تاریخ انتشار: 21 مرداد 1391 - 09:19:43
کد خبر: 58079

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سیزدهم

بیست گفت و گو در شناخت تشیـع علـوی

بیست گفت و گو در شناخت تشیـع علـوی

می گفت بسیار آخوند دیده است که هیچ کدامشان ارزش لحظاتی بودن با آنان را نداشته و... به او گفتم که حقیقت چیز دیگری است و آن اینکه بیش از بیست سال، آنقدر آخوند ناب و نازنین دیده ام که لحظاتی بودن با آنان، دنیایی از دانستنی های شگفت را پیش رویت می گشاید.

خبرنامه دانشجویان ایران: می گفت بسیار آخوند دیده است که هیچ کدامشان ارزش لحظاتی بودن با آنان را نداشته و... به او گفتم که حقیقت چیز دیگری است و آن اینکه بیش از بیست سال، آنقدر آخوند ناب و نازنین دیده ام که لحظاتی بودن با آنان، دنیایی از دانستنی های شگفت را پیش رویت می گشاید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کتاب کیش مهر شامل بیست گفت و گو در شناخت تشیع است که توسط محمدرضا اسد زاده به نگارش در آمده است. اسد زاده بر این عقیده است که دوری عالمان و روحانیان آگاه و راستین تشیع با رسانه ها و مشکلات انعکاس رسانه ای سخنان عالمانه ایشان سبب دوری مردم و محروم ماندن آنها از معارف دین شده است.

کتاب کیش مهر، می خواهد به نحوی رابطه دین و رسانه و یا روحانیت و رسانه را پر رنگ کند. این کتاب به دغدغه کسانی می پردازد که به وجود اندیشه های ناب دین اسلام و مذهب تشیع، ایمان دارند ولی از دور بودن روحانیت با زبان رسانه رنج می برند. شکی نیست که نیاز انسان به دین بیش از هر زمان دیگر است. گویی مردم عصر ما در دوران جاهلیت به سر می برند ولی جاهلیت مدرن. جاهلیتی که اخلاق و معنویت را زنده به گور کرده و خود برده هوا و هوس خویش هستند. دوری انسان ها از معارف الهی سبب افتادن در ورطه نیستی و هلاکت شده و ارمغانی جز نابودی را در پی نخواهد داشت. بنابراین برای رفع تشنگی روح و سیراب شدن از معارف الهی باید دست به دامن خدا شد و با دیدن راهنمایانی که انگشت اشاره شان به سوی حضرت حق نشانه رفته و بهره مندی از علوم ایشان و مقابله با موانع پیش روی، به سوی منبع بی نهایت شتافت.

کیش مهر صاعقه ای است برای روشن کردن معدنی از تمام داشته های خود. معدنی که پر از عناصر گهربار است و عده ای فقیر در مقابل درب آن ایستاده و توانایی بهره مندی از آن را ندارند. در این بین باید متخصصانی باشند که با روش های نو و به روز بتوانند معارف طلایی را در اختیار افراد قرار دهند. چه خوب دشمن دریافته که بتواند با ابزار هایی مثل کتاب و فیلم و ... ذائقه های انسان ها را تغییر دهد ولی ما با داشتن مواهب الهی کاسه چه کنم در دست گرفته ایم.

کیش مهر می خواهد نگاه ما به تشیع را عوض کند. برای تغییر این نگاه سراغ تعدادی از پژوهشگران و عالمان دینی رفته و با آنها در مورد مسائلی که باید به آنها نگاه عمیق تری داشت به گفت و گو پرداخته است. عالمانی چون: آیت الله صافی گلپایگانی؛ علامه عسگری، استاد علی دوانی و... . در نگاه اول موضوعات پرداخته شده از لحاظ کمی زیاد نیست ولی فتح بابی است برای پرداختن هرچه بیشتر به آن موضوع. در این کتاب به موضوعاتی از جمله؛ فقه و حقوق اسلامی وپاسخگویی به نیاز های جدید، پاسخ به شبهاتی پیرامون بشری بودن قرآن، انتقادپذیری در حکومت امیرالمومنین و... اشاره شده است که به بخشی از این موارد در ذیل اشاره می کنیم:

در گفت و گویی که نویسنده کتاب با شیخ علی کورانی، نویسنده کتاب عصر ظهور داشته، به اظهارتی که به نقل از وی توسط مستند «ظهور بسیار نزدیک است» پرداخته شده و از وی دلایلی بطلان ادعاهای این مستند را جویا شده است.

یکی از گفت و گوهای بسیار خواندنی کتاب کیش مهر، گفت و گویی با عنوان "جامعه شناسی نمازخوان هایی که امام حسین را کشتند" که دکتر جعفر شهیدی به تحلیل جامعه شناسانه در مورد مردم زمان امام حسین علیه السلام می پردازد. از اینکه جوانان زمان امام حسین چه شرایطی داشتند، پیرمرد ها در چه فضایی سیر می کردند و از طرف پیروان حضرت با چه موانعی روبرو بودند همه و همه به صورت تاریخی و تحلیلی بیان شده است.

گفتنی است کتاب کیش مهر توسط انتشارات میراث اهل قلم به قیمت 4500 تومان در اختیار شیفتگان و تشنگان معارف الهی قرار گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top