تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/15 - 13:41
کد خبر: 369263

درخشش دانشگاه‌ها در تغییر مسیر آموزش‌ کلاسیک به الکترونیک

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به جامعه‌ دانشگاهی کشور تبریک گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز شنبه 15 شهریورماه 99، با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به جامعه‌ دانشگاهی کشور تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: «امسال نیز آغاز سال تحصیلی رنگ و بوی محرّم و عزای سالار شهیدان به خود گرفته است و این هم‌زمانی، فرصت مغتنمی است تا جامعه دانشگاهی ایران، همچون همیشه، با پایداری بر اصول متعالی و انسان‌ساز مکتب رهایی‌بخش اسلام ناب محمّدی و پیش چشم داشتن آموزه‌های رخداد دوران‌ساز عاشورا، درس آزادگی، پایداری، عزّت و سربلندی را مشق کنند.

نقش نهاد دانشگاه در سامان‌دهی به تولید دانش، تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزایش سرمایه اجتماعی و تعالی اخلاقی جامعه بر کسی پوشیده نیست و امروزه، توسعه هماهنگ و پایدار تنها از مسیر آموزش‌ها و پژوهش‌ها و نیازسنجی‌های دقیق و روزآمد دانشگاهی به دست خواهد آمد.

پیشرفت و آبادانی کشور نیز به اندیشه و عمل جوانان سرزمین مان گره خورده است. استعدادی که به پشتوانۀ ایمان حرکت کند سیری شتابان و درخشان را تجربه خواهد کرد و دستاوردهایی تازه و مؤثرتر خواهد داشت.

نظام آموزش عالی تاکنون در تربیت دانش‌آموختگان موفق عمل کرده است اما با توجه به تخصص‌های متنوع نیازمند به مأموریت‌گرایی، یکپارچه‌سازی و آمایش آموزش عالی به منظور تقویت کیفی زندگی دانشجویی، افزایش کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و تولید علم و فناوری هستیم.

آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا متفاوت تر از همه سال‌هاست که البته آنچه در ماه‌های اخیر و پس از شیوع این بیماری عالم‌گیر در ایران روی داد، درخشش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کمترین زمان ممکن، از نظر تغییر مسیر آموزش‌های کلاسیک به آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همزمان ورود مجموعه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به تولید و تامین نیازهای اساسی و متنوع مردم در حوزه مقابله با این بیماری بود.

آغاز سال تحصیلی جدید به همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور شادباش می‌گوییم و امیدواریم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شرایط مهم کنونی که کشور عزیزمان در آن به سر می‌برد همه ما بتوانیم با عنایت خداوند متعال و با پذیرش مسئولیت و از خودگذشتگی، ضمن پایداری بر آرمان‌ها و ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی، محیطی آرام و سرشار از سلامتی و بانشاط برای فعالیت علمی و فرهنگی دانشگاهیان فراهم آوریم و گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران در جهان برداریم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top