تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/04/15 - 15:57
کد خبر: 134927

فدایی: دیدار روحانی با اصولگرایان «نمادین» بود

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به تشریح دیدار فعالان سیاسی اصولگرا با رئیس جمهور پرداخت و در عین حال تاکید کرد: بازگرداندن آن‌هایی که فتنه و یا انحراف را مدیریت و یا ایجاد کردند باعث دامن زدن به اختلافات می‌شود.

به گزارش تسنیم، ضیافت افطاری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حدود 50 شخصیت اصولگرا پنجشنبه شب در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

حسین فدایی نماینده سابق مجلس و دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در این نشست شرکت کرده بود در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم به تشریح جزئیات این نشست و مطالبی که از سوی وی در این دیدار مطرح شد پرداخت و گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور تعدادی از اصولگرایان را دعوت کردند و نفس این کار مثبت و خوب است؛ مسئولین وقتی که در قدرت نشسته‌اند فراموش نکنند که دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی وجود دارد؛ از این رو بهتر است برای اداره کشور این نقطه‌نظرات بی‌واسطه مطرح شود.

وی اظهار داشت: هر فردی که در اوضاع جهانی و آن‌چه در منطقه و مشکلات داخلی می‌گذرد، دقت کند به این نتیجه خواهد رسید که باید با رویکرد وحدت‌گرایانه مسائل کشور را دنبال کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعضی نسبت به رویکرد وحدت‌گرایانه با افراط و تفریط نگاه می‌کنند افزود: بعضی تصورشان این است چون باید وحدت داشته باشیم خطوط قرمز شکسته شود و عناصر ناصالح و ناکارآمد و حتی عناصری که فاسد هستند در صحنه بیایند به خاطراینکه می‌خواهند وحدت‌گرا باشند.

فدایی اضافه کرد: بعضی هم تفریط می‌کنند و معتقدند وقتی یک جریان و یا فکری خاص رأی آورده، فقط باید آن‌ها همه مسائل را مدیریت و کارها را در دست بگیرند. به اعتقاد ما هر دو مطلب ناصحیح است از این رو باید بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف که ملتزم به قانون، علاقه‌مند به پیشرفت کشور، علاقمند خدمت به مردم و مخالف با استیلای بیگانگان هستند، برای اداره کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در رابطه با عناصر سیاسی و خواص با وحدت در مورد مردم جدا است، گفت: آحاد مردم مشکلی ندارند، آن‌ها طرفدار نظام، پشتیبان دولت و خدمت‌گزاران خود هستند، لذا این خواص و سیاسیون هستند که نوع نگاهشان به مسائل متفاوت و حتی انتظار و توقع‌شان هم متفاوت است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران، نظامی اسلامی را، نظامی اسلامی، ارزشی، فرهنگی و مردم‌سالار توصیف کرد و یادآور شد: از این رو مسئولیت‌های نظام یک امانت است و این امانت باید در اختیار آدم‌های صالح قرار گیرد و بر اساس قانون اساسی و قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و دیدگاه‌های اعتقادی ما، این مسئولیت‌ها به افرادی که صلاحیت لازم را ندارند نمی‌تواند واگذار شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد غصب صورت گرفته است.

فدایی تأکیدکرد: نباید عده‌ای تصور کنند که چون ما از وحدت سخن می‌گوییم افراد ناباب هم می‌توانند مسئولیت را به دست بگیرند. وحدت در بین امت کاملاً روشن است؛ آحاد ملت، حامی نظام هستند و مسئولین هم باید امانت‌دار، معتقد به قانون اساسی و کارآمد بوده و طرفدار فتنه نباشند و فساد اخلاقی، مالی و  فکری هم نداشته باشند.

وی به ظرفیت‌های مختلفی که در بین گروه‌های سیاسی وجود دارد اشاره کرد و گفت: با این فرض، رئیس‌جمهور محترم ظرفیت‌های مختلف را در حوزه اصولگرایی، دور هم جمع کرد تا دیدگاه‌ها و دغدعه‌های آن‌ها را نسبت به مسائل مختلف کشور جویا شود تا این دیدگاه و نقطه نظرات کمک‌رسان مشکلات شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه درباره اینکه "استمرار جلسات اصولگرایان با رئیس‌جمهور چه محاسنی می‌تواند داشته باشد"؟ پاسخ داد: قطعا این نوع جلسات به صورت نمادین برگزار می‌شود و در جلسات نمادین فرصت بحث‌های ریز و کارشناسی نیست بلکه یک رویکرد کلی را به نمایش می‌گذارد.

فدایی گفت: در این نشست و در فرصت اندک دوستان دغدغه‌های خود را مطرح و من هم در حد خود چند مسئله را بیان کردم.

