تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/07/10 - 17:33
کد خبر: 143830

عراق با فتوای آیت الله سیستانی نجات پیدا کرد

خبرنامه دانشجویان ایران: فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: آمریکایی ها می خواهند با بیان مطالبی چون مبارزه با تروریسم نقش نجات بخش ایران در سوریه و عراق را کم رنگ و غیر محوری نشان دهند.

به گزارش بسیج پرس، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ پیش از ظهر امروز در همایش روز قشر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه تهران که در سالن شهید رشادی برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس به ما درس ایثار، شهادت، وفاداری و ولایتمداری داده است و ما هر چه داریم از آن دوران است گفت: دفاع مقدس و خون شهدا این انقلاب را بیمه کرد.

وی با اشاره به بحران های منطقه و تحرک های گروه داعش اظهار داشت: داعش در سال 1381 و بعد از ورود آمریکایی ها به عراق از درون بعثی ها هویت پیدا کرد که بعد ها آمریکایی ها این گروه را از منطقه بغداد به طرف مرز اردن حرکت دادند و در یک مثلثی اردن، عراق و سوریه در اردوگاهی مستقر کردند.

فرمانده سپاه تهران گفت: در سال 1392 که یازده سال از تاسیس داعش می گذشت، عملیات های این گروه آغاز شد و شهرهایی از سوریه را مورد حمله قرار دارند و آن زمان بود که داعش با این نام کم کم شهرت پیدا کرد و باید بدانیم این هویت و عملیات ها در سوریه، پایه و اساسی شد تا در عراق وارد عملیات شوند.

آمریکایی ها داعش را به عنوان یک الگو به دیگران معرفی می کردند

وی با بیان اینکه آمریکایی ها قدرت این گروه را بسیار می ستودند و از آن برای دیگر گروه ها به عنوان الگو نام می بردند گفت: حمایت از این گروه انجام شد تا اینکه داعش در سوریه با یک اتفاق جدیدی روبرو شد. حزب الله به کمک سوریه آمد و داعش در یک حالت انفعال قرار گرفت. با ایجاد یک ارتش مردمی با الگوگیری از بسیج ایران اسلامی با نام "جیش الوطنی" صحنه مبارزات در سوریه تغییر کرد.

فرمانده سپاه تهران افزود: جنایات گروه های تکفیری بخصوص داعش و اتفاقاتی که در سوریه و پیروزی مجدد بشار اسد در انتخابات به مردم روحیه دوچندانی داد و داعش را به این فکر انداخت که دیگر نمی تواند در سوریه بماند و به سمت عراق حرکت کرد.

عراق با فتوای آیت الله سیستانی نجات پیدا کرد

وی تاکید کرد: داعش عراق را غافلگیر کرد و نجات عراق با فتوای آیت الله سیستانی رخ داد که ایشان افراد جامعه را با فتوای خود بسیج کرد. البته حمایت های معنوی ایران در این بین نیز تاثیرگذار بود و عراقی ها در سریع ترین زمان خود را پیدا کردند و نگذاشتند بغداد به تصرف داعش در بیاید.

آمریکا به دنبال کمرنگ جلوه دادن نقش نجات بخش ایران در سوریه و عراق است

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) با بیان این مطلب که قطعا نیت آمریکایی ها مبارزه با تروریسم و از بین بردن داعش نیست گفت: آمریکا با بیان این موضوعات به دنبال آن است که در آینده سوریه را به بحران بکشاند و از طرفی می خواهد نقش نجات بخش ایران در سوریه و عراق را کم رنگ و غیر محوری نشان دهد.

خاورمیانه در امنیت به سر ببرد اسرائیل از صحنه روزگار حذف می شود

وی افزود: اگر خاورمیانه در امنیت به سر ببرد اسرائیل از صحنه روزگار حذف می شود و آمریکا به همین دلیل به دنبال ایجاد بحران و اختلال دائمی در منطقه خاورمیانه است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در پایان با بیان اینکه هدف آمریکایی ها در منطقه ایران اسلامی است خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به قدرتی تبدیل شده که فقط محصور در مرزهای کشور نیست و حضرت امام (ره) این انقلاب را صادر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top