تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/30 - 08:05
کد خبر: 370798

با اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۹ منتشر شد؛

۱۱ نکته طلایی برای قبول شدگان کنکور سراسری +جدول

۱۱ نکته طلایی برای قبول شدگان کنکور سراسری +جدول

هر یک از متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را منحصراَ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت و مطالعه نمایند.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، سازمان سنجش اطلاعیه ای را درباره پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 99 منتشر کرد، در این اطلاعیه موارد مهمی دیده می شد:

1- مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و بخش پیوستها (شامل توضیحات و شرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)، هر یک از گروه‌های آزمایشی که به تفکیک از روز دوشنبه مورخ 99/06/31 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار خواهد گرفت.

2- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1399 حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین توضیحاتی دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته توسط متقاضیانی که براساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های مذکور می‌باشند، همچنین نحوه مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و نحوة تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته می‌باشد.

3- هر یک از متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را منحصراَ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت و مطالعه نمایند.

4- به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 از تاریخ انتشار نتیجه اولیه فرصت داده شده است که ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوط، توضیحات مندرج به بخش پیوستها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی (این دفترچه و دستورالعمل از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد) اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند. پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی بمدت 4 روز (از روز چهارشنبه مورخ 99/07/02 لغایت روز شنبه مورخ 99/07/05) براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره‌شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره‌شناسنامه، کدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه یا گروه‌های آزمایشی مجاز در دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه پیام‌نور ثبت نموده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام نمایند. بدیهی است پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر متقاضی داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی نیز متقاضیان تا پایان زمان مشخص شده برای انجام انتخاب رشته می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش نمایند.

تبصره 1: متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (منتشر شده از سوی این سازمان) درج خواهد شد. لذا لازم است درصورت تمایل به انتخاب کدرشته محلهای فوق مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی، این کدرشته محلها را به همراه سایر کدرشته محلهای انتخابی در فرم انتخاب رشته با توجه به اولویت درج نمایند.

تبصره 2:  با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی و رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری - کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی) در آزمون سراسری سال 1399 بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، متقاضیانی که قبلاً حاضر جلسه آزمون سراسری در گروه آزمایشی هنر (تاریخ 99/05/29) و گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی (99/05/30 و 99/05/31) بوده‌اند و برای شرکت در آزمون عملی این رشته‌ها در بازه زمانی (99/05/28 لغایت 99/06/03) اعلام علاقمندی کرده و در آزمون عملی آنها شرکت نموده یا خواهند نمود، در صورت تمایل لازم است در بین 150 انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، این رشته‌ها را در هر اولویتی که علاقه دارند، قرار دهند. آزمون عملی برای متقاضیانی که هزینه برگزاری آزمون عملی در رشته‌های فوق پرداخت نموده‌اند به شرح ذیل برگزار شده و یا خواهد شد.

تبصره 3: متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی علاقمند به رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشده‌اند در صورتیکه در زمان مقرر (27، 28، 29، 30 و یا 99/07/31) در آزمون عملی شرکت نموده‌اند به آنان اجازه انتخاب رشته محل های دوره روزانه ونوبت دوم، منحصراً در این رشته‌ها داده شده است. این موضوع در کارنامه نتایج اولیه برای این متقاضیان مشخص گردیده است.

تبصره 4: متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام علاقمندی ننموده‌اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به این دوره‌ها به مبلغ 186.000 (یکصد و هشتاد و شش هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام نمایند.

5- پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده در سال 1399 به‌ صورت جدا از کدرشته‌محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم متقاضی و رشته انتخابی وی انجام می‌شود. متقاضیان (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام نموده یا ننموده و یا در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده‌اند) می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان که ثبت‌نام و انتخاب رشته در این سامانه از تاریخ 99/05/05 شروع شده و تا تاریخ 99/07/07 نیز ادامه دارد با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از تاریخ 99/05/05 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان به همراه اطلاعیه‌های اصلاحی آن قرار گرفته و هم اکنون نیز در درگاه اطلاع رسانی سازمان قرار دارد. لذا کدرشته‌محل‌های مربوط به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی شماره (2) «رشته های با آزمون» که در تاریخ 99/06/31 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود درج نگردیده است.

6- آن‌دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، (بجز متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ 99/07/02 به درگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه نمایند. انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. بدیهی است متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

7-  بعضاً برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به اخذ مجوز رشته جدید و یا حذف رشته می‌نمایند که این سازمان در طول زمان انتخاب رشته این موضوع را در قالب اطلاعیه‌های اصلاحی اطلاع‌رسانی می‌نماید. لذا لازم است متقاضیان تا پایان زمان انتخاب رشته با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی از وجود این اطلاعیه‌ها آگاه شده و در صورت نیاز انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

8- براساس ضوابط آزمون سراسری سال 1399، منحصراً آن‌دسته از متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام 3-3-6) بوده و یا شاغل به تحصیل در پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید می‌باشند و یا متقاضیانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی و یا دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده‌اند، و یا حداکثر تا تاریخ 99/06/31 برای انتخاب رشته‌های تحصیلی پذیرش برای هر دو نیمسال تحصیلی (مهر و بهمن ماه) و 99/11/30 برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش منحصراً برای نیمسال دوم (بهمن ماه 1399) نسبت به اخذ مدرک تحصیلی خود اقدام نمایند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون را داشتند. آن‌دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که تا تاریخ تعیین شده موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره کاردانی (فوق دیپلم) نگردند، و همچنین آن دسته از متقاضیان نظام آموزشی جدید (نظام 3-3-6) و یا دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی که احتمال می‌دهند تا پایان مهرماه (99/06/31) و یا بهمن ماه (99/11/30) موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود نشوند چنانچه در آزمون شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته تلقی شده باشند، مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال اول (مهر ماه) سال تحصیلی 13400-1399، نمی‌باشند و در صورت تکمیل فرم انتخاب رشته و قبولی نهایی، قبولی آنها لغو و با آنان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

9- پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه (اعم از متمرکز یا نیمه‌متمرکز، پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 1399، منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیر روزانه آزمون سراسری سال 1399 به شرط اینکه تا پایان اردیبهشت ماه 1399 (سومین مرحله ثبت نام در آزمون) نسبت به انصراف قطعی اقدام نموده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال 1399 بوده‌اند. در غیر اینصورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نبوده‌اند.

10-  دانشجویان دوره روزانه (سنوات قبل) برای شرکت در آزمون می‌بایست در صورت داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، حداکثر تا تا پایان اردیبهشت ماه 1399 (سومین مرحله ثبت نام در آزمون) از رشته‌ای که در آن مشغول به تحصیل بوده‌اند، انصراف می‌دادند. در غیراینصورت حتی در صورت انصراف بعد از تاریخ فوق درصورت قبولی در این آزمون، قبولی آنها باطل خواهد شد.

11- پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر 100000 کشوری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر 20000 در گروه های آزمایشی هنر و زبان از عصر روز دوشنبه مورخ 99/06/31 در درگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top