وی با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند عقلانیت را در انحصار یکسری افراد خاص قرار دهند افزود: آن‌ها می‌خواهند نیروهایی که پایبند به مسائل ارزشی و انقلابی هستند را فاقد عقلانیت معرفی کنند و این جفای در حق ملت است، چون همه می‌دانند روزهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس امپراطوری خبری نظام سلطه کار گسترده‌ای را انجام داد تا نیروهایی که به امر ولایت برای دفاع از نظام و کشور در صحنه حاضر شده بودند را فاقد عقلانیت معرفی کنند اما تجربه ثابت کرد عاقل‌ترین افراد همین افراد بودند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: البته این اتهام را متوجه همه مسئولین از جمله آقای روحانی که در آن دوره مسئولیت سنگینی را در دفاع مقدس بر عهده داشت می‌کردند.

فدایی اضافه کرد: از این رو در این نشست بنده بر این موضوع که عده‌ای تلاش می‌کنند عقلانیت را در انحصار خود قرار دهند به عنوان یک دغدغه تاکید کردم و نکته دوم که به آن پرداختم حمایت از دولت بود.

وی با بیان اینکه ما رئیس‌جمهور را متعلق به یک جناح نمی‌دانیم، افزود: فردی که از سوی مردم به‌عنوان  رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور همه است بنابراین، اتهام، کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن را که بعضی‌ها تلاش می‌کنند به برخی از نیروها نسبت دهند "چسب ناچسب" است. چون نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی از چند منظر از دولت حمایت می‌کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به تبیین عواملی که منجر به حمایت از دولت می‌شود پرداخت و گفت: به لحاظ اعتقادات دینی وقتی ولی‌امر مسلمین مسئولی را تأیید می‌کند بر ما تکلیف است که از او حمایت کنیم. به لحاظ قانونی هم رئیس‌جمهور، مسئول اجرایی کل کشور است و موفقیت رئیس‌جمهور موفقیت ملت محسوب می‌شود و آحاد ملت آرزومندند تا رئیس‌جمهور موفق شود. ضمن اینکه به لحاظ عقلی هم باید از رئیس‌جمهور حمایت کنیم و این کار را هم انجام می‌دهیم.فلذا به لحاظ شرعی، عقلی و قانونی ما از رئیس‌جمهور حمایت کرده و می‌کنیم و معتقدیم موفقیت مسئولین نظام موفقیت نظام تلقی می‌شود.

فدایی با بیان اینکه حتی در دوره‌های گذشته نیز با رؤسای جمهور مختلف دیدار و گفت‌وگو داشتیم و مطالب خود را شفاف با آن‌ها مطرح کردیم خاطرنشان کرد: در دولت پنجم و ششم خدمت رئیس‌جمهور سابق رسیده بودیم و در دغدغه‌های خود را بیان و این سوال را خطاب به وی مطرح کردیم که دلایل کاهش مقبولیت شما در بین مردم چیست؟ به اعتقاد ما دلایل مختلفی وجود داشت از جمله تشکیل حزب دولت ساخته و اینکه در آن زمان برخی از وابستگان یک گروه و طبقه ممتازی را تشکیل داده بودند و باعث فاصله گرفتن بین مردم شده بودند.

وی تصریح کرد: آن‌ها برای تطهیر خودشان مسئولان را جلو می‌انداختند تا با مخالفان خود برخورد کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که "در دولت هفتم و هشتم نیز ما دغدغه‌های خود را به رئیس جمهور وقت منعکس کردیم"، یادآور شد: به مسئول اجرایی آن زمان گفته بودیم احزاب دولت ساخته و بستگان شما که حلقه‌ای را تشکیل داده‌اند با موضع‌گیری‌های سیاسیشان استمهال می‌کنند و از ظرفیت‌های نظام برای توسعه آن بهره می‌گیرند و مفاهیم انقلابی را به چالش می‌کشند.

فدایی تأکید کرد: ما در آن دیدار گفته بودیم آن‌ها جریان‌های افراطی و ساختارشکن هستند و از شما عبور خواهند کرد و مطمئن باشید بچه‌های انقلاب تا آخرین لحظه از دولت حمایت می‌کنند. اتفاقاً در صحنه عمل و اجرا دیدیم که آن‌ها عبور کردند.

