تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/08 - 12:27
کد خبر: 371693

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: پذیرش در این دانشگاه بر اساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اکبر مولایی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ملی، استراتژیک و تأثیرگذار در نظام آموزشی کشور است و از این رو بسیار با اهمیت بوده و باید ویژه دیده شود.

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: مأموریت دانشگاه، تربیت معلم مورد نیاز استان است. نیاز استان بسته به تعداد بازنشسته در هر سال است که البته بسته به تعداد دانش‌آموز پیش بینی شده بر اساس زاد و ولد کمی بالا و پایین می‌شود.

مولایی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان یا مراکز تربیت معلم سابق، دانشگاه‌های زیر نظر وزارت آموزش پرورش هستند که با جذب دانشجو اقدام به تربیت دبیران آینده آموزش پرورش می‌کنند.

سالانه ۷۰۰ معلم بازنشسته می‌شود

وی در ادامه متذکر شد: استخدام از آغاز تحصیل، پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجو در طول تحصیل و تضمین شغلی در دانشگاه فرهنگیان باعث شده مخصوصاً در سال‌های اخیر، استقبال از تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا باشد.

مولایی تصریح کرد: به طور میانگین سالانه ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند و تخصیص ردیف استخدامی در اختیار دانشگاه نیست و زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: داوطلبانی که پس از مجاز شدن در کنکور سراسری دارای شرایط دانشگاه فرهنگیان بودند و رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند پس از اعلام نتایج «سه برابر ظرفیت» به مصاحبه تخصصی فراخوانده می‌شوند و کسانی که امتیازهای برتر را به دست آورند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

ظرفیت پذیرش ۲۹۸ دانشجو

مولایی خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر ۲۹۸ نفر است که با توجه به وجود تدریس ۵ رشته در این دانشگاه، ۲۷۰ دانشجو در استان و ۱۸ دانشجوی ما در رشته‌هایی که در استان‌های همسایه تدریس می‌شود، تحصیل خواهند کرد و نگرانی برگزاری کلاس نباشند.

وی با اشاره به زمان مصاحبه دانشجویان جدید دانشگاه بیان کرد: انتخاب رشته تازه تمام شده که امیدواریم تا پایان مهر نتایج سه برابر ظرفیت به ما اعلام شود و مصاحبه هم در آبان انجام می‌شود؛ پس از آن پذیرفته‌شدگان نهایی وارد دانشگاه می‌شوند و از ترم آینده تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

مولایی اظهار داشت: نحوه و تعداد پذیرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و با توجه به شمار بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود که آن هم بر اساس ردیف استخدامی به دانشگاه، این تعداد سهمیه‌ها به استان‌ها داده می‌شود.

پرورش دانشجو در ۱۶ رشته

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۶ رشته دانشجو معلم پرورش می‌دهد که هم اکنون در استان بوشهر در پنج رشته آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشجو پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشجویان رشته‌هایی که اعلام نیاز شده اگر کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس یعنی زیر ۱۵ نفر باشند به استان‌های همسایه که آن رشته‌ها را تدریس می‌کنند فرستاده می‌شوند و در پایان در استان بوشهر به‌کار گرفته می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top