تاریخ انتشار: 10 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 919

تحکیم: شخصیت های نامبرده شده در اعترافات ابطحی باید در دادگاه محاکمه شوند

با اشاره به تشکیل دادگاه برای رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: حضور چهره‌های اصلاح‌طلب به عنوان سران اغتشاشات در دادگاه حاضر به معنای زیر پا گذاشتن دموکراسی نیست، بلکه این عین دموکراسی است.

خبرنامه دانشجویان ایران:دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: شخصیت‌های مطرح سیاسی که ابطحی در اعترافات خود به آنها اشاره کرد، باید در دادگاه محاکمه حاضر شده و پاسخگو باشند.

مهدی عباسی‌مهر دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس؛ با اشاره به تشکیل دادگاه برای رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: حضور چهره‌های اصلاح‌طلب به عنوان سران اغتشاشات در دادگاه حاضر به معنای زیر پا گذاشتن دموکراسی نیست، بلکه این عین دموکراسی است.

وی افزود: هر سیستمی به موجب تخلفاتی که در آن اتفاق می‌افتد، راهکارها و مناسبتی را تنظیم کرده که در عین نظارت و بازخواست از یک روند غلط نیز جلوگیری می‌کند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نزدیک بودن جریان اصلاحات به اغتشاشات اخیر در مواردی درست است، اظهار داشت: نقش برخی از آقایان اصلاح‌طلب در این اغتشاشات به وضوح روشن است، اما اگر این افراد ادعا دارند که بی‌گناه بوده و نقشی در آشوب‌ها نداشتند نباید از دستگاه عدالت بترسند زیرا اگر بی‌گناه باشند در دادگاه تبرئه خواهند شد.

عباسی مهر با بیان اینکه کشیده شدن یک شخصیت به دادگاه در هیچ نظامی غیرممکن نیست، افزود: اگر تخلفی صورت بگیرد دستگاه قضایی باید حساسیت نشان دهد و به تخلفات متهمان رسیدگی کند، حتی اگر این متهمان از شخصیت‌ها و مسئولین نظام باشند که این رفتار عین دموکراسی است.

وی در خصوص انتظار مردم از محاکمه سران اغتشاشات گفت: مردم به دنبال حقیقت هستند و می‌خواهند چهره سران اغتشاشات روشن شود زیرا نباید در کشوری هر فردی هر اقدامی که دوست داشت انجام دهد و با او برخورد نشود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: با توجه به اینکه در این مدت اخیر افراد بسیاری کشته شده‌اند فشار روانی زیادی به مردم وارد شده که این فشار غیر قابل انکار است و مردم می‌خواهند زودتر حقیقت روشن شود و دستگاه قضایی و دادگاه موظف هستند که فضا را شفاف کنند.

عباسی‌مهر با تاکید بر اینکه همه گروه‌ها و جریان‌ها باید اجازه دهند که قوه قضائیه به صورت مستقل و بدون مصلحت‌اندیشی کاذب این پرونده رسیدگی کنند، گفت: قوه قضائیه باید با دقت این مسائل را مورد کنکاش قرار دهد، چرا که مردم به این مسائل حساس و به دنبال حق هستند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در پایان با بیان اینکه تخلفات این افراد باید پیگیری شود تا در تاریخ برای آیندگان و افرادی که می‌خواهند قانون را زیر پا بگذارند تجربه و درس عبرت شود، تصریح کرد: ابطحی و عطریانفر اعترافات تکان‌دهنده‌ای در دادگاه داشتند، پس جای هیچ گونه مغلطه‌ای وجود ندارد و مغلطه کردن موجب می‌شود این قضیه از برهان عقلی خارج و نامعقول ‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top