تاریخ انتشار: 19 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1157

ریزش تونل توحید و بازتاب جالب آن در ارگان شهرداری

رهگذران شانس آوردند که در لحظه فرو ریختن تونل توحید، چراغ راهنمای بالای تونل قرمز بود وگرنه ممکن بود فاجعه دیگری همچون ساختمان سعادت‌آباد رخ دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران:پیش از ظهر دیروز رهگذران و رانندگان در تکاپوی گذر از ترافیک سنگین خیابان نواب بودند که ناگاه با غرشی سهمگین در خیابان رویرو شدند. به یکباره بخشی از خیابان نواب تاب حفاری‌های چندماهه اخیر را نیاورد و خود را همانجا مدفون کرد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایرنا، رهگذران شانس آوردند که در لحظه فرو ریختن تونل توحید، چراغ راهنمای بالای تونل قرمز بود وگرنه ممکن بود فاجعه دیگری همچون ساختمان سعادت‌آباد رخ دهد.

مدیر کشیک اورژانس تهران در این باره گفت: به دنبال اطلاع از وقوع این حادثه، پنج دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند، این حادثه پنج مصدوم داشت که یکی از آنها به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

هر چند گفته شد که حادثه دیروز یک کشته برجای گذاشته است اما هیچ تضمینی نیست که دوباره تکرار نشود و این بار محلی دیگر از تونل توحید دچار ریزش و خسران مرگبارتر نشود چه که مسئولان شهرداری تهران حتی حاضر به پذیرش ریزش تونل توحید نشدند و روزنامه ارگان شهرداری تهران (همشهری) نیز امروز ترجیح داد خبر ریزش تونل در پایتخت و کشته شدن یک نفر در آن واقعه را از صفحه اول خود سانسور کند.

گفتنی است این روزنامه که سعی بسیار دارد تا اینگونه القا کند که محل ریزش در خیابان نواب با تونل شهرداری فاصله دارد، علت ریزش آن را در خبری کوتاه در صفحات داخلی خود از زبان مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، وجود قنات در آن منطقه عنوان کرد!

جالب آنکه همشهری حتی به تلفات این حادثه را اشاره نکرده و این خبر را لایق انعکاس در صفحه نخست روزنامه تخصصی شهر تهران ندانسته است.

این در حالی است که خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که این حادثه به دلیل سرعت در اجرای پروژه یا قصور پیمانکار بوده است.

گفتنی است مسئولان شهرداری تهران اصرار دارند که تونل مذکور را یک ماه زودتر از موعد مقرر افتتاح کنند.
مهندسان سازه و بتن عدم رعایت استاندارد‌های لازم در حفر تونل را عامل اصلی ریزش بخشی از این تونل اعلام کرده و اظهار می‌دارند در صورت رعایت نشدن استاندارد‌های لازم امکان نشست خیابان نواب در مقاطع مختلف وجود خواهد داشت. حوادثی که ظاهرا قرار نیست متولی آن، مسئولیتش را بپذیرد.

گفتنی است محمدباقر قالیباف چندی پیش در مراسم افتتاح کارخانه سگیمنت‌سازی برای خط هفت متروی تهران در جمع خبرنگاران گفته بود: ساخت تونل توحید با فناوری ساخت تونل 50 سال قبل انجام می‌شود.

اظهارات زودهنگام شهردار تهران به تکنولوژی قدیمی حفر تونل توحید، مشخص می کند که هیچ دلیلی برای تکرار نشدن حادثه ای زمینی و زیرزمینی در عمران‌های باعجله شهری پایتخت وجود ندارد به ویژه آنکه مسئولان عمران شهری دستور داشته باشند که قیچی افتتاح را یک‌ماه زودتر به دست شهردار تهران بدهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top