وی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم هم ما بارها به صورت علنی، غیرعلنی، حضوری و خصوصی دغدغه‌های خود را منعکس کردیم و گفتیم حلقه انحرافی تلاش می‌کند تا چالش و مشکل ایجاد کند و مانع اعتلای اسلام و پیشرفت کشور می‌شود و یک عده از ما بهتران با چاپلوسی و دادن اطلاعات غلط چالش‌های کاذب در کشور درست می‌کنند؛چون چالش‌های کاذب در هر دولتی باعث می‌شود فرصت‌ها از نظام گرفته شود و فرصتی برای فاسدین و عناصر نامطلوب فراهم شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما همچنان بر این دیدگاه و اعتقادات پایبندیم و آن را بیان می‌کنیم اظهار داشت: در نشست با رئیس‌جمهور به یکی دیگر از دغدغه‌های جدی خود پرداختیم و آن موضوع رقابت‌های سیاسی بود. متأسفانه از دهه 70 به بعد رسم شد که اگر می‌خواهند در عرصه سیاسی رقابت کنند باید با نظام رقابت کنند در حالی که این موضوع به لحاظ عقلانی، ارزشی و عرفی درست نیست که یک عده در درون نظام رقابت سیاسی کنند و نظام را هم به چالش بکشند.

فدایی ادامه داد: به همین جهت خواص و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند تا این اتفاق بازدارنده شود.

وی با بیان اینکه در نشست با رئیس‌جمهور در مورد به کارگیری مفاهیم و ادبیاتی که نظام سلطه در فضای رسانه‌ای استعمال می‌کند اشاره کردم ،افزود: از این رو مسئولان نباید در زمینی که آنها (نظام سلطه) درست کردند بازی کنند، وقتی نظام سلطه از افراط سخن می‌گوید منظور آن جمهوری اسلامی، حزب‌الله و ارزش‌های انقلابی است بنابراین وقتی ما در داخل همان ادبیات را به کار می‌گیرم و می‌گوییم یک عده افراطی وجود دارند در ذهن‌ها چه چیزی متبادر می‌شود؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ما طرفدار حزب‌الله و عدالت‌خواهان جهان است و وقتی آن چیزی که نظام سلطه از آن به عنوان افراط یاد می‌کند ما همان را در داخل به کار بگیریم، جهت اتهام را متوجه نیروهای ارزشی می‌کنیم و ممکن است سوءاستفاده‌هایی هم از این قضیه صورت گیرد.

فدایی با بیان اینکه در نشست با رئیس‌جمهور به عوامل پیشرفت کشور اشاره کردم افزود: ما باید چه اقدامی را انجام دهیم تا کشور در مسیر پیشرفت با قدرت و سرعت پیش رود؟ مهمترین مساله و دغدغه ما مساله اقتصادی است. به همین جهت باید اقتصاد کشور را بهبود بخشیده و آسیب‌های آن را برطرف کنیم ضمن اینکه بعضی از آسیب‌های اقتصادی نهادینه شده است و بیش از 50 سال در کشور استمرار پیدا کرده است.

وی گفت: به اعتقاد ما مهمترین و بهترین کاری که در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم تبیین و حاکم کردن گفتمانی است که مقام معظم رهبری آن را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما نیاز به وحدت گفتمانی داریم، افزود: وحدت گفتمانی همان توجه به گفتمان اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی است.

فدایی در ادامه با بیان اینکه جریانات و افرادی هستند که در کشور اختلاف ایجاد کردند خاطرنشان کرد: آن‌هایی که ساختارشکنی کردند و از گفتمان اصلی انقلاب عبور و حتی فتنه را مدیریت کردند و یا بعضی‌ها انحراف و یا فساد ایجاد کردند و مرعوب غرب شدند نمی‌توانند در این عرصه مفید و سودمند باشند. و ورود آنان به این عرصه باعث اختلاف می‌شود.

وی تصریح کرد: بازگرداندن آن‌ها بدون اینکه خودشان را اصلاح کنند دامن زدن به اختلاف است و مانع پیشرفت کشور و وحدت می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به یکی دیگر از محورهای مدنظر خود برای بیان در نشست فعالان سیاسی اصولگرا با رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: مطلب بعدی که فرصت نشد بیان شود، بحث کارآمدی است. توجه به متن زندگی مردم و مشکلات واقعی آنها اقتضا می‌کند هرگونه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اعمال مدیریت با سلیقه خاص در چارچوب گفتمان نظام، عقلانی و همراه با کارآمدی باشد. ما نباید کارآمدی را نادیده بگیریم.

فدایی با بیان اینکه مطلب بعدی که در این نشست مطرح شد "پیشرفت کشور و مواضع محکم در قبال نظام سلطه بود"، گفت: جوهره نظام ما نفی نظام سلطه و بیگانه است، اگر ما با قوت جلو برویم دشمن احساس یأس می‌کند و می‌توانیم موثر باشیم و روی پای خود بایستیم. البته در همین زمینه گاهی از سوی رئیس‌جمهور مواضع خوبی مشاهده شد.

وی در پایان تاکید کرد: این مطالب دغدغه‌هایی بود که دوستان با ادبیات و زوایای مختلف بیان کردند و رئیس‌جمهور محترم هم با سعه صدر گوش داد و در نهایت بر ضرورت همگرایی نیروها برای حل مشکلات اصلی کشور تاکید کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top