فن شروع به کار کند به این معنی است که برق به فن می رسد اما اگر فن کار نکرد نشان از خرابی آن می باشد که باید تعمیر و یا تعویض شود بهتر است انجام و تشخیص سالم بودن فن یخچال را به کاردون بسپارید زیرا نیاز به دانش فنی دارد و در صورت سهل انگاری می تواند به یخچال شما آسیب بزند

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top